یک آمبولانس جوابگوی شهر پرتردد رودهن نیست

reza taher khaniبخشدار رودهن گفت: نظارت بر واحد های صنفی و امنیت غذایی در اولویت مرکز بهداشت و درمان رودهن قرار بگیرد.
به گزارش تارود، رضا طاهرخانی گفت: شهر رودهن گلوگاه اصلی جاده های بین المللی و ترانزیتی هراز و فیروزکوه است که در ایام تعطیلات و بویژه نوروز شاهد تردد چند صد هزار مسافر از این دو جاده مهم و بین استانی می باشد که به همین جهت باید با برنامه ریزی صحیح نسبت به ارائه خدمات مناسب به مسافران تلاش کرد.

وی یکی از مهمترین برنامه های ستاد خدمات سفر بخش رودهن را نظارت و بازرسی مکرر از واحد های صنفی و رستوران های سطح شهر و جاده هراز دانست و گفت: مرکز بهداشت و درمان رودهن قبل از شروع تعطیلات نوروزی ضمن سرکشی از این واحد های صنفی، در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد قانونی نماید.

بخشدار رودهن همچنین به بازرسی از نانوایی ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده شده که در برخی از نانوایی های سطح بخش از جوش شیرین استفاده می شود که از لحاظ بهداشتی سلامت مردم را به خطر می اندازد که مرکز بهداشت و درمان نیز در این خصوص نیز اقدام و با نانوایی های متخلف برخورد جدی نماید.

طاهرخانی گفت: علی رغم وجود دو جاده مهم و پرتردد هراز و فیروزکوه، وجود یکی از بزرگترین دانشگاه های جامع و بین المللی کشور در رودهن با 23 هزار دانشجو، نزدیکی به مناطق صنعتی و تولیدی، وجود جمعیت مناسب و سرریز جمعیت تهران به رودهن و همچنین افزایش 20 هزار نفری جمعیت به واسطه ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر، متاسفانه شهر رودهن فاقد بیمارستان است که جای تامل دارد.

وی افزود: در حال حاضر مرکز جراحی شبانه روزی نکو و کلینیک شبانه روزی خاتم که توسط بخش خصوصی در شهر رودهن راه اندازی شده اند تا حدودی توانستند بار درمانی منطقه را به دوش بکشند که انصافا مجهز ترین مراکز درمانی در شرق استان تهران به شمار می روند.

بخشدار رودهن اظهار داشت: این مراکز در کنار تنها مرکز درمانی دولتی محمد رسوال اله شهر رودهن در ایام نوروز باید ضمن ایجاد کشیک های شبانه روزی، با تمام توان انسانی و امکانات و تجهیزات پزشکی بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند تا جای خالی بیمارستان در این منطقه حس نشود.

طاهرخانی با بیان اینکه تنها یک دستگاه آمبولانس در شهر رودهن جهت خدمات رسانی به مصدومان جاده ایی و بیماران وجود دارد گفت: یک آمبولانس جوابگوی نیاز مردم نیست و قطعا باید دو آمبولانس دیگر به اورژانس رودهن اضافه شود.

بخشدار رودهن با اشاره به اینکه مرکز جراحی نکو اقدام به خرید یک دستگاه آمبولانس با تمام تجهیزات نموده است گفت: کلینیک شبانه روزی خاتم رودهن نیز پنج ماه فرصت دارد تا طبق مصوبه وزارت بهداشت و درمان در خصوص وجود آمبولانس درمراکز درمانی خصوصی، اقدام به خرید آمبولانس با تمامی تجهیزات نمایید که در غیر اینصورت این مرکز درمانی اجازه ادامه فعالیت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ماندگار دولت تدبیر و امید ارتقای بهداشت عمومی در بین جامعه است گفت: خوشبختانه با تدابیری که از سوی دولت صورت گرفت اقدامات خوبی از جمله طرح بیمه سلامت به منظور حمایت از قشر ضعیف جامعه در کشور اجرا گردید که از اقدامات تاثیر گذار دولت به شمار میرود.

بخشدار رودهن گفت: امروز به واسطه فعالیت های دولت تدبیر و امید، حوزه سلامت در دور دست ترین نقاط کشور به مردم خدمات ارایه می کند و این خدمات روز به روز در حال گسترش است.

طاهرخانی در پایان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح جامعه دغدغه های مالی خانواده ها رفع شده زیرا سهم پرداختی بیماران بصورت چشمگیری کاهش داشته است.

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا