کمک 5 میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در دماوند/ تک نوبته شدن تمام مدارس دماوند در آینده نزدیک/ پیشرفت 40درصدی مدرسه مسکن مهر دماوند

mohammad mashahadi abasiرییس آموزش پرورش شهرستان دماوند گفت: از سال قبل تا به حال 25 اهداکننده زمین و خیرمدرسه‌ساز در سطح شهرستان دماوند داشته‌ایم و پنج میلیارد تومان نیز جمع‌آوری شده است.

محمد مشهدی عباسی در حاشیه مراسم دهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی تارود با اشاره به اخذ مجوز مجمع خیرین مدرسه‌ساز به مدیریت منصور خطیبی در سال گذشته در دماوند اظهار داشت: هدف از این همایش‌ها ارائه گزارش عملکرد خدمت خیرین می‌باشد تا بتوانیم برای ساخت مدارسی که دولت نمی‌تواند کمک کند از سوی خیرین در سطح شهرستان کمکی داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته پنج میلیارد تومان کمک توسط خیرین مدرسه‌ساز در دماوند جمع‌آوری شده است که با استفاده از این منابع از اردیبهشت سال گذشته پنج مدرسه شهرستان دماوند تخریب و بازسازی شد.

مشهدی عباسی ادامه داد: مدرسه حاج عباس اسماعیلی در محله فرامه، مدرسه حاج سعید درویشیان در محله چالکا دماوند، مدرسه طلاچیان در فاز 2 فرهنگیان گیلاوند، ارجمند ترقی، مدرسه پروین سلطان العلمائی در آبسرد با پیشرفت عمرانی‌های بین 10 تا 90 درصد، تخریب و در حال بازسازی هستند.

مشهدی عباسی از دریافت یک میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه دولتی در جهت بازسازی مدارس در شهرستان دماوند خبر داد و تصریح کرد: این بودجه از سوی کمیته برنامه ریزی راهبردی و با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی محقق شد.

وی از اختصاص 400 میلیون به پروژه مدرسه دکتر گوشه و تهرانچی در آیینه ورزان و 300 میلیون به مدرسه مرحوم طالچیان در فاز دو شهرک فرهنگیان خبر داد و افزود: با استفاده از این بودجه دیوار کشی، سرایداری و سرویس بهداشتی مدرسه مرحوم طالچیان آماده و تکمیل شد.
این مقام مسئول بیان کرد: کمبود فضای آموزشی در دماوند بسیار ناچیز است و با انجام تخریب و بازسازی‌های مدارس این کمبودها برطرف خواهد شد.
مشهدی عباسی از دو نوبته بودن دو مدرسه در دماوند خبر داد و تاکید کرد: در صورت تکمیل پروژه مدرسه‌ شهرک سپاه که به همت خیرین با پیشرفت 90 درصد در حال ساخت است و مدرسه ولیعصر جیلارد که بودجه آن از سوی دولت است، این دو مدرسه در این منطقه یک نوبته می شوند.
وی مشکل اساسی مدارس در شهرستان دماوند را فرسوده بودن ساختمان‌ها دانست و افزود: 33 مدرسه در سطح شهرستان دماوند نیازمند تخریب و بازسازی هستند که پیروزی و صدیفی در دماوند، شهید کاظمی و بنت الهدی در جیلارد، چهار مدرسه در جابان، سه مدرسه در سربندان و سه مدرسه در شهر آبسرد با قدمت 35 ساله از جمله این مدارس می‌باشند.
رییس اداره آموزش و پرورش دماوند از آماده سازی و پیشرفت 40 درصدی یک مدرسه با 9 کلاس و ظرفیت 300 نفر در مسکن مهر دماوند واقع در غرب گیلاوند خبر داد و افزود: جهت ارائه خدمات آموزشی به مردم ساکن رو به افزایش این منطقه و عدم وجود مشکلات آموزشی در آینده نزدیک اقدام به ساخت این مدرسه کرده‌ایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین 100 خیر به مدارس دماوند جهت ارائه امکانات از جمله پکیج، سالن کنفرانس، و کلاس هوشمند در سال‌های 92 و 93 کمک بلاعوض نمودند.

مشهدی عباسی افزود: در سطح شهرستان دماوند 100 مدرسه فعال با 15 هزار و 800 دانش‌آموز داریم که 15 مدرسه به علت مهاجرت‌های صورت گرفته غیرفعال می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا