گزافه گویی رسانه سازمان سیا از روابط ایران و عربستان!

image131347این رادیوی آمریکایی در ادامه نیز انقلابیون مردمی در یمن را شورشی خوانده، یکی دیگر از دلایل بدی رابطه بین ایران و عربستان را حمایت کشورمان از آن ها اعلام می کند و می آورد: “در همین حال در هفته‌ های گذشته اختلاف ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قدرت گرفتن شورشی‌ های شیعه یمنی شدت گرفته است … “!

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رسانه آمریکایی رادیو فردا که همواره واقعیت ها را وارونه نشان داده و تلاش می کند تا از اندک جملات برخی چهره ها که به ماشین های بهانه سازش تبدیل شده اند، در این جهت نهایت بهره را ببرد، این بار نیز با انتشار چندین گزارش، ضمن پرداختن به اظهارات هاشمی رفسنجانی در خصوص روابط ایران و عربستان و همچنین واکنش برخی مقامات کشورمان به مرگ پادشاه سابق عربستان، خود را نگران روابط بین این دو کشور و دلیل به اصطلاح خودش بد بودن روابط بین آن ها را رفتارهای افراطی از سوی ایران اسلامی نشان داد.

این رادیوی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در یکی از این گزارشات خود، با این توضیح که “برخی اظهارات در نمازجمعه بر روابط دو کشور اثر منفی داشته است.” به نقل از هاشمی رفسنجانی می آورد: “با اظهاراتی که در نماز جمعه تهران شد خیلی بد شده. در مقطعی خیلی خوب شد، ولی الان هم نسبت به گذشته خیلی بدتر نیست!

این رادیو در ادامه نیز توضیح می دهد: “اشاره آقای رفسنجانی احتمالا به اظهار نظر تند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، است که در خطبه‌ های نماز جمعه روز ۱۰ بهمن گذشته گفت که باید به خاطر مرگ ملک عبدالله، شاه پیشین عربستان، به مسلمانان “تبریک” گفت ..“!

این رادیوی آمریکایی در ادامه نیز انقلابیون مردمی در یمن را شورشی خوانده، یکی دیگر از دلایل بدی رابطه بین ایران و عربستان را حمایت کشورمان از آن ها اعلام می کند و می آورد: “در همین حال در هفته‌ های گذشته اختلاف ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قدرت گرفتن شورشی‌ های شیعه یمنی شدت گرفته است!

اما این ادعا در صورتی است که اولا در حالی انقلابیون شیعه در یمن شورشی خوانده می شوند که تروریست ها در سوریه، تنها نام مخالف و انقلابی به خود گرفته اند و در حالی به حمایت کشورمان از مردم انقلابی یمن (که برای آن هیچ سندی وجود ندارد)، اینگونه انتقاد می شود که برای حمایت های عربستان سعودی از تروریست های حیوان صفت داعش، هیچ شکّی وجود نداشته و کمتر کسی آن را رد می کند.

همچنین این نوع تفسیر رادیو فردا در حالی است که این عربستان و رژیم آل سعود است که با رفتارهای خصمانه و دشمنانه اش علیه کشورمان، فاصله ها میان خود و نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران را بیش تر می کند و باعث شده است تا در بین اکثریت ملت ایران، نفرتی عمیق را در خصوص این رژیم شاهد باشیم.

یکی از این رفتارهای اشتباه رژیم آل سعود، هم پیمان شدنش با آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ملت ایران اسلامی است؛ جایی که بر اساس اطلاعات منتشر شده در تعداد زیادی از رسانه های غربی و عربی، از جمله گزارش ویژه ای که پایگاه “گلوبال ریسرچ” منتشر کرده است، عربستان و آمریکا بر اساس توافقی محرمانه، جنگ نفتی عظیمی را علیه کشورمان آغاز کرده اند و تلاش می کنند تا با کاهش تاریخی قیمت جهانی نفت، به اقتصاد ایران اسلامی ضربه زده و راه اثرگذاری تحریم های غرب علیه ملت ایران را هموار سازد؛ حتی اگر این جنگ به نوعی خودزنی برای رژیم آل سعود تبدیل شده و خود آن ها بیشترین زیان را متحمل شوند.

نمونه دیگر آن را می توان در همکاری های عربستان سعودی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه کشورمان مشاهده نمود که شواهد بسیاری برای آن وجود داشته، و رسانه های مختلفی از جمله نشریه آمریکایی بیزینس اینسایدر نیز به آن پرداخته و پرده از جزئیات آن برداشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا