ساختار توافق ژنو با تحریم‌های جدید علیه ایران ترک برداشت

سیداحمد میرشریفی آبسردامام جمعه آبسرد گفت: یکی از مهم‌ترین تعهدات آمریکایی‌ها در توافق ژنو اعمال نکردن تحریم‌های جدید علیه ایران بوده که طی یک سال گذشته بارها این موضوع توسط آمریکا‌یی‌ها زیر پا گذاشته شد و نباید با سرمایه‌گذاری بر روی لغو تحریم‌ها، فرصن‌های دیگر را از بین برد.

به گزارش تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبسرد در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) این شهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب (ص) به تنهایی یک دانشگاه بوده و در هر میدانی قهرمان است.

وی افزود: حضرت زینب (س) به صبر و استقامت معنا می‌بخشد، به شهادت و شجاعت آبرو می‌دهد و بلا و مصیبت را خجالت‌زده می‌کند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه ماه بهمن سپری شد و آخرین ماه فصل زمستان سال 93 فرا رسید که این ماه نیز به سرعت می‌گذرد، تصریح کرد: باید در پایان سال، خود را مورد ارزیابی قرار دهیم که چقدر توانستیم در مقابل خداوند متعال روسفید باشیم.

میرشریفی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 94 پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی برای تغییرات نهایی به صحنه علنی مجلس آورده شده است، بیان کرد: بودجه سال آینده با توجه به محدودیت‌های فراوان، سقوط قیمت نفت و کاهش منابع درآمدی با تنگنا‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: دولت در این زمینه سعی دارد با صرفه‌جویی در مصارف مختلف، جلوگیری از تجملات، کارهای پر هزینه و خارج کردن افراد پر درآمد از لیست یارانه مشکلات را برطرف سازد؛ البته مردم نیز می‌توانند با استفاده بهینه از آب، برق و گاز کمک‌کار خوبی برای دولت باشند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه اتحادیه اروپا در 21 بهمن‌ماه یک سری قواعد دیگری را به ساختار تحریم‌ها اضافه کرد: اتحادیه اروپا دو روز بعد شرکت ملی نفت‌کش ایران را تحریم کرد.

میرشریفی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تعهدات آمریکایی‌ها در توافق ژنو اعمال نکردن تحریم‌های جدید علیه ایران بوده که طی یک سال گذشته بارها این موضوع توسط آمریکا‌یی‌ها زیر پا گذاشته شد و بارها تحریم‌هایی جدیدی را به تحریم‌های قبلی اضافه کردند.

وی با بیان اینکه رفتار یک سال اخیر آمریکا پس از توافق ژنو نشان می‌دهد که راه آن‌ها امتیازدهی نیست، خاطرنشان کرد: قطعاً باید در راه مذاکرات ایستادگی کنیم و بر حق قانون خود تأکید داشته باشیم.

امام جمعه آبسرد گفت: تحریم مجدد کشتیرانی به بهانه‌های جدید نشان داده که سرمایه‌گذاری بر روی لغو تحریم‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی داخلی جز بر باد دادن فرصت سرمایه‌گذاری بر روی موضوعی دیگر نتیجه‌ای در پی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا