آسیب‌های که محیط زیست در بهار طبیعت

آسیب های محیط زیستیبه مسافران توصیه می شود:
از افروختن شعله آتش در مناطق پردرخت خودداری و برای پخت غذا بهجای استفاده از شاخه درختان و کندن بوته ها، از اجاقهای خوراک پزی استفاده شود.
ازآنجاکه در فصل گل دهی گیاهان قرار داریم؛ محل اسکان باید در مکان هایی باشد کهپوشش گیاهی و جنگلی کمتری داشته باشد و از لگدمال کردن و تخریب رستنی ها و شکستسرشاخه های درختان باید خودداری شود.
در زمان حضور در طبیعت ،تا حدامکان غذاهای آماده کهنیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان ازذغال آماده استفاده و حتما خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنید.
کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود داشته باشید و زباله های خود را درجنگل، ساحل دریا، کنار چشمه های آب، مناطق کوهستانی و دره ها رها نکنیم.
رها سازی زباله
ریخت و پاش زباله در معابر و حاشیه رودخانه ها اخلاقی و انسانی نیست و حفظ ونظافت محیط زیست مهم است.
خردمندانه نیست طبیعتی که این همه به ما سود می رساند را بیشتر آزار دهیم و در حفظآن نکوشیم.
رهاسازی زباله دردل طبیعت توسط گردشگران از مشکلات همه ساله شهرهای گردشگر پذیر کشور کشور است.
تلاش برای ایجاد ویا تغییر الگوهای فرهنگی می تواند تلنگری باشد تا انسان های خفته در خواب غفلت، ازروا داشتن بی مهری به طبیعت پرهیز کرده و برای نجات از دامی که با نابودی طبیعتبرای خود پهن می کنند، با جدیت بکوشند.
گام نخست جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، ساخت و ارایه الگوهای فرهنگیاست که بتواند مردم را از آسیب هایی که ریختن زباله در طبیعت برای آنها به همراهدارد، آگاه کند.
بر اساس آمارها،از هر تن زباله حدود 400 متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن و 600 لیتر شیرابه خارج می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا