همکاری فتنه گران و یک کانون در تحریک معلمان

پوشش خبری تجمع های فرهنگیان توسط رسانه‌های اپوزیسیون ناشی از تلاش آنها برای تصاحب تجمعات و اعتراضات فرهنگیان است تا به نحوی مشکلات صنفی معلمان را سیاسی جلوه بدهند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طی یک سال گذشته، آموزش و پرورش حاشیه های زیادی را داشته است که از مهمترین حاشیه های آن اعتراض معلمان به میزان حقوق و دستمزدها، معوقات و مطالبات بازنشستگان، بیمه و … بوده است.

در این میان اولین راهی که از سوی معلمان با همکاری یک کانون منحله انتخاب و عملی شد، برگزاری تجمع‌ها، تحصن و اعتراضات نسبت به این موضوع بود.

عدم مدیریت صحیح بر آموزش و پرورش  استان ها موجبات نارضایتی معلمان را فراهم کرده و تا کنون دست به تجمع های زیادی زده اند؛ دلایل اصلی مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی هم عدم نظارت صحیح بوده است.

این اعتراضات اگرچه هر روز به صورت گسترده تر در کشور برگزار می شود، اما متأسفانه آموزش و پرورش تا کنون هیچ موضعی را در این باره اتخاذ نکرده و مشخص نیست با سکوت خود اقدام معلمان را تأیید کرده و یا اینکه به دنبال حل مشکلات معلمان است که تا کنون گزارشی در خصوص اقدامات اخیر این وزرات‌خانه منتشر نشده است.

در همین راستا کانون صنفی معلمان نیز در شکل گیری این تجمعات نقش مهمی داشته و به عنوان یک محور این تجمعات را رقم زده است.

این کانون با حمایت‌های خود از تجمع ها زمینه و تبلیغات برای این تجمع ها را فراهم کرده و در نهایت بیانیه پایانی این تجمع ها را نوشته و در سایت ها منتشر می‌کنند.

این اعتراضات گسترده در حالی که در کشور روز به روز بیشتر برگزار می شد، کمیسیون‌ آموزش مجلس شورای اسلامی با ورود به این جریان، راه‌حل های رسیدگی به مطالبات فرهنگیان را در اختیار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار داد.

زاهدی در همین راستا گفت:  از دولت به ویژه آقای روحانی و فانی وزیر آموزش و پرورش، در خواست می کنیم که این نامه را که به عنوان یک کار کارشناسی شده در کمیسیون آموزش مجلس انجام گرفته و جلسات لازم برای این مسئله گرفته شده است، را مطالعه کرده و اگر مواردی که در آن نامه پیش بینی شده است، عملیاتی شود، نگرانی های که فرهنگیان داشته و تاکنون به آنها رسیدگی نشده است، مرتفع خواهند شد.

وی در جای دیگر از نامه خود گفته بود که سخنرانی و تحریکات و مساعدت‌های آشکار و نهان برخی مسئولین رخنه کرده در وزارتخانه می‌باشد که متاسفانه بسان “حماله الحطب” همواره آتش بیار معرکه می باشند.

از طرف دیگر رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون که همواره به دنبال رسیدن به اهداف خود از تجمعات اعتراضی در کشور هستند با پوشش دادن این اخبار به دنبال سیاسی کردن خواسته های معلم‌ها و همچنین نشان دادن ضدیت این افراد با کشور هستند.

از طرف دیگر روز گذشته سایت ضد انقلاب نوروز تی وی وابسته به گروهک تروریستی پژاک اعلام کرد معلمان تمام کشور قرار است بار دیگر در مورخه 12 اردیبشهت تجمع سراسری برگزار کنند.

این پوشش خبری تجمع های فرهنگیان توسط رسانه‌های اپوزیسیون ناشی از تلاش آنها برای تصاحب تجمعات و اعتراضات فرهنگیان است تا به نحوی مشکلات صنفی معلمان را سیاسی جلوه بدهند.

هرچند برخی از عناصر وابسته به فتنه 88 که خود را از اعضای کانون منحله صنفی معلمان معرفی می‌کردند با مصاحبه‌های خود با این سایت‌ها و همچنین مطرح‌ کردن خواسته‌های سیاسی در کنار مشکلات صنفی آب را در آسیاب دشمن ریختند.

این در حالی است که معلمان بارها در تجمعات خود اعلام کرده اند که خواسته‌های آنها سیاسی نبوده و رسانه‌ها حق ندارند از خواسته‌های آنها بهره برداری سیاسی کنند.

یکی از معلمان شرکت کننده در تجمع روز گذشته ارومیه اظهار داشت که هدف از این تجمع معلمان یک خواسته صنفی بوده و سیاسی نیست و یک مساله درون خانوادگی محسوب می شود و همچنین از  ازرسانه ها درخواست کرد تااین موضوع را سیاسی نکرده و تعبیرات خود را از آن برداشت نکنند.

یکی دیگر از معلمان نیز گفت: اعتراضات ما کاملا صنفی و در جهت رفع مشکلات معیشتی و حقوق و دستمزد کم معلمان بوده و هیچگاه به فرد یا حزبی اجازه بهره برداری سیاسی از این تجمعات صنفی را نخواهیم داد.

با توجه به افزایش این تجمع ها و از طرف دیگر نفوذ رسانه‌های بیگانه و افراد خاص در این تجمعات برای سیاسی کردن این تجمعات، به نظر می‌رسد سکوت آموزش و پرورش و دست روی دست نهادن برخی از مسئولین در این وزارت‌خانه باعث شده است که رسانه‌های اپوزیسیون ماهی خود را از آب گل آلود این تجمعات بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا