سانسور خبری چپل هیل نقض حقوق بشر است

image196700سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی سانسور خبری شهدا چپل هیل را نقض حقوق بشر دانست و گفت:عدم استقلال رسانه های غربی نشانه ترویج اسلام هراسی در دنیا است.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، غلامرضا اسدالله سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هرمز با اشاره به حادثه چپل هیل گفت: کشورهای استعمارگر در راستای اسلام هراسی طرح ها و برنامه های بسیاری را در دست انجام دارند و قتل 3 مسلمان درمحیط دانشگاهی در چپل هیل نمونه ای از سیاست های اسلام ستیزی است.

وی با بیان اینکه سانسور شدید خبری در غرب نشانه عدم استقلال رسانه های غربی است، افزود: استکبار جهانی به دنبال تقابل با اسلام و ترویج اسلام هراسی در دنیا است.
اسداللهی ضمن محکوم کردن قتل روزنامه نگاران فرانسوی به دست عده‌ای به ظاهر مسلمان، اظهار کرد: حادثه فرانسه که به دلیل اهانت به پیامبر اسلام (ص) اتفاق افتاد با پوشش گسترده رسانه های غربی همراه بود در حالی که کشتار مسلمانان به مراتب بدتر بود.

سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس گفت: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند و سخن از آزادی می زنند در مقابل کشورهای اسلامی سکوت کرده اند که نشان از دوگانگی در رفتار منش، بینش و سرپوشی برای جنایاتشان است.
وی تاکید کرد: حقوق بشر باید برای تمام جوامع بشری و همه ملیت ها بدون در نظر گرفتن قومیت، نژاد و مذهب اعمال شود.
اسداللهی اظهار کرد: سازمان حقوق بشر باید با تشکیل کمیته تحقیق و حقیقت یاب با فعالین ضد حقوق بشری برخورد کند.
وی با بیان اینکه پیگیری وانعکاس رسانه ای حوادث فقط برای کشورهای مدعی آزادی خواهی است، افزود: کشور امریکا حداقل کاری که می توانست انجام دهد نسبت به حادثه چپل هیل واکنش نشان دهد.
سخنگوی فراکسیون حقوق بشر مجلس عنوان کرد: در جوامع بین الملل مدعی، اعتقادی به حقوق بشروجود ندارد که ناشی از نژاد پرستی و آپارتاید است.
وی تصریح کرد: امروز به صورت سازمان یافته تقابل به اسلام در جهت اسلام هراسی و ارائه چهره منفی از مسلمانان با هدف ایجاد تنگنا و انزوای مسلمانان برای آنان در دست اجراست.
اسداللهی ممنوعیت تحصیل در برخی از رشته ها برای دانشجویان ایرانی را نوعی آپارتاید علمی دانست و گفت: هیچ کشوری را نمی توان از تحصیل علم منع کرد در حالی که این اصل ابتدایی نیز نقض شده است.
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام بیش از پیش در عرصه جهانی گسترده شده است،خاطر نشان کرد: دستاورد های علمی و اجتماعی اسلام در عرصه جهانی گواه این مطلب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا