هر جا به ظرفیت و مشارکت مردم توجه کردیم موفق شدیم/ هم‌زبانی یعنی همانطور که در نیات مشترک هستیم، در ادبیات نیز مشترک باشیم تا دشمن طمع نکند

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ما مسائلی را در ارتباط با گفتمان خودمان، چه در داخل و چه در خارج کشور مطرح می‌کنیم که این مسائل اگرچه در همان مسیر گفتمان انقلاب است، اما زبان‌ها در انتقال متفاوت است. این ادبیات گفتمانی باید طوری باشد که دشمن به طمع نیفتد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت الاسلام پژمانفر، نمیانده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، در خصوص شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۹۴ مطرح شد، اظهار کرد: رمز موفقیت انقلاب اسلامی در این ۳۶ سال همدلی بوده که متاسفانه گاهی مورد غفلت واقع می‌شود. ما در طول انقلاب از نواحی متعدد تهدید شدیم که این تهدیدها از ناحیه حضور و مشارکت مردم به فرصت تبدیل شدند.

وی ادامه داد: ما به واسطه حضور و مشارکت مردم توانستیم حرکت بلندی در تاریخ برداریم و آن ایستادگی در برابر دشمنی بود با تمام قوا و ظرفیت خود از صدام حمایت کرد و مقابل ما ایستاد. برای نخستین بار یک وجب از خاک کشور ما در جنگ واگذار نشد.

پژمانفر با بیان اینکه ما هر کجا به مشارکت، ظرفیت مردم توجه کردیم، موفق شدیم، تصریح کرد: با اینکه مسئولین ما در میدان حضور داشتند اما آنچه دل آن‌ها را گرم کرد مواضع محکم مردم بود. پیشروی‌هایی که در عرصه علمی داشتیم و مقاومتی که مردم ما در عرصه اقتصادی به خرج دادند، از جمله‌ی آثار توجه مردم بود.

وی افزود: من فکر می‌کنم رهبر معظم انقلاب شاه کلید موفقیت کشور را به عنوان شعار سال اعلام کردند. در شرایط پیچیده ای که امروز در دنیا ایجاد شده، ما شاهد مشکلاتی در ارتباط با مفاسد اقتصادی و بی عدالتی بودیم. امروز یک تعامل سازنده باید میان ملت و دولت وجود داشته باشد و من امیدواریم این شعار در یک صحبت کلی و چند سمینار بسنده خلاصه نشود و به عنوان یک راهبرد اساسی به آن توجه شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مردم با توجه به این شعار، چه انتظاری باید از دولت داشته باشند، گفت: عصاره‌ی مردم در بخشی از جامعه جمع شده ‌است و آن مجلس است. مجلس در بیان امام عصاره‌ی ملت و در رأس امور است. قدم اساسی این است که دولت اینقدر به مباحثی که مدنظر مردم و نماینده‌های آنان است بی‌توجهی نکند. من نمی‌خواهم در اولین مصاحبه سال گلایه کنم، اما دولت آنطور که می‌باید از ظرفیت مجلس برای رسیدن به اهداف عالی نظام استفاده نکرده است و امیدواریم در سال آتی این مهم را مدنظر داشته باشد.

وی در خصوص تغییر حال و هوای شعار امسال و مطرح نشدن «اقتصاد» در آن، اظهار کرد: بنا به فرموده‌ی رهبر انقلاب، شعار سال‌های گذاشته نباید کنار گذاشته شود. آن شعارها نسخه‌ها دائمی است و باید همیشه آن‌ها را مدنظر داشته باشیم. البته همه شعارها، مکملی دارد و رسیدن به آن‌ها با همراهی و همدلی و همزانی مردم و دولت میسر می‌شود. مساله اقتصاد هنوز مساله کشور ماست و اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود.

پژمان فر در خصوص واژه «همزبانی» که در شعار امسال تصریح شده است، گفت: ما مسائلی را در ارتباط با گفتمان خودمان، چه در داخل و چه در خارج کشور مطرح می‌کنیم که این مسائل، اگرچه در همان مسیر گفتمان انقلاب است، اما زبان‌ها در انتقال، زبان متفاوتی است. این ادبیات گفتمانی باید طوری باشد که دشمن به طمع نیفتد.

وی ادامه داد: امروز عده ای گفتمان مورد طمع دشمن را مطرح می‌کنند و دشمنان نیز در تحلیل‌های خود مطرح می‌کنند که انقلاب اسلامی از بعضی از شعارهای خود عقب نشینی کرده و پشیمان است. ما همه باید همانطور که در نیات مشترک هستیم، در گفتمان نیز مشترک باشیم تا دشمن طمع نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا