همایش مربیان آموزش رانندگی دماوند در پردیس برگزار شد

همایش مربیان و مدرسان آموزش رانندگی با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک در پردیس برگزار شد.

13931201000367_PhotoL

همایش مربیان و مدرسان آموزش رانندگی عصر امروز در مراسمی در قالب کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی شهرستان پردیس برگزار شد.

این مراسم به میزبانی راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس و همکاری شهرداری برگزار شد و در آن، علی‌اصغر شریفی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی استان تهران، رئیس شعبه راهگشای شرق استان تهران، روح‌الله روزبه رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس و داوود عبدالملکی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند حضور داشتند.

*بهبود اوضاع ترافیکی در پردیس با توانمندسازی مربیان آموزش رانندگی

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس از بهبود اوضاع ترافیکی در پردیس با توانمندسازی مربیان و مدرسان آموزش رانندگی خبر داد.

روح‌الله روزبه امروز در حاشیه همایش مربیان و مدرسان آموزش رانندگی که در قالب کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی شهرستان پردیس برگزار شد، در خصوص برگزاری این نشست اظهار داشت: این نشست که با همکاری شهرداری پردیس برگزار شد، برای بازآموزی نکات آموزشی راهنمایی و رانندگی و به‌روز کردن اطلاعات مربیان، همچنین یادآوری این موضوع که در حال حاضر مربیان آموزش رانندگی وظیفه سنگینی در قبال هنرجویان بر عهده دارند و یادآوری پذیرفتن این مسئولیت به آن‌ها برگزار شد.

وی افزود: بازخورد خوب این‌گونه همایش‌ها، کاهش تلفات و تصادفات رانندگی خواهد بود؛ چون موارد مطرح‌شده در این‌گونه همایش‌ها و به‌روز کردن اطلاعات مربیان می‌تواند نسل جدید هنرجویان را از زوایای مختلف رانندگی مطلع کند و در جهت بهبود اوضاع ترافیکی و … موثر باشد.

13931201000368_PhotoL

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس در خصوص تأثیر این‌گونه همایش‌ها در بهبود سطح آموزش اظهار داشت: نخستین نکته مثبت این همایش‌ها؛ بها دادن به مربیان آموزش رانندگی است تا مهم بودن حرفه و شغلشان برایشان مسجل می‌شود.

روزبه افزود: اگر مربیان مهم بودن وظیفه خطیری که به گردن دارند را متوجه شوند، خود را بیشتر وقف کار خود می‌کنند و برای هنرجوهای خویش وقت بیشتری می‌گذارند.

وی تصریح کرد: مربیان باید در زمینه یادگیری، به‌روز و فعال بودن گام بردارند و با انگیزه بیشتر خود را وقف این وظیفه خطیر ‌کنند.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس گفت: همان‌گونه که ما اولین معلم دوران تحصیل خود را فراموش نمی‌کنیم، نخستین مدرس آموزش رانندگی خود را هم فراموش نخواهیم کرد و این نشان از جایگاه این حرفه دارد.

*اجرای طرح‌های مشترک با پردیس برای کاهش تصادفات

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند از اجرای طرح‌های مشترک با شهرستان پردیس در راستای کاهش آمار تصادفات خبر داد.

داوود عبدالملکی در حاشیه همایش مربیان و مدرسان آموزش رانندگی که در قالب کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی شهرستان پردیس برگزار شد، در پردیس در خصوص تأثیر این‌گونه همایش‌ها در بهبود آموزش رانندگی اظهار داشت: زیرساخت تمام امور باید بر مبنای آموزش باشد و این اعتقاد ماست.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش همیشه نقطه اتکای ما در شهرستان دماوند بوده و طرح‌های خود را از مدارس آغاز کرده‌ایم و به‌صورت جدی پیگیر مبحث آموزش شده‌ایم.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند افزود: در هفته آتی که هفته ایمنی و سلامت بوده، قدم‌های خوبی در سطح شهرستان دماوند صورت گرفته که به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: در طول این هفته؛ برنامه‌های متعدد آموزشی را در مدارس، شهرداری‌ها و … خواهیم داشت و آغاز این طرح را با توجه به فعالیت تاکسی‌ها، آموزش رانندگان تاکسی در سطح شهرستان قرار داده‌ایم.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند افزود: این آموزش را به‌صورت هم‌زمان برای همه رانندگان وسایل نقلیه عمومی در شهرستان دماوند انجام خواهیم داد.

عبدالملکی ادامه داد: این همایش برای این برگزار شد که احتمال داشت در گذشته برخی آموزش‌ها کیفی نبوده باشد و با برگزاری این‌گونه نشست‌ها به‌صورت ماهانه قطعاً می‌توان جایگزین آموزش‌های انجام نشده در گذشته را فراهم آورد یا حداقل سطح آموزش را ارتقا داد و نتیجه این آموزش‌ها نیز بهبود زیرساخت‌ها در رانندگی خواهد بود.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند افزود: بنا داریم طرح‌های دیگری را نیز به‌صورت مشترک با شهرستان پردیس برگزار کنیم تا نتایج خوبی را در کاهش آمار تصادفات در سطح این دو شهرستان شاهد باشیم.

*ارتقای مهارت مربیان آموزش رانندگی برای کاهش تصادفات در تهران

معاون آموزش فرهنگ ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران از ارتقای مهارت مربیان و مدرسان آموزش رانندگی برای کاهش تصادفات در تهران خبر داد.

علی‌اصغر شریفی در حاشیه همایش مربیان و مدرسان آموزش رانندگی که در قالب کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی شهرستان پردیس برگزار شد، در خصوص برگزاری این نشست اظهار داشت: این همایش برای تکمیل اطلاعات مربیان آموزشگاه‌ها برگزار شد و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین توصیه‌هایی در زمینه نحوه آموزش‌هایی که می‌تواند به هنرجویان ارائه شود، برای حاضران در نشست توضیح داده شد.

وی افزود: توصیه‌ای که به مربیان آموزشگاه‌های رانندگی شهرستان پردیس و دماوند داشتیم، این بود که صرفاً به مباحث و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تکیه نداشته باشند و به مسائلی دیگر مانند رانندگی تدافعی نیز توجه کنند و همه این موارد در این نشست بازگو شد.

معاون آموزش فرهنگ ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران افزود: یک‌سری قوانین در زمینه عبور و مرور وجود دارد نظیر برخورد با افراد پیاده، رانندگی در شب، روشن کردن چراغ‌ها در روز، تردد در مکان‌های پرتردد و … که تشریح آنها در این نشست مورد تأکید قرار داشت و به مربیان رانندگی توضیح داده شد تا در هنگام تعلیم رانندگی به هنرجویان خود انعکاس دهند.
شریفی ادامه داد: این توصیه‌ها می‌تواند مکمل خوبی برای افزایش امنیت و ایمنی رانندگان، افراد پیاده و موتورسواران باشد و این‌گونه کلاس‌ها و پخش فیلم‌های صحنه‌های واقعی حوادث و تصادفات تأثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مربیان می‌گذارد.
وی افزود: مربیانی که بحث انحراف به چپ یا خستگی و خواب‌آلوده بودن را در فیلم‌های پخش شده مشاهده می‌کنند، این نکات را هنگام تعلیم به فراگیران خود آموزش می‌دهند که در مواقع خستگی و زمان‌هایی که احساس بیماری می‌کنند، از نشستن پشت فرمان خودرو خودداری کنند و این تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

مربیان و کارکنان آموزشگاه‌های رانندگی شهرستان‌های پردیس و دماوند در این گردهمایی در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری پردیس، آخرین قوانین و مقررات عبور و مرور و رانندگی را بررسی کردند.

در این نشست، مسائل و موارد آموزش ترافیکی و نکات مورد تأکید برای آموزش به مربیان یادآوری شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا