10 هزار پرونده ساخت و ساز غيرمجاز در شهرستان دماوند

Ghobad afsharرئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۰ هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند وجود دارد که پس از حکم مراجع قضایی باید تخریب شود.
به گزارش تارود، قباد افشار در بازدید از منطقه مشاء و آبسرد شهرستان دماوند با اشاره به اینکه این مناطق خارج از محدوده شهر و جزو اراضی کشاورزی است، افزود: در منطقه مشاء ۳ هزار مورد و در منطقه آبسرد نیز ۷ هزار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی انجام شده است.
وی گفت: پرونده ساخت و سازهای منطقه مشاء شهرستان دماوند در شورای عالی شهرسازی هم غیرمجاز ارزیابی شده و از آنجا که خارج از محدوده شهری است و طبق قانون در محدوده اراضی کشاورزی قرار دارد، تمام ساخت و ساز‌ها پس از صدور حکم مراجع قضایی تخریب خواهد شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: تمام ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه آبسرد شهرستان دماوند باید تخریب شود و به کاربری کشاورزی بازگردد.
افشار تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجازی که که مشمول حکم تخریب می‌شود مربوط به دوره پس از سال ۸۵ است که باید دوباره به کاربری کشاورزی یا منطقه گردشگری تبدیل شود.
افشار همچنین هشدار داد مردم از خرید زمین از بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز خودداری کنند.
وی افزود: متقاضیان خرید زمین بدانند سندی با عناوین سند دارای کد رهگیری یا سند شورایی وجود ندارد و براساس قانون ثبت کشور سندی رسمی و قانونی است که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: متقاضیان خرید زمین پیش از هر اقدامی برای خرید با مدیریت سازمان‌های جهاد کشاورزی هر استان و شهرستان و مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی مشورت کنند.
افشار درباره آینده فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز افزود: بنگاه‌ها و دفا‌تر معاملات ملکی غیرمجاز با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط و وزارت صنایع و معادن شناسایی و از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی با همکاری وزارت صنایع و معادن ساماندهی و مدیریت شود.

منبع: واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/ر

2 دیدگاه

  1. باسلام برادر عزيزي كه مشا را در خارج از محدوده درنظر اورده اند كويافراموش كرده اند كه دشت مشا داراي طرح جامع شهري طرح هادي است . شتابزدگي و انجام حركات انقلابي بدون تعقل وتنها براي سياسي كاري و خود شيريني حركتي است كه سالها امپرياليسم و در راس انها اسراييل به ان متوسل ميشود ،
    اخر مگر ميشود در سرزمين امام زمان خانه مردم را به بهانه طبيعت روي سرشان آوار كرد بجاي سياسي كاري هاي غير كارشناسي به فكر نان مردم بايد بود نه تخريب خانه انها .

  2. درود
    تقاضا داريم اجازه نديد زمين خوارها به خواستشون برسند، تو اي مسوول با وجدان

    بايد مشا و ساخت سازهاي روبروي آبعلي را به طبيعت بر گردانيد …

    آقا همين الانم دارن باغها رو قسمت بندي ميكنند و به قيمت گزافي ميفروشند بايد جلوشونو بگيريد، حتي كساني كه بدون مجوز و يا با مجوز قانوني( شيتيل بگيران)بنايي احداث كردند، از تو مسوول با شرف تقاضا داريم اين طبيعت بكر را نجات و به طبيعت باز گردانيد
    با سپاس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا