حذف حدیث پیامبر، خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای و استفاده از نماد دانشگاه و شعر فردوسی رنگ و بوی ملی گرایی دارد

image140758رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند که کسی در کشورهای اطراف این موضوع را مورد توجه قرار ندهد.

به گزارش تارود، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص طرح جدید اسکناس های 5 هزار تومانی می گوید: باعث تاسف است که دولت تا این حد نگاه سیاسی به مسائل دارد که رنگ بنفش را که در جریان انتخابات ریاست جمهوری از آن استفاده کرد در اسکناس های جدید 5 هزار تومانی مورد استفاده قرار می دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدا بهتر بود تصاویری از ایثار و شهادت و استقامت ملت ایران در برابر تجاوزهای دشمنان در اسکناس ها چاپ می شد، چراکه همین حالا هم در شرایط تحریم ها این گونه تصاویر می توانست نمادی از ایستادگی و استقامت اقتصادی مردم ایران قلمداد شود. از طرفی دیگر اگر بنا بر تغییر بود دولت می توانست تصاویری از اقتصاد مقاومتی یا شعارهایی در خصوص کم مصرف کردن و بهینه مصرف کردن را مورد استفاده قرار دهد.

وی همچنین در خصوص حذف حدیث پیامبر از این اسکناس ها گفت: حدیث پیامبر اکرم(ص) یکی از غنی ترین مطالبی بود که در اسکناس های ایران به کار رفته بود. حذف حدیث پیامبر، خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای و استفاده از نماد دانشگاه و شعر فردوسی رنگ و بوی ملی گرایی دارد.

رزاقی تصریح کرد: امروز این اقدام در شرایطی صورت گرفته که مضمون حدیث پیامبر می توانست پاسخی به کشورهایی باشد که ما را مسلمان نمی دانند. نقل قول چنین احادیث و روایت هایی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به شعر فردوسی دارد. خداکند که کسی در کشورهای اطراف این موضوع را مورد توجه قرار ندهد.

وی در ادامه عنوان کرد: حذف این تصاویر نشان می دهد که وجود آنها برای دولت اهمیتی ندارد. اگر از قبل این تصاویر وجود نداشت اشکالی نداشت اما حالا که ایجاد شده و اسکناس ها در دست مردم است، حذف آنها کار درستی نیست.

رزاقی همچنین خاطر نشان کرد: دولت توضیح دهد حذف تصویر خلیج فارس و نماد انرژی هسته ای به چه معناست. آیا سیاست های ما در مسئله هسته ای یا در خصوص خلیج فارس تغییر کرده که امروز تصاویر آن را از روی اسکناس ها حذف کرده ایم.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان یادآور شد: هر کس این اقدام را انجام داده یا نمی داند یا نمی خواهد که بداند چه تصاویر ارزشمندی را حذف کرده است. امیدواریم این اقدام از روی نادانی انجام شده باشد و مسائل پشت پرده در میان نباشد.

رزاقی در بخش پایانی اظهارات خود در خصوص صرف هزینه برای چاپ اسکناس های جدید نیز گفت: در این برهه که ما باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهیم چه لزومی داشت که تصاویر اسکناس های 5 هزار تومانی را تغییر دهیم. به نظر می رسد دولت حاضر شده این هزینه را پرداخت کند تا عمدا تصاویر قبلی و شعارها را حذف کند. یعنی حذف آنها به قدری اهمیت داشته که برایش هزینه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا