یک افتضاح دیگر در کشور مدعی آزادی

image80402در سال گذشته میلادی 125 نفر به اشتباه به ارتکاب جرائم محکوم شده بودند که سپس از اتهامات خود تبرئه شدند که این رقم بیشترین شمار احکام تبرئه در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بر اساس گزارشی که مرکز ثبت متهمان تبرئه شده ملی آمریکا روز سه‌شنبه  منتشر شد، شمار افرادی که در سال 2014  در امریکا  به اشتباه محکوم و سپس تبرئه شدند، به طور بی سابقه ای افزایش یافت.

در سال گذشته میلادی 125 نفر به  اشتباه به ارتکاب جرائم محکوم شده بودند که سپس از اتهامات خود تبرئه شدند که این رقم بیشترین شمار احکام تبرئه در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

این آمار در مقایسه با آمار سال 2013 که خود بالاترین نرخ را در بر داشت،  37 درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، دادستانان و ادارات پلیس در برگرداندن دست‌کم 67 حکم نادرست که خود بالاترین رقم محسوب می‌شود مشارکت داشته‌اند.

تگزاس  با 39 مورد بیشترین احکام تبرئه را صادر کرده است و نیویورک با 17 مورد در جایگاه دوم قرار دارد. در مورد تگزاس تقریبا در نیمی از پرونده‌های احکام تبرئه هیچگونه جرمی رخ نداده بود.

ساموئل گراس، استاد حقوق دانشگاه میشیگان و از بنیانگذاران مرکز  یاد شده که این گزارش را تهیه کرده است گفت: «به نظرم تغییری جدی در تفکر مرتبط با خطاپذیری سیستم قضائی کیفری روی داده است.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد محکومیت‌های اشتباه  بسیار بیش از آن که همگان تصور می‌کنند معضلی رایج است.»

کنت تامپسون، دادستان منطقه کینگز کانتی عنوان کرد: «مردم به این نکته رسیده‌اند که صدور احکام ا شتباه نه  فقط زندگی افرادی را که به ناحق مجازات شده‌اند، نابود می‌کند بلکه استحکام نظام قضایی کیفری را نیز تضعیف می‌کند.»

یک مرد سیاهپوست بعد از حدود 40 سال حبس در زندانی در کارولینای شمالی به اتهام دو قتل که مرتکب نشده بود، روز جمعه آزاد شد.

جوزف اسلج در سال 1976 محکوم شد که یک مادر و دختر را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. وی اکنون 70 ساله است.

در پرونده‌ای دیگر، یک قاضی شاغل در شیکاگو آلستوی سایمون را پس از 15 سال حبس رفع اتهام کرد. وی به دو فقره قتل محکوم شده بود.

آنتونی پورتر نیز که در سال 1983 میلادی به خاطر ارتکاب جرمی مشابه به اعدام محکوم شده بود پس از اعتراف سایمون آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا