سه گانه موفقیت تیمی که قرار بود منتقل شود+جدول

نفت تهران این فصل بسیار موفق ظاهر شد، این تیم ابتدا توانست به فینال جام حذفی راه یابد،سپس با یک روند صعودی منظم تا هفته بیست و یکم صدر نشین لیگ برتر قرار گرفت و همچنین موفق شد با پیروزی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برابر الجیش قطر به مرحله گروهی این رقابت ها راه یابند.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، گذشت زمان در فوتبال ایران منجر به روشن شدن خیلی از مسائلی شده که در گذشته حاشیه ها و مشکلات بسیاری پیرامون آن وجود داشت، یکی از این مسائل بحث انتقال تیم های تهرانی به استان های دیگر بود که در این میان دو جناح ورزشی و سیاسی با یکدیگر درگیر بودند.

جامعه ورزشی با انتقال این تیمها مخالف بود و اعتقاد بر این داشت که با انجام این انتقال هم به خود تیم ضربه وارد شده  و باعث افول آن می شود و هم عدم رشد فوتبال در استان هدف انتقال را در پی خواهد داشت.

آنها بر این عقیده بودند که فوتبال در یک استان باید با رشد از پایه شروع شود و در نهایت به لیگ برتر برسد نه اینکه یک تیم تهرانی به طور ناگهانی و بدون مهیا کردن زمینه و ایجاد امکانات مناسب به استان دیگر هبه شود.

اما از طرفی جامعه سیاسی و عده ای از نمایندگان مجلس  شدیدا موافق انجام این انتقال بودند،دلیل   عمده اش را هم می شود تیم دار کردن استان خود با استفاده از رانت سیاسی برای محبوبیت بیشتر دانست که عملا با انجام این کار تیشه به ریشه فوتبال زده می شد.            

 در چند سال اخیر با ورود سیاسیون به حوزه ورزش کشور  و اتخاذ تصمیماتی که غالبا منافع سیاسی در پی دارد تا ورزشی  و همچنین گوشه نشینی افراد ورزشی کاربلد،باعث شده تا سطح کمی و کیفی ورزش کشور(به ویژه فوتبال) روز به روز افت کند و سیر نزولی در پیش گیرد.

در این میان چهار تیم پاس،صبا،پیکان و نفت تهران در تیررس مسئولین برای انتقال قرار داشتند که در این میان تنها تیم نفت تهران از این گزند در امان ماند و سه تیم پاس،صبا و پیکان دچار بحران انتقال شدند.

تیم پاس که یکی از تیم های خوب تهران به شمار می رفت و بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده بود با انتقال به همدان کم کم دچار بحران شد و در نهایت به دسته یک سقوط کرد،تیم صبا و پیکان هم از این انتقال سودی نبرده و نسبت به دوران قبل از انتقال روزگار خوشی را سپری نمی کردند.

 به گزارش دانا، تیم پیکان پس از یک دوره ناموفق در قزوین،دوباره به تهران منتقل شد،ولی در این میان تیم نفت تهران برخلاف سه تیم نامبرده،به موفقیت رسید و باید گفت می تواند الگویی مناسب برای کسانی باشد که در فکر انتقال تیم های پایتخت به استان های دیگر هستند.downloaddownload (1)

بعد از اتحاد مثال زدنی جامعه ورزش  و رسانه های ورزشی در ملغی کردن انتقال نفت تهران به اراک، سرنوشت این تیم طور دیگری رقم خورد.بعد از این اتفاق نیک،این تیم به مدت دو فصل در مقام خوب پنجم جای گرفت.

اما کار بزرگ این تیم فصل پیش بود که توانست مقام سوم را کسب کند و موفق به راهیابی به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شود.

به هر حال نفت تهران این فصل بسیار موفق ظاهر شد و تا بدین جای فصل توانسته یک سه گانه مهم را از خود بر جا بگذارد؛ این تیم ابتدا توانست به فینال جام حذفی راه یابد،سپس با یک روند صعودی منظم تا هفته بیست و یکم صدر نشین لیگ برتر قرار گرفت و همچنین موفق شد با پیروزی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برابر الجیش قطر به مرحله گروهی این رقابت ها راه یابند.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در کنار این عدم انتقال و ادامه حضور در تهران،ثبات مدیریتی و استفاده از مربیان و بازیکنان جوان و با انگیزه عامل مهمی در موفقیت این تیم خوب تهرانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا