ضرب الاجل 48 ساعته به شهرداری رودهن برای تخریب بناهای غیرمجاز/ لزوم جدیت در مقابله با تغییر کاربری اراضی دماوند

دبیر ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استانداری تهران خواستار برخورد جدی با متخلفان ساختمانی و متصرفان اراضی ملی بخش رودهن در شهرستان دماوند از سوی شهرداری رودهن شد.

به گزارش تارود، ارسلان رویانیان روز پنج شنبه در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز بخش رودهن در سالن اجتماعات بخشداری افزود: شهرستان دماوند از جمله 5 شهرستان خطرپذیر در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرف اراضی ملی است.

وی عامل اصلی خطرپذیری دماوند را شرایط آب و هوایی و جغرافیایی دانست و گفت: اگر شهرستان را به دو منطقه غربی و شرقی تقسیم کنیم، با توجه به تخلفات انجام شده در منطقه رودهن، بخش غربی دماوند نیازمند مدیریت جدی است.

رویانیان نبود طرح جامع و تفضیلی مشخص در شهر رودهن و عدم توجه کافی شهرداری نسبت به ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه را موجب رشد ساختمان هایی با تراکم بالا عنوان کرد.

وی ساماندهی و مقابله با تخلفات ساختمانی را نیازمند نظارت بیشتر شهرداری رودهن دانست و افزود: با توجه به ساخته شدن ساختمان هایی با تراکم بالا، این موضوع باید در کمیسیون ماده 100 بررسی و رای صادر شود.

دبیر ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استانداری تهران با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه سادات محله و چند منطقه دیگر بخش رودهن گفت: طی بازدید صورت گرفته در روز 12 فروردین، هشت مورد ساخت و ساز غیر مجاز گزارش شد که این موضوع برای شهرستان دماوند با داشتن عملکرد مطلوب در استان تهران، شایسته نیست.

وی از بخشداری رودهن خواست ظرف مدت 48 ساعت آینده شهرداری رودهن را موظف به تخریب ساختمان های در حال ساخت با تراکم بالا و دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز نماید.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ اراضی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: باید با جدیت بیشتر در راستای ساماندهی ساخت و سازها در این شهرستان گام برداشت.

شهرستان دماوند شامل پنج شهر دماوند، کیلان، رودهن، آبسرد، آبعلی و دو بخش مرکزی و رودهن است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا