همدستی آمریکا و آل سعود با القاعده در یمن/ ناامن شدن شمال یمن موجب نفوذ انصارالله به داخل خاک عربستان می شود

image215220هانی زاده از همدستی آمریکا و آل سعود با القاعده در یمن خبر داد و گفت: القاعده در جنوب یمن نفوذ دارد و این امکان وجود دارد که برای از بین بردن رهبران حوثی ها، آمریکا و عربستان از القاعده و حتی داعش نیز بهره گیرند. این مسئله نشان می دهد که عربستان از همه ابزارها برای نابودی انصارالله یمن استفاده خواهد کرد.

به گزارش تارود حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین المللی کشورمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارزیابی خود از حمله عربستان به یمن می گوید: حمله عربستان، امارات و قطر به یمن در چارچوب تلاش شورای همکاری خلیج فارس و در راستای مصادره انقلاب مردمی یمن قرار دارد و رئیس جمهور فراری کشور یمن نیز تحت تاثیر فشارهای همین کشورهای عضو شورای خلیج فارس بود که دست به اقدامات ضد مردمی در کشورش زد و مجبور به فرار شد. اما مجموع اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که توطئه علیه مردم یمن در حال شکل گیری است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه از همدستی آمریکا و آل سعود با القاعده در یمن خبر داد و گفت: القاعده در جنوب یمن نفوذ دارد و این امکان وجود دارد که برای از بین بردن رهبران حوثی ها، آمریکا و عربستان از القاعده و حتی داعش نیز بهره گیرند. این مسئله نشان می دهد که عربستان از همه ابزارها برای نابودی انصارالله یمن استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از وضعیت فعلی ادامه پیدا کند درگیری منطقه ای به وجود می آید. چراکه هم آمریکا و هم غرب در صدد نابودی حوثی های یمن هستند. بنابراین باید گفت یمن مرحله خطرناکی را پشت سر می گذارد و حتی احتمال دخالت بیشتر کشورهای غربی و منطقه مانند مصر، اردن، آمریکا و حتی برخی کشورهای غربی نیز وجود دارد.

این کارشناس سیاست خارجه کشورمان با بیان اینکه شرایط یمن هر روز بدتر می شود، اظهار داشت: هم آمریکا و هم انگلیس از حمله به یمن جانبداری می کنند. عربستان نیز با نفوذ مالی و نفتی خود حمایت این کشورها را به دست آورده با بتواند بر یمن پیروز شود.

هانی زاده در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: بحران به وجود آمده هر لحظه ممکن است دامن آل سعود را در عربستان بگیرد. حتی این امکان وجود دارد که درگیری ها به صورت چریکی به داخل عربستان کشیده شود. آل سعود باید بداند که نابود کردن حوثی ها کار ساده ای نیست و ناامن شدن شمال یمن موجب نفوذ انصارالله به داخل خاک عربستان خواهد شد. بنابراین این جنگ به ضرر عربستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا