دفاع تمام قد مرعشی از فتنه گران در گفت‌وگو با یک سایت معاند

حسین مرعشی که با روی کار آمدن دولت یازدهم فعالیت های خود را از سر گرفته است در گفتگو با سایت جرس ضمن حمایت از فتنه 88 به دفاع از سران فتنه پرداخته است.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین مرعشی، برادر همسر هاشمی رفسنجانی و همچنین یکی از اعضای جبهه دوم خرداد است.

مرعشی در جریان هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی که رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران بود، با تکرار دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، خواستار بازشماری صندوق آرا شد.

در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نیز، مرعشی، در گفتگو با خبرنگار سایت پارسینه، در 5 خرداد 88، در پاسخ به این سؤال که در شرایط فعلی، نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: «میرحسین موسوی در مرحله اول با اقتدار پیروز می‌شود. جریان چپ و هوادارانش در کل کشور “توجیه” هستند و برخلاف جریان اصولگرا که در حمایت از احمدی‌نژاد تردید دارند، کل جریان چپ بر روی میرحسین موسوی اتفاق نظر دارند. جریان چپ نیمی از سیاست ایران است و به همین خاطر اجماع بر روی یک نامزد، از سوی این جریان، کاملاً قابل توجه است و نتایج مشخصی را به بار خواهد آورد.»

حسین مرعشی، مرد 54 ساله‌ای که در سال 88 با شال سبز! و به نفع میرحسین موسوی تبلیغات و مناظره می‌کرد و در روز انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بر روی وبلاگ شخصی خود مطلبی با این تیتر نوشت: «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است.»! در تاریخ 28 آبان 1391، در گفتگو با خبرگزاری فارس اساس گفت: «ما اصلاح‌طلبان را فتنه‌گران نمی‌دانیم. موسوی و کروبی فتنه گر نبودند بلکه فقط دو کاندیدا بودند که در انتخابات شرکت کردند؛ اگر فتنه‌گر بودند، محاکمه می‌شدند.»

حسین مرعشی شامگاه پنجشنبه 27 اسفندماه 88 در پی شکایت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی وقت تهران، آقای جعفری دولت‌آبادی و تشکیل پرونده، با قطعی شدن حکمش در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران، برای اجرای حکم یک ساله زندان، بازداشت و روانه اوین شد. موضوع اتهامی وی به ماده 500 قانون مجازات اسلامی استناد شده بود. بر اساس این ماده از قانون، هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. وی اواخر سال 1388 پس از بازداشت و تحمل دو شب حبس، به مرخصی 14 روزه تعطیلات نوروزی رفت!

حسین مرعشی به دلیل مصاحبه با سایت “عبور” و اعلام کردن این مطلب که همه ما با کسانی که در زندان هستند شریک جرم هستیم و من معتقدم که جمع چند ده هزار نفری باید خود را تسلیم زندان کنند از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب و قاضی پیرعباس به 1 سال زندان و محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی – هنری محکوم شده بود و دادگاه تجدیدنظر با تأیید 1 سال حکم و کاهش محرومیت تا 6 سال از هرگونه فعالیت در احزاب، مؤسسات و انجمن‌هایی که به کارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می‌پردازند، محکوم کرد. حسین مرعشی، پس از گذراندن 1 سال حبس تعزیری، صبح 20 اسفندماه 1389 از زندان آزاد شد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم حسین مرعشی فعالیتهای خود را شروع کرده است و در حالی که اصل فتنه برای همه مشخص شده است و سران فتنه نیز در سایه عطوفت اسلامی در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند گفتگویی را با سایت ضد نظام و معاند جرس انجام داده است.

مرعشی در قسمتی از اظهارات خود در گفتگو با جرس گفته است: در این مورد که آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد در شرایطی ناعادلانه و مظلومانه در حصر هستند و متاسفانه در ‌‌نهایت بی‌عدالتی سرمایه‌های اصلی انقلاب را در بند و حصر گرفتار کردند، تردیدی وجود ندارد. اما باید توجه داشت که آقای روحانی به عنوان رییس قوه مجریه آنچه را که می‌تواند انجام دهد به صورت رایزنی با مقامات دست اندرکار این امر و اقناع آن‌ها در جهت تغییر سیاست‌های موجود است. آقای روحانی اگرچه رئیس شورای عالی امنیت ملی هستند اما روشن است که ایشان در خصوص برخی از امور از اختیارات محدودی برخوردار هستند.

وی در ادامه با ذهن خوانی از روحانی اظهار کرده است که در اینکه آقای روحانی به طور صادقانه به دنبال ایجاد گشایشی در موضوع حصر این بزرگواران است تردیدی نباید به خود راه دهیم اما مسئله اساسی وجود جریاناتی است که با دراختیار داشتن بخش قابل توجهی از قدرت اجرایی در این زمینه٬ مانع اصلی تصمیم گیری در خصوص رفع حصر از این بزرگواران هستند. عزیزانی که به دلیل کهولت سن با انواع بیماری‌ها دست به گریبان هستند و این بزرگ‌ترین ظلمی است که می‌توان در حق آن‌ها مرتکب شد. البته همانگونه که رئیس قوه قضاییه اعلام کردند موضوع حصر در اختیار شورای عالی امنیت ملی است و آقای روحانی بایستی با تکیه بر سخن قاضی القضات جمهوری اسلامی و بالا‌ترین مقام قضایی کشور این موضوع را در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دهد و با ارائه ادله لازم در جهت رفع حصر اقدام کند.

باید به آقای مرعشی یادآور شد که خود وی هم پرونده اقتصادی مشخصی ندارد و مجازاتی در خور اقداماتش علیه امنیت ملی نکشیده و لازم نیست به دفاع از افرادی که جان و اموال مردم را به خطر انداختند بپردازد.

این سوال مطرح است که چرا مرعشی به عنوان یکی از نزدیکان هاشمی با یک سایت معاند و ضد نظام مصاحبه کند و آزادی سران فتنه چه منفعتی برای وی در پی دارد؟

در حقیقت باید از روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم هم خواست تا هرچه سریعتر موضع صریحی نسبت به سران فتنه بگیرد و بیش از این در لفافه قول آزادی سران فتنه را ندهد.

مرعشی که هنوز در پاسخ گویی به پرونده مولی الموحدین نتوانسته است دفاعی از خود داشته باشد، چگونه وکالت سران فتنه را بر عهده گرفته است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا