باید با “جیسون رضائیان” بر اساس براساس آیین دادرسی کیفری در ایران برخورد شود

image228336جیسون رضاییان تبعه هر کشوری که باشد؛ به دلیل اینکه علیه کشور ما و در خاک کشور ما اقدام کرده، مرتکب جرم شده است و لذا قانون ایران و دادگاه ایران حاکم بر ایشان خواهد شد.

به گزارش تارود، محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانادرخصوص بازداشت جیسون رضاییان جاسوس آمریکایی اظهار داشت: هنوز بحث این موضوع به نتیجه نرسیده است و باید اتهام او رسیدگی شود و طبق قانون با او برخورد شود.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده این تبعه ایرانی-آمریکایی بیان داشت: هرکسی در سرزمین ایران مرتکب جرمی شود، چه تابع ایران باشد و چه نباشد، دادگاه های ایران صلاحیت رسیدگی به جرم آن شخص را دارند و همین طور هرکسی هم در خارج از مرزهای ایران علیه منافع ملی ایران مرتکب جرم شود باز هم دادگاه های ایران صالح برای رسیدگی به اتهامات آن فرد هستند و قوانین ایران نسبت به آنها حاکم خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اذعان داشت: بنابراین طبق قوانین ایران و براساس آیین دادرسی کیفری در ایران، توسط دادگاه های ایران به اتهامات ایشان رسیدگی می شود و آنچه که ایشان استحقاق داشته باشد نسبت به او صادر می شود.

دهقان در پاسخ به این سؤال که «آیا روند رسیدگی به پرونده این جاسوس طولانی خواهد بود یا خیر» گفت: من هنوز در این خصوص بررسی دقیق نکردم؛ اما بحث های امنیتی، اطلاعاتی و جاسوسی معمولا یک مقدار زمان بر است و در مرحله تحقیقات مقدماتی یک مقدار دقت بیشتری می شود تا کاملا موضوع روشن شود.

وی در مورد امکان دخالت قوانین بین المللی در روند رسیدگی به پرونده رضاییان تصریح کرد: این موضوع ربطی به قوانین بین المللی ندارد؛ هرکسی جاسوسی می کند، نسبت به همان کشوری که جاسوسی می کند باید با او براساس قوانین همان کشور و در صلاحیت همان کشور برخورد شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس همچنین در خصوص احتمال مداخله آمریکا در پرونده این جاسوس گفت: ایشان تبعه هر کشوری که باشد؛ به دلیل اینکه علیه کشور ما و در خاک کشور ما اقدام کرده، مرتکب جرم شده است و لذا قانون ایران و دادگاه ایران حاکم بر ایشان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا