لزوم همت همگانی برای حفظ محیط زیست دماوند

دومین همایش روز هوای پاک به همت انجمن محیط زیست و بنابر هماهنگی‌های انجام شده مابین اداره ارشاد، محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد تا بار دیگر نگهداری محیط زیست تلنگری برای مردم و مسئولان باشد تا بیش از پیش برای حفظ آن گام بردارند.

روز دماوند پاک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود دوستداران محیط زیست از جمله کودکان و نوجوانان در این همایش حضور داشتند تا همت خود را در یک روز سرد زمستانی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نشان دهند و نگرانی خویش را از وضع فعلی محیط زیست دماوند بخصوص هجوم ساخت و سازهایی که طبیعت و حتی کوه‌های دماوند را می‌بلعد، نشان دهند.

دوستداران طبیعت حتی با تنظیم طوماری به فرمانداری شهرستان دماوند و تحویل آن به فرماندار پس از مراسم، از نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند درخواست کردند تا بیش از پیش در حفظ طبیعت دماوند کوشا باشند؛ تا دماوند برای نسل‌های آینده باقی بماند.

در این بین، نوجوانی به نام «صادق زاهدی» که دلش برای محیط زیست می‌تپید، نامه‌ای خطاب به مسئولان نوشت تا آن را به گوش مسئولان برسانند. این نوجوان دماوندی در نامه خود نوشته است: ما در اینجا جمع شده‌ایم که از محیط زیست خود حمایت کنیم، ولی می‌بینیم که در فاصله 400 متری حتی یک سطل زباله هم نیست؛ وقتی خودمان برای شعارهایی که می‌دهیم اهمیت قایل نمی‌شویم، پس چه توقعی از دیگران داریم ،‌در جایی خواندم، شهری تمیز را شهروند تمیز می‌سازند.

زاهدی در نامه خود تصریح کرد: پروردگارا، چرا اینقدر منافع شخصی نسبت به انسانیت مهم‌تر است؛ می‌گویند دماوند شهر پاکیزه‌ای به حساب می‌آید، ولی در رودخانه‌ای که روبه‌روی ما بوده پر از زباله است.

*لزوم همت همگانی برای فرهنگ‌سازی در حفظ محیط زیست

رییس اداره آموزش پرورش شهرستان دماوند گفت: انجمن محیط زیست دماوند با هماهنگی‌هایی که با اداره ارشاد، محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام داده است.

محمد مشهدی عباسی در حاشیه مراسم دومین همایش میدانی روز پاکسازی محیط زیست در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: بنابر طبق توافقات و تصمیمات گرفته شده، اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست شهرستان با حضور دوستداران طبیعت صورت پذیرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع انجام شده در این همایش بیان کرد: خوشبختانه این همایش با استقبال خوب دوستداران طبیعت و حضور مسئولان و دانش آموزان با پیاده‌روی در مسیر میدان 17 شهریور تا پارک کوثر با شعارهایی پیرامون حفظ محیط زیست برگزار شد.

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه دومین همایش میدانی روز پاکسازی محیط زیست در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهارداشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن محیط زیست در بحث اشاعه و نشر محیط زیست شهرستان تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرده‌است.

محمود پوردیوان‌ بیگی مقدم در خصوص توافقات و تصمیمات اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند پایبند به مفاد این تفاهم‌نامه و تلاش در جهت اشاعه فرهنگ  حفاظت از محیط زیست در سطح شهرستان می‌باشد و از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت این دسته همایش‌ها برای شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: نه تنها وظیفه اداره ارشاد اسلامی، بلکه وظیفه تمامی مسئولان شهرستان و نهادها است که برای حفاظت از محیط زیست همکاری داشته باشند و در راستای ترویج آن اقدام نمایند.

مقدم در پایان افزود: اداره ارشاد اسلامی دماوند تمامی حمایت‌هایش را از انجمن‌های مردم نهاد به خصوص انجمن محیط زیست با تمام توان به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا