جام زهر هیچ گاه برای امام (ره) شیرین نشد

image162084ناصر ایمانی در واکنش به اظهارات هاشمی در همایش بانوی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اظهارات آقای هاشمی برای من جای تعجب داشت و سوال من این است که در این برهه که جامعه درگیر مسائل هسته ای است، چه لزوم و ضرورتی دارد که چنین اظهاراتی مطرح شود. مطرح کردن برخی مسائلی که میان افراد جامعه تنش می آفریند چه ضرورتی دارد؟ به عنوان مثال طرح مسئله حجاب بانوان یا مسئله زندان که در این همایش مطرح شد چه لزومی در این مقطع زمانی داشت.

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بحث خاطره گویی افراد یک بحث شخصی است که قابل تایید یا تکذیب نیست چراکه بین 2 نفر اتفاق افتاده است. از آنجایی هم که بین 2 نفر رخ داده است، شاهدی هم برای آن وجود ندارد. ضمن اینکه اگر شاهدی هم وجود داشت، نمی توان این خاطرات را به صورت حکومتی مطرح کرد. این خاطرات شخصی و احساسی است و نباید از آنها یک بهره برداری سیاسی کرد. حالا اینکه آقای هاشمی با همسر امام(ره) چه صحبت هایی داشته اند، نباید از آن برداشت های سیاسی داشت. چراکه همسر امام با توجه به جایگاه والایی که داشتند، اما مسئولیت فقهی نداشتند که مسئله را به آقای هاشمی تکلیف کرده باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: این نوع خاطرات از آنجایی که دارای ارزش خاصی نیست، نباید در جامعه مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد و از سوی آقای هاشمی هم نباید مطرح می شد.

وی در ادامه به اظهارات مطرح شده از سوی هاشمی پیرامون ” شیرین شدن جام زهر بعد از جنگ”، عنوان کرد: ما امام(ره) را در هر برهه زمانی، با مجموعه ای از بیانات، نوشته ها و اظهارات ایشان می شناسیم. از این رو بیان مطالبی که با این کلیات مغایر باشد تعجب جامعه را برمی انگیزد. مانند مسئله مرگ بر آمریکا. چراکه ما از امام(ره) آنچه که به یاد داریم این است که ایشان بر این شعار اصرار داشتند و معتقد بودند که همین مرگ گفتن شما برای آمریکا مرگ می آورد. ایشان تاکید داشتند که این شعار داده شود و تا زمانی هم که امام (ره) در قید حیات بودند هیچگونه مخالفتی با طرح این شعار نداشتند.

ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا جام زهر برای امام (ره) شیرین شد، گفت: آنچه که ما از امام می شناسیم و میدانیم این است که ایشان فرمودند این جام زهر است که من می نوشم و مجبور به این کار شدم. اما تلخ بودن جام زهر برای امام(ره) بر همه آشکار است. زهر تلخ است و کشنده و هیچ قرینه ای بعد از این بیانات از سوی امام(ره) نداریم که نشان دهد جام زهر برای امام(ره) شیرین شد. بنابراین بیان یکسری خاطراتی که هیچگونه شاهدی هم در آن نیست و مخالف کلیاتی است که ما از شخصیت امام(ره) می شناسیم، در جامعه نوعی تنش ایجاد می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: اظهارات آقای هاشمی برای من جای تعجب داشت و سوال من این است که در این برهه که جامعه درگیر مسائل هسته ای است، چه لزوم و ضرورتی دارد که چنین اظهاراتی مطرح شود. مطرح کردن برخی مسائلی که میان افراد جامعه تنش می آفریند چه ضرورتی دارد؟ به عنوان مثال طرح مسئله حجاب بانوان یا مسئله زندان که در این همایش مطرح شد چه لزومی در این مقطع زمانی داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا