ایران به دنبال لغو همه جانبه تحریم‌هاست/تیم مذاکره کننده به دنبال ضمانت اجرایی تعهدات غرب باشد/آمریکا قابل اعتماد نیست

image15279نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: عقبگردهای هسته ای برای ایران در چهارچوب توافق ژنو و تعهدات ایران در قبال غرب بوده است و هنوز توافق جدیدی از سوی ایران امضا نشده است و بازگشت ایران به شرایط قبل از توافق ژنو زمان بر نیست.

به گزارش تارود، سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص روند مذاکراتی که از سوی ایران با تیم مذاکره کننده غربی در حال انجام است اظهار داشت: در حال حاضر دو نظریه درخصوص تحریم ها وجود دارد که نظر ایران این است که همه تحریم ها به صورت یک جا و در یک زمان لغو شود.

وی در ادامه گفت: موضع غربی ها چیزی به جز این بوده و آنها ادعا می کنند که قادر به لغو یکباره تحریم ها نیستند؛ چرا که برخی از تحریم ها در اختیار آنها نیست و همچنین آنها می گویند که این تحریم ها باید در یک بازه زمانی طولانی مدت لغو شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه تأکید کرد: قطعا با توجه به تفاوت این دیدگاه ها بین ایران و غرب در خصوص تحریم‌ها فاصله ها میان تیم مذاکره کننده هسته ای و طرف های غربی زیاد می‌شود.

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ضمانت اجرایی برای پایبندی غرب به تعهدات خود وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرف آمریکایی عهد شکن بوده و این عهدشکنی در اجرای توافق‌نامه ژنو مشخص و برای ایران دوباره ثابت شد، همچنین برخلاف توافق ژنو بارها تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند، پس آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به این عهد شکنی‌ها، تیم دیپلماتیک ما در روند مذاکرات هسته ای باید ضمانت های اجرایی شدن تعهدات طرف مقابل را دریافت کند؛ در غیر این صورت این توافق بدون ضمانت اجرایی پاسخگو نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: عقبگردهای هسته ای برای ایران در چهارچوب توافق ژنو و تعهدات ایران در قبال غرب بوده است و هنوز توافق جدیدی از سوی ایران امضا نشده است و بازگشت ایران به شرایط قبل از توافق ژنو زمان بر نیست.

حسینی ضمن بیان این موضوع که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد قطعاً ایران به شرایط قبل از توافق ژنو بازگشته و این کار سختی نیست، یادآور شد: به لحاظ فنی و تخصصی بازگشت به شرایط قبلی کشور خیلی سخت نبوده و می توانیم به سرعت به شرایط قبلی بازگردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا