منطق آمریکایی ها منطق ششلول بندی و گانگستری است/ تیم مذاکره کننده از نوشتن ادبیات دوپهلو خودداری کنند

دبیرکل جبهه پیروان : تیم مذاکره کننده از نوشتن ادبیات دوپهلو خودداری کنند، وزارت کشور مراقب باشد؛ هنجارشکنان با تابلوی مشارکت یا هر حزب دیگری حق فعالیت ندارند.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفتگویی با نسیم مقوله اقتصاد را مهمترین نکته در نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری دانست و گفت: در 5 یا 6 سال اخیر اسامی که حضرت آقا برای سال‌ها انتخاب کردند عموماً بحث اقتصاد در آن محور اصلی بوده است، اصلاح الگوی مصرف، توجه به کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی و یا جهاد اقتصادی و سال جاری هم فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تکرار این واژه‌ها در سال‌های پشت سر نشان دهنده عدم رضایت حضرت آقا در بحث اقتصاد از عملکرد کلان اقتصادی کشور است که مسولین باید به آن توجه کنند.

*تکرار واژه اقتصاد در سال‌های اخیر نشان از عدم رضایت رهبری از اقتصاد است

وی ادامه داد: ما در بعد نظامی،علم و فناوری،عرضه الگوی مردم سالاری دینی و در فناوری‌های نو پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم و امروز در دنیا در این حوزه هاحرفی برای گفتن داریم، اما در اقتصاد کلان علیرغم اینکه بخش رفاهی همچون انجام کارهای عمرانی در دوردست‌ترین نقاط کشور، توسعه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها انجام شده اما اقتصاد کلان ما شاخص‌های خوبی ندارد.

باهنر با بیان اینکه رشد تولید، نرخ بیکاری‌، رشد سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری متأسفانه عددهای خوبی ندارد اظهار داشت: متوسط رشد ما بعد از پیروزی انقلاب در حدود 4 یا 5 درصد بیشتر نبوده در حالی که ظرفیت‌های کشور خیلی بیشتر از این بوده است.

وی در ادامه به بحث پیشرفت فرهنگی در کشور  اشاره و تصریح کرد: مقوله فرهنگ اساس روح جامعه است، اگر زمانی توجه‌مان به مباحث فرهنگی جامعه کم  و یا مورد غفلت قرار بگیرد قطعأ پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… ارزشی نخواهند داشت به دلیل اینکه ابعاد فرهنگی و معنوی خمیرمایه انقلاب ما است.

*سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باید سایه سنگین و پررنگی بر برنامه ششم بگذارد

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه امید ما بر این بود  که در سال 93 در جریان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتوانیم کاری انجام  دهیم ادامه داد: در این راستا ما  نشست‌های خوبی را با دولت داشتیم، کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تولید را فعال کردیم و تعاملات مثبتی با دولت داشتیم که دولت بیشتر در زمینه تصمیم‌گیری و مشخص کردن راه حرکت کارهای خوبی را انجام داد، ولی برای اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متأسفانه در سال 93 توفیق چندانی نداشتیم البته این نامگذاری‌ها به معنای شروع کار است معنایش این نیست که در همین سال شروع شود و در همین سال ختم شود باید کار ادامه پیدا کند کما اینکه ما معتقدیم سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باید یک سایه سنگین و پررنگی را بر برنامه ششم بگذارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تصویب برنامه ششم در سال آینده گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی را شروع کرده و روی آن بحث می‌کند امیدواریم دولت هم اواخر بهار بتواند لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس و مجلس هم در تابستان کار رسیدگی را تمام کند تا  دولت بتواند بودجه سال 95 را بر مبنای برنامه ششم تقدیم مجلس کند.

*کشور در بحث کلان اقتصادی نیاز به خانه تکانی جدی دارد؛ نیازمند تصمیمات خردمندانه و شجاعانه هستیم

وی با تاکید بر اینکته که کشور در بحث‌های کلان اقتصادی نیازی به یک خانه تکانی جدی دارد،‌ افزود: در بحث کلان اقتصادی باید  یک سری تصمیمات سنگین به صورت خردمندانه و شجاعانه گرفته شود یعنی اگر بنا باشد که تصمیمات خردمندانه باشد ولی شجاعتی در کار نباشد توانایی اجرای برخی کارها وجود نخواهد داشت از سوی دیگ رهم اگر قرار شد که شجاعت باشد بدون خرد می‌شود بی‌باکی و به جدول زدن که این هم مصلحت نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقداری از بودجه عمومی کشور در سال 94 را به دلیل افت شدید قیمت نفت به صورت انقباضی برخورد کردیم و این امر  مسیری را برای ما فراهم کرد که بتوانیم کم کم بودجه جاری کشور را از نفت بی‌نیاز کنیم و امید داریم که هزینه کرد درآمدهای حاصل از فروش نفت در کارهای عمرانی منحصر شود.

باهنر در ادامه در خصوص عملکرد وزیر اقتصاد در دولت یازدهم گفت: در کشور کارها مجموعه‌ای اداره می شود هرچند که وزیر اقتصاد  فردی است که می‌تواند در مسائل اقتصادی مؤثر باشد اما اگر بخواهیم منصفانه بگوییم تقریباً همه دولت باید با وزیر اقتصاد همکاری کنند، یعنی باید بدانیم بانک مرکزی،وزیر صنعت، وزیر جهاد و وزیر تعاون و کار نقششان چیست؟ به دلیل اینکه اینها  تأثیرگذاری جدی در مسائل اقتصادی دارند.

*سیاست راهبردی در حوزه فرهنگ باید ترویج فرهنگ دینی و اصیل اسلامی باشد/جنتی باید در مسیر فرهنگ اسلامی بیشترین دغدغه و دقت را داشته باشد

وی در ادامه به وضعیت فرهنگی در کشور اشاره و تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نقدهایی بر آن وارد است که  جنتی  به همین دلیل باید در مسیر فرهنگ اسلامی بیشترین دغدغه و دقت را در خصوص اجرای مسائل فرهنگی داشته باشد و این منافاتی با داشتن برنامه های مختلف برای 70 میلیون مخاطب فرهنگی  که سلایق مختلفی دارند  نخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست راهبردی در حوزه فرهنگ که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است اعمال شود باید ترویج فرهنگ دینی و اصیل اسلامی باشد.

* تیم مذاکره کننده باید به تعهدات و امضاهایی که می‌کند دقت جدی داشته باشد

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت:  تیم مذاکره کننده‌ ما هم از نظر تخصص در سطح بالایی هستند و هم به سیاست‌های راهبردی نظام متعهد هستند، اما آنچه باید مورد توجه باشد این است که به رقیب‌‌ ما هیچ اعتمادی نمی‌توان کرد و باید در انجام مذاکرات، به تعهدات و امضاهایی که می‌کند دقت جدی داشته باشند.

دبیرکل جامعه داسلامی مهندسین نامه اخیر سناتورهای آمریکایی  به مسئولان ایرانی را یک سقوط آزاد دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند رعایت اخلاق سیاسی در مذاکرات برای ما مسئله مهمی است یعنی  اگر مذاکره ای با کشوری انجام می‌دهیم نباید اختلافات داخلی‌ خود را به آن مباحث بکشانیم، قطعأ این اتفاق از سوی آنها نشان دهنده بی عقلی و بی بند وباری آنهاست که مسائل داخلی  و دعواهایی که دموکرات‌ها با جمهوری‌خواهان دارند را نشان می‌دهند.

* منطق آمریکایی ها منطق “ششلول بندی و گانگستری”است/ تیم مذاکره کننده از نوشتن ادبیات دوپهلو خودداری کنند

باهنر افزود: در هر صورت منطق آمریکا “ششلول بندی” و “گانگستری” است و در هر صورت رقیب‌ما قابل اعتماد نیست اما آنچه مسلم بوده اعتماد ما به تیم مذاکره کننده است، آنها تخصص لازم را دارند و باید مواظب باشند که در مذاکرات چیزی ننویسند که دو پهلو باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین فرآیند انتخابات را یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: فتنه 88 هزینه‌های سنگینی را به کشور وارد کرد اما  بعد از آن، حماسه 9 دی توانست مقدار زیادی از این تهدید را به فرصت تبدیل کند، متأسفانه برخی ساده‌انگارانه به سالگرد 9 دی نگاه می‌کنند، ما به آنها جواب می‌دهیم بعد از هزینه سنگینی که به کشور وارد شد یک سرمایه اجتماعی خوب به وجود آمد که این اتفاقاً باید در خاطرات زنده بماند برای پیشگیری از تکرار آن وقایع .

*وزارت کشور مراقب باشد؛ هنجارشکنان با تابلوی مشارکت یا هر حزب دیگری حق فعالیت ندارند

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه برخی احزاب در زمان انتخابات  فعال می‌شوند در حال حاضر ما در غیبت احزاب فعالیت می‌کنیم، نزدیک انتخابات یک گروهی یک جریانی می‌نشینند و یک علمی بلند می‌کنند که باید بدانند این حرکت آنها  اولاً باید قانونمند باشند و از وزات کشور مجوز بگیرند، قطعأ وزارت کشور در  دادن مجوز فعالیت آنها قانون صریح دارد و اشخاص باید صلاحیت داشته باشند واگر این صلاحیت مورد تأیید قرار نگیرد نمی‌توانند مجوز بگیرند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم که دقت لازم را در خصوص ورود این احزاب و اشخاص داشته باشد اگر قرار باشد یک مشی هنجارشکن با یک نام جدید فعال باشد وزارت کشور بابد دقت کند که این اتفاق رخ ندهد، هنجار شکن ها حالا با هر عنوانی چه مشارکت و چه حزب دیگر به دلیل مشی که دارند نباید مجوز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا