انتقاد “اعتماد” از معرفی جایگزین برای ابوطالبی

image159135روزنامه اعتماد امروز نوشت: پس از چند ماه اعتراض به عدم صدور ویزا برای ابوطالبی، وزارت خارجه سرانجام نماینده دیگری در سازمان ملل معرفی کرد. این در شرایطی است که ایالات متحده به دلیل استقرار دفتر نمایندگی سازمان ملل در خاک این کشور موظف به صدور ویزا برای نمایندگان و کارکنان نمایندگی های تمام کشورهاست، مورد مرتضی ابوطالبی به سوژه جدید اختلافی میان تهران و واشنگتن بدل شد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز گذشته حسن روحانی در حکمی غلامعلی خوشرو را به عنوان سفیرایران سازمان ملل معرفی کرد. این در شرایطی است که 400 روز پیش حمید ابوطالبی برای این پست معرفی شده بود اما به دلیل کارشکنی های صورت گرفته توسط کاخ سفید، روادید لازم برای حضور وی در نیویورک صادر نشد. حسن روحانی نیز مجبور به معرفی غلامعلی خوشرو شد. همین اقدام رئیس جمهور منجر به انتقاداتی از این تصمیم، حتی از سوی اصلاح طلبان نیز شد.

در این باره روزنامه اعتماد امروز نوشت: پس از چند ماه اعتراض به عدم صدور ویزا برای ابوطالبی، وزارت خارجه سرانجام نماینده دیگری در سازمان ملل معرفی کرد. این در شرایطی است که ایالات متحده به دلیل استقرار دفتر نمایندگی سازمان ملل در خاک این کشور موظف به صدور ویزا برای نمایندگان و کارکنان نمایندگی های تمام کشورهاست، مورد مرتضی ابوطالبی به سوژه جدید اختلافی میان تهران و واشنگتن بدل شد.

در همین باره کیهان نیز نوشت: یکی از وعده های روحانی در انتخابات بازگشت احترام به پاسپورت ایرانی بود. اما دولت با معرفی خشرو بازهم در برابر شیطان بزرگ عقب نشینی کرد.

وطن امروز نیز با انتشار تیتر “عقب نشینی” به انتقاد از اقدام حسن روحانی پرداخت و نوشت: دولت حسن روحانی سرانجام در موضوع حمید ابوطالبی عقب نشینی کرد و روز گذشته اعلام شد خوشرو، رسما به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل منصوب شد. در حالی که وزارت خارجه و سخنگوی دولت روحانی تا آخرین روزها بر معرفی حمید ابوطالبی اصرار داشتند اما گویا به هر حال دولت مصلحت را بر آن دید که تصمیم آمریکایی ها در راه ندادن ابوطالبی به نیویورک را بپذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا