امام جمعه مشهد: رانت خواری نوعی دزدی از جامعه است

image48303امام جمعه مشهد گفت: یک مسلمان واقعی برای مشارکت سیاسی باید متعهدانه به میدان بیاید و بر همین اساس باید برای انتخاب وکیل و نمایندگان مجلس باید ملاک ارزش های دینی باشد؛ چرا که نمی توان بی تفاوت بود که هر انسان لائیکی بر کرسی این مجلس و مملکت تکیه زند.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار کرد: یکی از اصلی ترین ملاک های رفتاری در سبک زندگی دینی ، نوع رفتار و منش فرد و جامعه در حوزه ی سیاسی است و این بدان معناست که انسان با آگاهی نوعی از نظم و برنامه ریزی و ممارست را جهت مدیریت امور اجتماعی چه از نظر شکل گیری و چه از نظر نظارت بر آن را داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از عدم انسجام دینی لازم میان جریان های مختلف گفت : باید این نکته را عرض کنیم که در جامعه ی ما رفتارهای سیاسی مبتنی بر یکسری الگوها و تجربیات جوامع غرب و لیبرالی است که به دلیل اینکه در جوامع غربی اصل بر رسیدن به قدرت به هر طریق ممکن است ؛ لذا از این ناحیه برای جامعه ی اسلامی آسیب زا خواهد بود.

وی در همین رابطه با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) در نقد جامعه ی اسلامی ادامه داد: در همان ابتدا نیز حضرت محمد مصطفی (ص) به عنوان تذکری خطاب به جامعه ی اسلامی آنان را از گرفتار شدن در مسئله ی قدرت هوشیار می کرد؛ چرا که دراصل مبارزه برای کسب قدرت محکوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان خراسان شمالی افزود: رهبری تصریح کردند اینکه فردی بگوید من به نظام کاری ندارم یک ننگ است چرا که از سرنوشت مسلمانان فاصله گرفته است و لذا باید دانست که بعداز تحمل سختی های فراوان و از خودگذشتگی ها و رشادت ها امروز سرنوشت اسلام در روی کره زمین به سرنوشت این انقلاب گره خورده است.

وی در همین راستا متذکر شد وقتی مسلمانی ببیند به پیامبر (ص) توههین شده و به امیرالمومنین (ع) توهین شده و به این مسئله کاری نداشته باشد نماز خواندن پشت سر او مقبول نیست. وی گفت: مسئله ی اول در اسلام مشارکت سیاسی است و لذا نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: یک مسلمان واقعی برای مشارکت سیاسی باید متعهدانه به میدان بیاید و بر همین اساس باید برای انتخاب وکیل و نمایندگان مجلس باید ملاک ارزش های دینی باشد؛ چرا که نمی توان بی تفاوت بود که هر انسان لائیکی بر کرسی این مجلس و مملکت تکیه زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فساد اقتصادی در جامعه اسلامی ، اجتناب از رانت خواری را یکی دیگر از اصول رفتار سیاسی در سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: رانت سیاسی و اقتصادی در رفتار اسلامی توبیخ شده است چرا که در حقیقت رانت نوعی دزدی در جامعه است و تنها مسئله بهره برداری به دلیل ارتباطات با قدرت نیست و اگر بناست در جایی امتیازی داده شود می بایست همگان از آن مطلع و بهره مند شوند.

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به اهانت هایی که به پیامبر اکرم (ص) شده است گفت: این اهانت ها سبب تحرکات انسجام بیشتر مسلمانان می شود و در این قضیه ورود رهبر معظم انقلاب دلها را به خود معطوف ساخت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با بهره گیری از ابتکارات قرآنی توانستند ذهن جامعه ی اروپایی و بخصوص جوانان را مورد سوال قرار دهند و در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) غرب را زیر سوال بردند و تصریح کردند که به پدران شما جوانان نمی توان چیزی گفت چرا که سن و سال آنها گذشته و دولت مردان شما نیز مخاطب این سخن نیستند چرا که آنان نیز عامدانه اسلام را انکار و به هراس از این دین رحمت دامن می زنند.

وی با اشاره به اینکه مردم اروپا ۷ قرن در رعب و وحشت زندگی کرده تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب بر ۵ محور استوار بود که محور اول جوانان، محور دوم گذشته ی غرب، محور سوم مطرح شدن اسلام هراسی از زمان فروپاشی شوروی ، محور چهارم گروهک های تروریستی برای دامن زدن به رعب و وحشت از اسلام و محور پنجم دعوت به اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی با بیان اینکه رهبری به صراحت از وجود یک جریان تروریستی دست ساز توسط دولتمردان غربی پرده برداشته ادامه داد: راه اندازی گروه هایی نظیر تکفیری و وهابیت و وصل کردن این گروهک های تندرو به نام اسلام اصیل کاری بود که دشمن به وسیله ی آن می تواند به اهداف شوم خود دست یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با ابراز تاسف از اینکه برخی جریانات ضد ولایی در داخل در برابر این پیام موضع می گیرند که مگر این پیام چه اثری می تواند در برابر امپراتوری رسانه ای غرب داشته باشد گفت: «فارین پالیسی» یکی از قوی تریننشریات اینترنتی دردنیاست که ناچار شده این پیام را جزء به چزء تحلیل کند ودر تحلیل خود آورده است که رهبر ایران هم زمان شناس است و هم نفوذ بالایی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا