افشاگری فریادشیران درباره سرمربی تیم ملی فوتبال و برخی رسانه‌ها

image223692نادر فریادشیران، همراه همیشگی محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی ایران، مدعی است که برخی از اصحاب رسانه در تلاشند تا چهره‌ای منفور از محمد مایلی‌کهن نشان دهند و با دور کردن این مرد از فوتبال، بتوانند با باج‌خواهی و زد و بند پول‌های هنگفت به جیب بزنند! وی همچنین از پیگیری توسط وزارت اطلاعات خبر داد، موضوعی که به یقین باید از طرق مراجع ذیربط تایید شود.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دورازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران درباره انتشار خبر احتمال مربیگری مایلی کهن در تیم ملی به آس پرس گفت:این خبری بود که برخی رسانه‌ها منتشر کردند و در واقع دروغ سیزده آنها بود! هیچ پیشنهادی در این باره به محمد مایلی کهن نشده است اما با توجه به سابقه و پتانسیلی که وی دارد، همیشه جزو نامزدهای مربیگری تیم ملی قرار گرفته است و بازهم قرار می گیرد.

وی گفت: برخی رسانه ها که بودجه آنها حتی از بیت المال نیز تامین می شود، با معرفی محمد مایلی کهن به عنوان نامزد جانشینی کارلوس کی‌روش می‌خواهند کاری کنند که افکار عمومی علیه وی شود و او به فوتبال بازنگردد، زیرا منافع خودشان را در خطر می بینند، منافع و سودهای کلانی که این گروه از کنار این فوتبال برده و می برند که با آمدن مایلی کهن این راه های کسب درآمد بسته می شود. به همین خاطر حاظر نیستند که این مرد دوباره سکان تیم ملی را در دست بگیرد. یک نمونه را جهت مثال اشاره می کنم. در زمان سرمربیگری افشین قطبی طویل‌ترین لیست دعوت شده ها را به تیم ملی داشتیم که بیشتر آنها نیامده، از نظر اهالی فوتبال خط خورده محسوب می شدند. علت این دعوت شدن‌ها چه بود؟من پاسخ می دهم؛ بازیکن با هزار نوع رابطه به تیم ملی دعوت می شد تا به اسم بازیکن ملی پوش بتواند قرارداد میلیاردی با باشگاه‌ها ببندد.

مربی سابق تیم ملی ایران افزود: این افراد می‌دانند با توجه به شناختی که از مایلی‌کهن دارند، سعی می‌کنند چهره زشتی از او به جامعه نشان دهند! در واقع آنها می خواهند از غیبت مایلی کهن سوءاستفاده کنند و سودهای کلان ببرند. این گروه که متاسفانه در رسانه های ما نیز ورود پیدا کرده اند، عمداّ چنین اخباری را مطرح می کند تا مایلی کهن نیاید چون با ورود او دست دلالان قطع خواهد شد. برعکس این موضوع برای کی‌روش در حال جریان است، یعنی گروه رسانه ای سعی می کنند او را زیبا و پاک نشان دهند. البته هزینه این تلاش ها هم از سوی مرد پرتغالی پرداخت می شود! به نظر من دست هایی پشت پرده است تا مایلی کهن به مربیگری بازنگردد. من در جلسه‌ای که کفاشیان و افتخاری نیز حضور داشتند، گفتم آقای کفاشیان شما بهتر از من می دانید که خارجی ها برای کار خود حاضرند هزینه کنند و قطعا کی روش نیز این کار را می کند. کفاشیان در جواب من گفت که این بحث درست است و وزارت اطلاعات در حال پیگیری این موضوع است و حتی مشخص شده که او برای این کار هزینه هم کرده است!

کی‌روش فکر می‌کند کارفرماست و ما پیمانکاریم!

فریادشیران درباره عملکرد چند ساله کارلوس کی‌روش در تیم ملی نیز گفت:این مربی نه عملکرد فنی خوبی داشته است و نه در بحث استعدادیابی و رشد و ارتقای فوتبال ما کار خاصی انجام داده است. کی‌روش تیم ملی را به حالت گلخانه ای اداره کرده است. او با جمع آوری خبره های فوتبال ما در میادین حاضر شد و این در شرایطی است که قرار بود فوتبال پایه ما را نیز نظارت کند. به نظر من سردار آزمون،جهانبخش و پورعلی‌گنجی را او به فوتبال ما معرفی نکرده است. سردار 3 سال است که در اروپا بازی می کند،جهانبخش هم که پیش از رفتش به اروپا جزو بازیکنان اصلی تیمش بوده است. آیا کی روش آنها را کشف کرده است؟ او از آنها به صورت نیم‌بند در ترکیب تیم ملی استفاده کرد.

وی ادامه داد: کی‌روش هفتمین مربی گران جهان است و ما با این هزینه می توانیم فردی را بیاوریم که چیزی به فوتبال ما اضافه کند. به راستی چرا او نمی تواند با افراد تحصیل کرده و با دانش ما کنار بیاید؟ این سوالی است که جواب دادن به آن می تواند خیلی از مسائل را روشن کند. کی‌روش خصلتی دارد که به همه بی‌احترامی و فحاشی می کند. شما بگویید که چرا کریمی از همراهی تیم در جام ملت ها انصراف داد؟ چرا مجید صالح حاضر نشد همراه تیم ملی به جام جهانی برود؟ کی‌روش فکر می‌کند که در فوتبال ما کارفرما است و فدراسیون ما پیمانکار اوست! او فقط با بازیکنان ثابت خود به گونه ای رفتار کرده است که حالا آنها از او حمایت می کنند. کی‌روش جزو مربیان خوب است اما اثرگذاری اش برای فوتبال ما مناسب نبوده است. ما با این هزینه‌ای که برای کی‌روش کرده‌ایم، می‌توانیم بسیاری از زیرساخت های ورزش کشور را درست کنیم و نواقص باشگاه های خود را برطرف سازیم. ما می توانیم با اندکی از این پول روی فوتبال پایه سرمایه گذاری کنیم و بهترین نتایج را بگیریم.

فریادشیران برخی از رفتارهای کی‌روش را ناشایست ارزیابی کرد و گفت: او به مربیان ایرانی توهین می کند و آنها را در حد حمل‌کننده ساک و پیراهن و… می داند! او به مربیان ایرانی تیم بی احترامی می کند و کاملا معلوم است که خودشیفته است. او باید بداند که ما پیش‌تر نیز با مربی وطنی هم قهرمان آسیا شدیم و هم به جام جهانی رفته ایم و این یعنی ما بازهم می توانیم چنین کاری را تکرار کنیم. به نظر من، کی‌روش نمی تواند به آینده فوتبال ما کمکی کند و ما با این مبلغی که به او داده ایم می توانیم بهترین مربیان را بیاوریم. او حتی در برابر بازیکنانی چون خلعتبری،عقیلی،رحمتی و… گذشت نشان نداد.

جریان سازی های مشکوک در رسانه‌ها

فریادشیران با بیان این که برخی رسانه ها قصد دارند با شانتاژ خبری، افکار عمومی را به سمتی ببرند که کی‌روش ماندگار شود، به آس پرس گفت: متاسفانه شبکه سه سیما، برخی خبرگزاری ها و جراید حمایت هایی را از کارلوس کی‌روش می کنند که خارج از حد است و مشکوک به نظر می رسد. تاسف من زمانی بیشتر می شود که می بینم بودجه بیشتر این رسانه ها از دولت و بیت المال تامین می شود! استدلال من این است که یک جریان خاص که احتمالا نامشروع هم هست، در رسانه های ما وجود دارد و در تلاش است تا کی روش ماندگار شود.

وی افزود: این سوال برای من مطرح شده است که چرا چنین حمایتی از مربیان دیگر نشده است. برنامه 90 چرا باید برای این مربی 4 یا 5 مورد نظرسنجی بگذارد؟ آیا غیر از این است که او می خواهد با این نظرسنجی ها شرایط را برای ماندن کی‌روش فراهم کند. به نظر من فردوسی‌پور، می‌خواهد از افکار عمومی استفاده کند برای انتخاب مربی و این در شرایطی است که این کار در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. کار انتخاب یک مربی باید توسط گروهی اهل فن و حرفه ای با امور مربیگری صورت پذیرد. آیا رئیس رسانه ملی با آرای مردم انتخاب می شود که حالا ما بخواهیم سرمربی تیم ملی را این‌گونه انتخاب کنیم. به نظرم این کار فردوسی‌پور که من او را خیلی هم دوست دارم، بدعت غلطی است و سریع باید با آن برخورد شود. به نظرم درست نیست که با شانتاژ و فشار افکار عمومی بخواهیم کاری از پیش ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا