مشکلات فرهنگیان زیبنده دولت تدبیر و امید نیست/طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری می کنم

image229951نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان به محل تاخت و تاز عده ای خاص تبدیل شده است و بنده طرح تحقیق و تفحص از این صندوق را در مجلس پیگیری می کنم.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام والمسلمین روح الله بیگی با اشاره به مشکلات معیشتی و رفاهی فرهنگیان، اظهار کرد: متاسفانه دولت مردان و مجلسیان آنگونه که باید پیام تجمعات فرهنگیان را درک کنند، آن را دریافت نکرده اند و این موضوع دستاویز رسانه های معاند شده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه فرهنگیان و بازنشستگان سرمایه های نظام هستند، افزود: وظیفه دولت و مجلس هست که این سرمایه ها را حفظ کرده و مشکلات این قشر را که سکانداران تعلیم و تربیت در کشور هستند، حل کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از فرهنگیان از عهده تامین هزینه های زندگی برنمی آیند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، گفت: مشکلات معیشتی این قشر زحمت کش زیبنده دولت تدبیر و امید نیست و از دولت، مجلس و رئیس جمهور محترم انتظار می رود شخصاً به این موضوع رسیدگی و برای حل مشکلات فرهنگیان اقدام عاجلی را انجام دهد.

بیگی با تاکید بر ارائه لایحه بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و افزایش حقوق پایه آنان، تصریح کرد: دولت و مجلس باید در این راستا لایحه حقوق پایه معلمان را بر مبنای حقوق پایه دانشگاهیان بدون قید و شر ط اقدام و در مرحله بعد طرح رتبه بندی فرهنگیان را اجرایی کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر شعارها، حنا ندارند و باید اقدام عاجل و فوری برای این مشکلات انجام داد، اظهار کرد: عده ای از فرهنگیان به دلیل مشکلات معیشتی به شغل های کاذب روی آورده اند و ادامه این روند بر کیفیت تعلیم و تربیت تاثیر می گذارد.

وی گفت: با اجرای قانون خدمات کشوری نه تنها مشکلات حقوق و مزایای فرهنگیان حل نشد، بلکه شکاف عمیقی بین حقوق این قشر و دیگر دستگاه ها بوجود آمد.

بیگی با اشاره به مراجعات معلمان به نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و طرح رتبه بندی فرهنگیان، افزود: طرح اخیر رتبه بندی فرهنگیان بدون توجه به افزایش حقوق پایه و بدون ارائه هرگونه بسته حمایتی و رفاهی در کنار پرداخت حقوق و مزایا، فقط شکاف را زیاد می کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده زیادی از فرهنگیان از دریافت بیمه طلایی انصراف داده اند، تصریح کرد: عدم حمایت دولت و گران بودن هزینه ها از جمله دلایل انصراف فرهنگیان از دریافت بیمه طلایی است.

وی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: از طرفی هم صندوق ذخیره فرهنگیان به میدان تاخت و تاز عده ای خاص تبدیل شده و ضروری است طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تهیه شود.

بیگی با بیان اینکه بنده این موضوع را پیگیری می کنم، اظهار کرد: باید اداره صندوق ذخیره به فرهنگیان واگذار شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: دولت با تشکیل کمیته ای ویژه متشکل از معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس اصلاح حقوق پایه و طرح رتبه بندی فرهنگیان را اجرایی کرده و مشکلات این قشر را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا