صریح ترین اظهار نظر آمریکا درباره ژنرال گریزپای سپاه

رئیس سازمان اطلاعاتی و مخفی آمریکا می‌گوید که فرماندهی عملیات نیروهای عراقی توسط سردار سلیمانی، مأموریت آمریکا در مبارزه علیه داعش را دشوار ساخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دولت اعتدال، جان برنان، رئیس سازمان مخفی آمریکا (سیا) روز گذشته گفت که فرمانده نیروهای قدس ایران رهبری نیروهای عراق در مبارزه با داعش  را برعهده گرفته است و این امر مأموریت آمریکا در مبارزه علیه تروریسم را با دشواری‌هایی مواجه ساخته است. از نظر رئیس سیا، این امر به بی‌ثباتی در عراق دامن می‌زند.

این نظر جان برنان، رئیس سازمان مخفی سیا که در شبکه “فاکس نیوز ساندی” بیان شد، تاکنون صریح‌ترین ابرازنظر یک مقام آمریکایی در باره حضور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی در جنگ علیه داعش است.

برنان رویکرد قاسم سلیمانی در آموزش شبه‌نظامیان شیعی در جنگ با افراطیون را “بسیار تهاجمی و فعال” توصیف می‌کند و نمونه آن را می‌توان در حمله تهاجمی به تکریت، زادگاه صدام مشاهده کرد.

برنان تصریح کرد که عراقی‌ها خود مسئول بی‌ثباتی در کشورشان هستند و نه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور.

جان برنان می‌گوید، او اعتقاد ندارد که حضور قاسم سلیمانی و مشاوران او نقش تعیین‌کننده‌ای در عراق و آینده این کشور داشته باشند. با این حال او تأیید کرد که چنین تلاش‌هایی صورت گرفته و دولت شیعه بغداد مناسبات بسیار نزدیکی با ایران دارد.

این در حالی است که سران دولتی عراق و مقامات محلی این کشور نظر کاملا مخالفی با جان برنان دارند.

هادی العامری که شبه نظامیان بدر به فرماندهی او نیرویی قدرتمند و تحت حمایت ایران در جنگ علیه داعش هستند، می گوید: “قاسم سلیمانی هر زمان که به او احتیاج داشته باشیم اینجاست.”

اظهارات عامری نشانه ای است بر نقش مهمی که سلیمانی در عملیات های نظامی بر ضد داعش در عراق ایفا می کند و همچنین تأثیری که تهران در این نقطه دارد؛ دو نکته ای که موجبات آزردگی واشنگتن را فراهم آورده است.

سلیمانی مشاوره نیروهای عراقی را در عملیات های متعددی برضد داعش برعهده داشته است که ژوئن گذشته اقدامات تهاجمی مهمی را در پی داشت که موجب تصرف مناطق بزرگی در شمال و غرب بغداد شد.

با انجام چنین کارهایی، او و دیگر مشاوران ایرانی حمایت رو به جلویی از خود در عملیات ها ارائه می دهند که باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، هنوز از دادن مجوز انجام آن به نیروهای آمریکایی بازمانده است.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. دروووووووووووووووووووووووووود بر سردار مقاوم و مخلص ایرانی
    جزاکم الله خیرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا