تلاش عاملان کشتار مردم یمن برای اتهام‌زنی به ایرانی‌ها

پرنس فیصل ابن ترکی،رئیس باشگاه النصر عربستان بعد از باخت با بیان اینکه آنچه در بازی با آن روبه رو بودیم “تروریسم ورزشی” بود و نه چیز دیگر به جوسازی و جنگ روانی پرداخت.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سفر باشگاه های ایرانی به عربستان برای انجام بازیهای لیگ قهرمانان آسیا همیشه با حواشی زیادی  رو به رو بوده است،از معطل کردن عمدی تیم ها در فرودگاه تا انگشت نگاری و رفتارهای نامناسب،همگی دست به دست هم داده تا انجام بازی ها در عربستان علی غم زیارت خانه خدا آزار دهنده باشد.

اما با این اوصاف حاشیه سازی برای تیم های ایرانی و چشم پوشی مسئولین باشگاه ها در قبال رفتار عربستانی ها،این بار در یک اقدام بی سابقه رئیس باشگاه النصر عربستان با بیان یک توهین بزرگ دست پیش را گرفت تا پس نیفتد.

روز چهارشنبه 19 فروردین ماه در چهار چوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی شاهد حضور بیش از  یک صد هزار نفری تماشاگران برای حمایت و تشویق نماینده ایران در آسیا بودیم که در پایان پرسپولیس ایران موفق شد با تک گل مهدی طارمی النصر عربستان را دست خالی راهی خانه کند،اما این پایان کار نبود و عربستانی ها که طبق معمول بازنده اخلاق ورزشی هستند،این بار هم با بیان یک توهین و تهمت بزرگ اخلاق را همانند نتیجه باختند.

پرنس فیصل ابن ترکی،رئیس باشگاه النصر عربستان بعد از باخت با بیان اینکه آنچه در بازی با آن روبه رو بودیم “تروریسم ورزشی” بود و نه چیز دیگر به جوسازی و جنگ روانی پرداخت؛البته شاید برای این شاهزاده سعودی که تا به حال جمعیتی صد هزارنفری در یک استادیوم را ندیده کمی باید حق داد که دچار توهم شده باشد،ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که “تروریسم ورزشی” تیمی است که با پیراهن نظامی پای به مسابقه فوتبال میگذارد.

باید گفت برد سه بر صفر نفت ایران،تیم شایسته علیرضا منصوریان  برابر الشباب عربستان مزید بر علت شد که النصری ها با دلی خون پا به جهنم آزادی بگذارند و دست از پا درازتر راه آمده را برگردند.

اما با تأمل بیشتر بر گزافه گویی های شاهزاده سعودی که واژه “تروریسم” را در صحبت های خود به کار برده به نظر می رسد یکی از ویژگی های بارز رژیم آل سعود به مردم غیور ایران نسبت داده شده است.”تروریسم” در لغت به معنای پیش بردن اهداف با ابزار هراس افکنی است.

هراس افکنی ابزاری است که دولت عربستان برای ایجاد فضای خفقان بر جامعه و سرکوب مردمش از آن استفاده می کند، تروریسم کشوری است که نظامیانش را بر سر مردم بی دفاع یمن حمله ور می کند، تروریسم رژیمی است که مأمورین فرودگاهش بدون هیچ ترسی به زائران ایرانی حرم امن الهی تجاوز می کنند بدون آنکه آب از آب تکان بخورد و نهاد یا ارگان بین المللی واکنش نشان دهد.

آری جناب پرنس فیصل…تروریسم رژیم آل سعود است نه کشور ایران که مهد فرهنگ و تمدن است و سابقه هیچگونه تجاوز به کشوری را ندارد؛در ضمن ما مفتخریم که همه جا در مقابل تروریسم قد علم کرده ایم نه اینکه به تروریسم کمک کنیم.

اما یکی دیگر از گزافه گویی های النصری ها،مربوط به خوشحالی بعد از گل مهدی طارمی است که اگر نگاهی به بازی رفت این دو تیم و خوشحالی بعد از گل مهاجم النصر کنیم جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی گذارد.

به هر حال با توجه به اینکه سازمان های بین المللی فوتبال از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون بین المللی فوتبال و جام اتحادیه فوتبال اروپا و … بارها اعلام کرده اند که هیچ مدیر و ورزشکار حرفه ای حق ندارد مسایل سیاسی را در فوتبال و ورزش دخالت دهد،این ادعای رئیس باشگاه النصر عربستان مصداق بارز دخالت سیاست در امر ورزش است و به کار بردن واژه ” تروریسم ورزشی” می تواند تبعات سنگینی را برای یک مدیر ورزشی و باشگاه مربوطه در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا