اعطای لقب ” استرس و امید” به دولت روحانی!

رسانه های غربی و عربی با یک همسرایی هماهنگ به دنبال القای جو استرس و تهدید در قبال ایران برای مذاکرات هستند و در صدد هستند تا حساسیت توافق یا عدم توافق را در ایران به یک جو کاذب برسانند.

به گزارش تارود به نقل از مرصاد، در روزها و ساعت های اخیر مخصوصا امروز سه شنبه یازدهم فروردین ماه مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 به دقایق پایانی فرصت از پیش تعیین شده رسیده است.

این درحالی است که رسانه های غربی و عربی با شدت خاصی به دنبال حساسیت بخشیدن کاذب (بیش از آنچکه هست) به موضوع هستند و البته القای اینکه ایران در استرس مذاکرات به سر می برد.

در حالی که خود غربی ها بهتر از هر کسی می دانند که نیاز آنها به توافق و البته مذاکره با ایران قابل مقایسه با نیازی که ایران به مذاکرات دارد نیست.

روزنامه نیویورک تایمز در راستای برنامه حساسیت بخشی بیش از اندازه به مذاکرات هسته ای با انتشار تصویری از ساعات نزدیک به سپیده صبح  با تیتر (stress and hope in tehran) “استرس و امید” در تهران به استقبال روز نهایی مذاکرات رفته است. استرس و امید در واقع یک کنایه ژورنالیستی به تدبیر و امید، عنوان رسانه های دول یازدهم در ایران است.

عکس روزنامه نیویورک تایمز با تیتر “استرس و امید”  در تهران و کنایه به دولت تدبیر و امید

شبکه العربیه نیز دیشب تا ساعات اولیه بامداد در حالی به مذاکرات هسته ای ایران و تحلیل آن پرداخت که کشور متبوع این رسانه (عربستان) درگیر یک جنگ نظامی با کشور همسایه است و البته شاهزاده های سعودی از ریاض به پناه گاه های امن رفته اند.

همچنین بی بی سی و سی ان ان نیز در یک همسرایی هماهنگ مذاکرات هسته ای را پایان بحران برای ایرانن جلوه می دهند و البته سی ان ان با سر خط “روز آخر فرصت برای محدود کردن بمب هسته ای” به شیطنت های خبری خود ادامه می دهد.

البته این رسانه ها در این میان به انتشار تهدید های ایالات متحده و مقامات سنای آمریکا علیه ایران نیز هستند. العربیه به نقل از رئیس پارلمان آمریکا اعلام کرد که عدم توافق یعنی افزایش تحریم و فشار علیه ایران. این یعنی یک تهدید برای عبور از خط قرمزها…

در این میان اما بی بی سی فارسی به نقل از اسکای نیوز اصل ماجرا را اعتراف کرده است. اینکه در صورت پایان بدون نتیجه مذاکره دست ایران برای فشار بر طرف غربی بازتر است و گزینه های فشار در منطقه در اختیار ایران است نه آمریکا.

بی بی سی فارسی در این رابطه نوشت: “به گزارش واحد مرکزی ، یک تحلیلگر سیاسی به نام طالب عواد به شبکه اسکای نیوز عربی گفته است که “اگر مذاکرات شکست بخورد، مسائل فراوانی در منطقه وجود دارد که ایران می تواند از طریق آنها فشار وارد آورد.” براساس این گزارش، وی گفته است که رسیدن توافق به نفع هر دو طرف است اما “برخلاف ایران، دست غرب چندان باز نیست و همانگونه که باراک اوباما در واکنش به سرسختی اسرائیل در مورد توافق با ایران گفت اگر به توافق نرسیم، چه جایگزینی برای آن خواهد بود؟”

به هر حال باید به این موضوع توجه ویژه داشت که نه در صورت توافق اعتباری به معاهده های امضا شده از سوی طرف های غربی وجود دارد نه در صورت عدم توافق دست آنها برای فشار بر ایران باز است.

چرا که غربی ها در تهاجم به یمن نشان داده اند که نه تنها برای توافق های دو جانبه که برای قوانین صریح بین المللی هم چندان ارزشی قائل نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا