لغو فوری سفر اردوغان کمترین اقدام مسئولان وزارت امور خارجه است

خبرگزاری فارس: سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و بی اعتنایی به مقاومت استحسین شریعتمداری با اشاره به مواضع اخیر نخست وزیر ترکیه علیه ایران و همسویی او با سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت است و لغو فوری سفر وی کمترین اقدامی است که از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می‌رود.

به گزارش تارود به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان دوباره اظهارات اخیر اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ گفت: موضع وقیحانه اردوغان علیه ایران را نباید به حساب خود او نوشت چرا که او به قول مرحوم نجم الدین أربکان از خود اراده ای ندارد و توضیح می داد که مردم ترکیه از اردوغان انتظار انگور داشتند ولی إسرائیلی ها از او شراب ساختند.

شریعتمداری افزود: اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ ، اتهاماتی رابه ایران نسبت داده که بارها از سوی مثلث غربی، عبری و عربی علیه ایران مطرح شده است . در عرف دیپلماتیک ردیف کردن این اتهامات آن هم در آستانه سفر به تهران مفهوم ویژه ای دارد مخصوصا آن که اردوغان در همین مصاحبه می گوید که « قبلاً در أین باره با مقامات ایران گفت و گو کرده ایم ولی نتیجه ای نداشته است » !

وی تصریح کرد:از این روی در شرایط کنونی سفر اردوغان به ایران بعد از آن همه اهانت ، توهین آشکار به مردم و نظام است و از سوی دیگر می تواند در افکار عمومی ملت های مسلمان به این توهم خطرناک دامن بزند که گوئی اتهامات مطرح شده از سوی اردوغان قابل اعتناء بوده و او به گفته خود برأی نصیحت مسؤلان جمهوری إسلامی ایران عازم سفر به تهران است ! و أین در حالی است که ملت های مسلمان و مخصوصاً در ترکیه به اردوغان لقب ” دست نیابتی اسرائیل و برده دلارهای سعودی ” داده اند و برخی از مقامات و رسانه های غربی از او با عنوان ” آچار فرانسه ” آمریکا در منطقه یاد می کنند .

مدیر مسئول کیهان ادامه داد:فقط یک نیم نگاه به مواضع و عملکرد اردوغان به وضوح نشان می دهد که وی در تمامی تحولات و رخدادهای منطقه با اردوگاه غرب همسو بوده و سیاست های مشترک آمریکا و اسرائیل را نمایندگی کرده است که حمایت آشکار از ترورست های تکفیری در سوریة و عراق ، تبدیل ترکیه به ستاد پشتیبانی داعش ، همراهی با تروریست ها در قتل عام وحشیانه مردم مظلوم کوبانی ودهها نمونه دیگر از این جمله اند.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت و خون پاک شهدای مظلوم یمن است و لغو فوری سفر وی کمترین و حد اقل اقدامی است که از مسؤلان محترم وزارت خارجه کشورمان انتظار می ورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا