گل به خودی “عارف” در ماجرای دیدار با نماینده مجلس آلمان/ رئیس بنیاد امید ایرانیان چه چیزی را توجیه می‌کند؟+فیلمی از جنایت آلمان‌ها

در حالی کشور آلمان که نماینده دست چندم این کشور نسبت به وضع حقوق بشر در ایران اظهار نگرانی کرده است که این کشور در دوران جنگ تحمیلی با در اختیار گذاشتن بمب های شیمیایی خطرناک به عراق، ناقض اصلی حقوق بشر بود.

در هفته گذشته، خانم رویت نایب رئیس مجلس آلمان با حضور در ایران، بدون هماهنگی قبلی به دیدار محمدرضا عارف رفت که عارف نیز بر خلاف انتظار با آغوش باز از وی پذیرایی کرد.

آنچه که اهمیت داشت، اظهارات مداخله گرانه رویت در حضور عارف نسبت به وضع حقوق بشر در ایران بود که در کمال تعجب عارف در قبال این اظهارات هیچ واکنشی را نشان نداده و سکوت کرد.

این در حالی است که کشور آلمان که نماینده دست چندم این کشور نسبت به وضع حقوق بشر در ایران اظهار نگرانی کرده است در دوران جنگ تحمیلی با در اختیار گذاشتن بمب های شیمیایی خطرناک به عراق، ناقض اصلی حقوق بشر بود.

عراقی ها این بمب ها را بر سر مردم بی دفاع سردشت خالی کرده و بسیاری از مردم هنوز هم با گذشت سال ها آثار دردناک این حملات شیمیایی را بر بدن خود دارند.

جمعی از خانوده های شهداء شیمیایی سردشت و جانبازان این شهر با انتشار نامه ای سرگشاده اظهارات “کلودیا روت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان” در دیدار با محمد رضا عارف را محکوم کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محمّدٌ رَسولُ اللّهِ و الَّذینَ مَعَهُ أشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُبَیْنَهُمْ….(فتح29)

«محمدصلى الله علیه وآله، پیامبر خداست و کسانى که با اویند، بر کافران، سخت‏گیر و با همدیگر مهربانند».

و تو از سرفه های کشنده نیمه شب مردم شهر من چه میدانی؟ تو چند بار خشک شدن خون در رگهایت را احساس کرده ای که حالا پا روی پایت می اندازی و دخالت های آشکار آن آلمانی بی شرم را با لبخندت جواب می دهی؟ تو از سردشت و از بوی بادام تلخ چه میدانی؟

تو، چندبار حس آرزوی مرگ را داشته ای؟ چند بار برای خواهرت، فرزندت، همسرت، مادرت و پدرت آرزوی مرگ کرده ای تا شاید از زجرهای ناتمام شیمیایی رهایی یابند؟.

آری تو معنی هیچ کدام از این ها را نمی دانی.

مردم غیور سردشت، خانواده 110 شهید شیمیایی و 8 هزار جانباز این شهر، دیدار محمدرضا عارف با نماینده کشوری که سالها با فروش سلاح های شیمیایی به صدام جنایتکار در حمله شیمیایی به کشورمان نقش دارد را محکوم میکنند.

آقای عارف که خود را از خواص انقلاب میداند، چگونه در برابر اظهارات وقیحانه “کلودیا روت” درباره مسائل داخلی ایران سکوت میکنند و در حالی که نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان فتنه 88 را یک حرکت آزادی خواهانه می نامد هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهد.

آیا سکوت آقای عارف نشان از میل قلبی او به این اظهارات احمقانه است؟ او  چگونه میتواند در چشمان خانوده های شهداء فتنه 88 و صدها شهید شیمیایی سردشت نگاه کند؟

و چه خوش گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی که : هرگاه نظام اسلامی در مقابل امریکا و اروپا کوتاه آمده است، آنها گستاخ‌تر شده‌اند و هر زمان که نظام بر شعارها و مبانی انقلاب پافشاری کرده، عزت جمهوری اسلامی بیشتر شده است.

اما نکته قابل تامل این دیدار سکوت زجر آورد وزارت امورخارجه و رئیس جمهور مدعی تدبیر است که این آلمانی بی شرم را گستاخ تر کرده است. به راستی زجر این سکوت ها از زجرهای شبانه جانبازان شیمیایی گران تر است.

در پایان مردم انقلابی سردشت ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب آمادگی خود را برای کوباندن مشت انقلابی خود بر دهان عناصر داخلی و خارجی که در برابر انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند اعلام میدارد.

یک جانباز شیمیایی: آقای عارف ما پای حرفمان ایستاده ایم

صالح عزیزپوراقدم یک جانباز شیمیایی هم در گفت و گو با اروم نیوز با اظهار گلایه از دیدار محمدرضا عارف و کلودیا روت، نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان گفت: آقای عارف احتمالا آلزایمر گرفته که با کسی هم صحبت می شود که دم از حقوق بشر می زند، وی که با فروش سلاح شیمیایی به صدام آه و ناله های شبانه را به من و همشهریانم هدیه کرد.

وی با چشمانی اشک آلود، افزود: سال هاست که این درد ها را به جان گرفتیم و چیزی نگفتیم اما این بی تفاوتی برخی آقایان را نمی توانیم تحمل کنیم.

عزیزپوراقدم تصریح کرد: ما ایستاده ایم، ما پای انقلاب، اسلام و میهن عزیزمان ایستاده ایم، بهتر است برخی آقایان کمی به تاریخ گذشته، ایستادگی و از جان گذشتگی شهدای 8 سال دفاع مقدس برگردند و بدانند که چه خون هایی برای این عزت و استقلالمان رفته است.

این جانباز شیمیایی با تاکید بر اینکه اظهارات نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان درباره مسائل داخلی ایران غیرقابل قبول است، گفت: وی هیچ حقی ندارد که درباه مسائل کشورمان اظهار نظر کند، چرا حقوق بشر در 8 سال دفاع مقدس نبود و الان مطرح می شود.

وی افزود: مسئولین مشکلات مصدومین شیمیایی سردشت را پیگیری کنند.

واکنش عضو انجمن حمایت از مصدومان شیمایی سردشت به مداخله گری های رویت

در ادامه این واکنش ها محمد واحدی با اشاره به بمباران شیمایی سردشت و شهادت هزاران تن از مردمان بی گناه این شهر به اروم نیوز گفت: سکوت رقت بار مجامع بین المللی در قبال بمباران شیمایی سردشت از همان روزهای آغازین  تا امروز ادامه دارد و عاملین اصلی آن مجازات نشده اند.

عضو انجمن حمایت از مصدومان شیمایی سردشت افرود: سردشت در جریان جنگ تحمیلی ایران و عراق با داشتن فاصله 12 کیلومتری با کشور عراق تنها 19 روز بعداز آغاز جنگ بمباارن شد و با وجود تمام حملات و بمباران ها از سکنه خالی نشد و مردم غیور این شهر در برابر تجاوزات دشمن بعثی مقاومت کردند.

وی با انتقاد از دیدار اخیر نائب رئیس پارلمان آلمان با محمد رضا عارف از فعالان اصلاح طلب کشور گفت: جای تعجب است که همان کشورهایی که سلاح کشتار جمعی تولید می کنند،  با آنها مردم را می کشند و جنایت می کنند سپس با بنیاد نهادن سازمان های حقوق بشری داعیه حمایت از حقوق مظلومان را دارند.

واحدی اظهار کرد: نائب رئیس پارلمان آلمان باید به جای دیدار با عارف و سفر به شهرهای توریستی کشور از سردشت و مناطقی دیدن کند که قربانی سلاح های شیمایی ساخت خودشان بود و با تجهیز صدام جنایتکار با این تولیدات دهها هزار نفر را به کام مرگ فرستادند.

عضو انجمن حمایت از مصدومان شیمیایی سردشت با انتقاد از محمد رضا عارف و مسئولین دولت روحانی نیز گفت: از آقای عارف و مسئولین دولت تدبیر و امید نیز گلایه مندیم که چرا در این دیدارها موضوع جنایات شیمایی و تجهز صدام به این سلاح ها را مطرح نکرده و موضوع را در سطوح بین المللی پیگیر نمی شوند؟

وی تصریح کرد: پیداست که صدام هرگز توانایی ساخت سلاح های شیمیای نداشت و این سلاح ها توسط همین مدافعان دروغین حقوق بشر به وی تقدیم شد تا مردم بیگناه را قربانی کنمد.

واحدی در پایان از مسئولین شهرستان پیرانشهر نیز به خاطر بی توجهی به قربانیان شیمایی سردشت گفت: متاسفانه مسئولین سردشتی نیز در خصوص مشکلات خانواده های قربانیان و مصدومین شیمایی کم توجه هستند و تا کنون نتوانسته اند موضوع را مطرح و برای اظهار مشکلات فرصت دیداری برای مصدومان شیمایی با رهبر انقلاب فراهم کنند.

با گذشت چند روز از این ماجرا،‌ عارف همچنان سکوت کرده و در قبال جانبازان و خانواده‌های شیمیایی مردم سردشت سکوت کرده است.

اما روز گذشته عارف درباره دیدار خود با نایب رییس مجلس آلمان و حواشی که از سوی عده ای مطرح شد نیز، گفت: دیدار من به درخواست رسمی مجلس شورای اسلامی و با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام شد که دیدار بسیار خوبی هم بود.

عارف گفت: سخنان نایب رییس مجلس آلمان در امور داخلی کشور دخالت نداشته و به عنوان مهمان حرف زده و من هم پاسخ او را داده ام.

باید از عارف پرسید که اگر این موضوع دخالت در امور داخلی نبوده است، نام دیگر آن را چه می توان گذاشت و آیا آلمان ها به یک مقام ایرانی اجازه می‌دهند که در کشور خودشان سیاستمداران و سیاست‌های آنها را مورد نقد قرار دهند؟

آیا آلمان ها به مقامات سیاسی ایرانی اجازه می‌دهند تا در کشور آنها درباره جنایت آلمان ها علیه مصدومان شیمیایی سردشت سخن گفته شود و اینکه بعد از جنگ آنها نتایج کار خود را با انجام آزمایش ها بر روی ایرانی ها تکمیل کردند؟

انتهای پیام/ط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا