کادر پروازی آلمان با کشف حجاب، قانون ایران را در شهر زیارتی مشهد زیر پا گذاشت

اولین پرواز مستقیم هامبورگ (آلمان) به مشهد دیروز در حالی انجام شد که میهمانداران آلمانی این پرواز پس از فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد با وضعیتی نامناسب اقدام به گرفتن عکس یادگاری در محوطه فرودگاه شهری نمودند که لقب پایتخت معنوی ایران و کلانشهر مذهبی جهان را به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نخستین پرواز هامبورگ به مشهد روز گذشته به زمین نشست. خط هوایی هامبورگ – مشهد بالعکس روز گذشته برای نخستین بار برقرار شد و دیروز اولین پرواز هامبورگ – مشهد با یک ساعت تأخیر در ساعت 16 و 29 دقیقه در فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد مشهد به زمین نشست.

پرواز برگشت آن یعنی مشهد – هامبورگ نیز که قرار بود ساعت 16 و 20 دقیقه انجام گیرد، با دو ساعت تأخیر در ساعت 18 و 21 دقیقه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی روز گذشته در حاشیه انجام این پرواز در جمع خبرنگاران گفت: پروازهای هامبورگ – مشهد و بالعکس به صورت هفته ای در روزهای چهارشنبه توسط شرکت هواپیمایی جرمنیای آلمان انجام می گیرد.

باقر قاسم زاده افزود: پرواز هامبورگ – مشهد ساعت 15:30 در فرودگاه مشهد به زمین می نشیند و پرواز مشهد – هامبورگ نیز ساعت 16:20 انجام می گیرد. وی نوع هواپیمای این پرواز را ایرباس ۳۱۹- A اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت این پرواز ۱۵۰نفر است و مشهد تا هامبورگ را در ۶ساعت و نیم می پیماید.

وی گفت: با برقراری این خط پروازی تعداد پروازهای خارجی از مبداء مشهد به ۲۰پرواز افزایش یافت. مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی و جمعی از مسئولان این اداره کل به مسافران ورودی با این پرواز خیر مقدم گفتند و شاخه های گل به آنان اهدا شد.نخستین پرواز هامبورگ – مشهد حامل ۵۳نفر بود.

اما نکته مهم این است  که این پرواز در حالی انجام شد که میهمانداران آلمانی این پرواز پس از فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد با وضعیتی نامناسب اقدام به گرفتن عکس یادگاری در محوطه فرودگاه شهری نمودند که لقب پایتخت معنوی ایران و کلانشهر مذهبی جهان را به خود گرفته است.

c0e88196-4059-4225-8b3e-116cb0a0e685

این در حالی است که چندی پیش امام جمعه مشهد در سخنانی از وضع حجاب مهمانداران برخی شرکت های هواپیمایی انتقاد کرده بود و گفته بود: مسئله ای که الان از نظر فرهنگی در هواپیماها مطرح است، وضع مهمانداران از نظر حجاب است.

آیت الله علم الهدی افزود: گاهی می بینیم در یک هواپیما، وضع حجاب مهمانداران بسیار خوب، پوشیده و منظم است.یک وقت می بینیم در یک هواپیمای دیگر، وضع حجاب مهمانداران بسیار بد است.آیت ا… علم الهدی ادامه داد: نمی خواهم بگویم تقصیر خود مهمانداران است.معلوم است آن جریان مدیریت موثر است. زیرا وقتی بناشد این مهمانداران همه به صورت آرایش کرده آن هم با آرایش های تند در صحن هواپیما ظاهر شوند، معلوم است که یک جریان مدیریت این سبک را پسندیده و مطرح کرده است. خب این وضع در هواپیمایی که می آید مشهد خیلی زننده است.

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی همه جا باید زنان با حجاب باشند،اضافه کرد: اما این موضوع باید در مشهد و هواپیماهایی که به سمت مشهد می آیند، بیشتر رعایت شود. امام جمعه مشهد ادامه داد: خانم مهماندار هواپیما پشت بلندگو می گوید که ما از خانم های محترم خواهش می کنیم که شعائر اسلامی و حجاب را رعایت کنند؛ درحالی که خود آرایش تندی کرده و بخش عمده ای از زلف هایش هم بیرون و صورتش نیز باز است و آدم احساس می کند که به ما دهن کجی کرده و ما را مسخره می کند.

e9dd9b79-fb49-4e11-8945-e46e389d5594

امام جمعه مشهد خواستار رعایت حجاب توسط مهمانداران به خصوص در پروازهای مشهد شد. امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان هواپیمایی هما در خراسان رضوی گفت: وجود اقدس امام رضا(ع)، امام رئوفند و به پذیرایی از زائران و مهمانان خود بسیار اهمیت می دهند و بهترین نوع خادمی حرم امام رضا(ع)، کاری است که شما انجام می دهید.وی افزود: باید نسبت به زائرانی که از طریق هواپیما و از کشورهای خارجی به مشهد می آیند، ملاحظاتی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا