20 هزار اصله نهال در شهر دماوند غرس شد

IMG_7554همزمان با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و درختکاری حدود 20 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در شهر دماوند که به صورت نمادین با حضور مسئولان 550 نهال در منطقه فاز دوم فرهنگیان این شهر غرس شد.

به گزارش تارود، ‘شاهرخ جهانشاهی’ معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم با بیان اینکه کاشت درخت یک اقدام مقدس است، اظهار کرد: موضوع درختکاری و حفظ محیط زیست از جمله موضوعات مهم و مورد توجه اهل بیت (ع) و مقام معظم رهبری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی ادامه داد: آنچه امروز در کشور شاهد هستیم، رشد صنعت و افزایش آلاینده ها است که می توان با کاشت درخت و ترویج این فرهنگ مهم در بین شهروندان از هرگونه اقدامی در راستای تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

‘عباس صفری’ شهردار دماوند در مراسم درختکاری که با حضور معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری دماوند، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، هلال احمر و منابع طبیعی و شهروندان شهر دماوند در منطقه فاز دوم فرهنگیان برگزار شد، بر حفظ منابع طبیعی با توجه به وضعیت اقلیمی کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: امروز آنچه در زمینه طراحی شهری، دست یابی به رشد اقتصادی، تقویت جایگاه فرهنگی و اجتماعی و … کشور شاهد هستیم، با هدف تامین آسایش و آرامش مردم صورت می گیرد که این مهم نیازمند حفظ طبیعت و محیط زیست است.

این مقام مسوول به شرایط کنونی کره خاکی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم جهان از زمین انرژی می گیرند و از اکسیژن هوا استفاده می کنند ولی آنچه به واسطه استفاده از این دو هدیه الهی به طبیعت باز گردانده می شود چیزی جزء سروصدا و آلایندگی نیست.

شهردار دماوند با بیان اینکه شهر به واسطه داشتن هویت، معنای زنده بودن می یابد، بیان کرد: آنچه به شهر زندگی می بخشد حفظ هویت ها است که به واسطه فرهنگ ها، آداب و رسوم ها، باورها و اعتقادات شکل می گیرد که در این راستا می توان با الگو گیری از گذشتگان در حفظ محیط زیست، آب و کاشت درخت گام برداشت.

صفری گفت: روز درختکاری فرصتی برای معرفی فرهنگ ها و یادآوری هویت شهری است که می توان با حضور شهروندان و ترویج آن در بین اقشار جامعه توسعه داد.

این مقام مسوول افزود: با هدف ترویج فرهنگ کاشت درخت و حفظ فضای سبز، امسال حدود 20 هزار اصله نهاد مثمر و غیرمثمر در روزهای پایانی سال به صورت متداول در مناطق مهم و مورد توجه شهر کاشته می شود.

لازم به ذکر است، ستاد نوروزی شهرداری دماوند علاوه بر کاشت نهال در سطح شهر، طی مراسمی نسبت به کاشت درخت در چندین مدرسه و مهد کودک نیز اقدام کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا