آستان امامزاده هاشم (ع) در حریم شهر دماوند است

شهردار دماوند با بیان اینکه بودجه شهرداری دماوند در سال 93 اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان است، گفت: بر اساس حریم مشخص شده برای دماوند، آستان امامزاده هاشم (ع) در حوزه شهری دماوند قرار دارد.

به گزارش تارود، عباس صفری در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در ساختمان شماره دو شهرداری دماوند برگزار شد، ‌با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان بدون احتساب فروش زمین بوده است، بیان کرد: توانستیم با واحد املاک شهرداری، املاک شهر دماوند را شناسایی و برحسب آن برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ هر چقدر که بتوانیم اطلاعات دقیق‌تری از شهر به دست بیاوریم، می‌توانیم برنامه‌ریزی مطلوبی برای آینده آن داشته باشیم که به حوزه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی بهتری نیز برسیم.

صفری با بیان این موضوع که بودجه شهرداری دماوند در سال 93 را از 23 میلیارد تومان به 35 میلیارد تومان افزایش دادیم، تصریح کرد: برحسب تورم این مبلغ باید 20 درصد افزایش پیدا می‌کرد و اینک شاهد افزایش قریب به 50 درصدی بودجه شهرداری دماوند هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم میزان خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهیم، اضافه کرد: همچنین درصدد هستیم تا با این بودجه به نقاط بیشتری از شهر خدمات‌رسانی کنیم؛ شهر دماوند دارای محدوده بسیاری بزرگ است که باید به تمام نقاط آن خدمات‌رسانی صورت گیرد.

*سرانه هر دماوندی 700 مترمربع است

شهردار دماوند با اشاره به اینکه شهر دماوند دارای مساحت 3 هزار و 700 مترمربعی است، اظهار داشت: در این شهر 50 هزار نفر زندگی می‌کنند و اگر ما سه هزار و 700 مترمربع را بر میزان جمعیت شهر تقسیم کنیم، سرانه هر شهروند 700 مترمربع است، یعنی باید خدمات شهرداری را به‌اندازه هر نفر، 700 مترمربع تعریف کرده تا رضایت آنها را جلب کنیم.

صفری یکی از موضوع‌هایی که باعث شده تا بعضی‌ از فعالیت‌های شهرداری چشم‌گیر نباشد را پراکندگی جمعیت و زیادی سرانه خدماتی به ازای هر نفر دانست.

وی با بیان اینکه با عنایت خداوند متعال بودجه 35 میلیارد تومانی مصوب شده است، گفت: خیلی از فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته به‌عنوان خواسته‌های اولیه مردم وجود داشت، شهرداری توانست حداقل تعدادی از آنها را محقق کند.

*عملیات آسفالت و لکه‌گیری 170 هزار مترمربع در دماوند

شهردار دماوند با اشاره به اینکه 170 هزار مترمربع در دماوند عملیات آسفالت‌های مکانیزه و لکه‌گیری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بعضی از خیابان‌ها قریب به 20 سال آسفالت نشده بوده که خوشبختانه توانستیم بسیاری از کوچه‌هایی که بافت‌های قدیمی و سنتی داشتند را آسفالت کنیم.

صفری فضای سبز را به‌عنوان مبنای حقوق شهروندی دانست و گفت: بسیاری از مکان‌ها با وجود فضای سبز عملکرد بهتری دارند و به‌عنوان مثال اگر وارد بیمارستان و یا مدرسه‌ای شوید و در آنجا فضای سبز وجود داشته باشد، فضای خوش‌آیندتری مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر دماوند 12 کیلومتر آبیاری تحت فشار یا قطره‌ای در دو ضلع بلوار آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است، افزود: همچنین قریب به 10 هکتار نهال در ضلع شمالی منطقه چشمه اعلا کاشته شده است.

*بهره‌برداری از فاز نخست پارک چشمه‌ اعلاء

شهردار دماوند با اشاره به اینکه پارک چشمه اعلا بعد سال‌ها فاز نخست آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: طرح‌های خوبی در این زمینه انجام و آبشار بسیار زیبایی در قسمت شمالی محوطه چشمه طراحی شده است.

صفری با بیان اینکه فضای چشمه اعلاء برای شهرداری دماوند بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: این منطقه یکی از فضاهای گردشگری است که با عملکرد قالب شهر انطباق دارد و امیدواریم فازهای بعدی این مجموعه را بتوانیم به‌عنوان بحث‌های توریستی – تفریحی در حوزه شهری انجام دهیم.

وی با اشاره به تکمیل شهربازی دماوند افزود: خوشبختانه توانستیم بعد از 12 سال یکی از آرزوهای مردم دماوند را محقق کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با پیمانکار این مجموعه، قرار شده است که در 25 اسفندماه شهربازی دماوند به بهره‌برداری برسد.

*نصب ربات خوش‌ آمدگویی در ورودی غرب شهر دماوند

شهردار دماوند با بیان اینکه المان خاصی برای سر در این شهربازی طراحی شده است، گفت: درصدد هستیم تا سال آینده با توجه به حضور سرمایه‌گذاران، فاز دوم این شهربازی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

صفری با اشاره به احداث پارک پویش و دانش در محله محک ادامه داد: جدول‌گذاری این پارک‌ نصب و فضاهای لازم پیش‌بینی شده است و کار در مراحل نهایی قرار دارد و نیاز به تأمین اعتبار است و امیدواریم تا سال آینده این موضوع نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه در بحث فضای سبز، ورودی‌های شهر دماوند از سمت غرب و شرق ساماندهی می‌شوند، تصریح کرد: در این زمینه 50 درصد ورودی غرب آماده شده و مابقی آن که یک کار فضای سبزی است که در زمان مساعد و شرایط جوی هوا به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار دماوند اضافه کرد: رباتی را در ورودی شهر دماوند از سمت غرب طراحی کردیم که به‌عنوان یکی از کارهای جدید به حساب می‌آید؛ این ربات خوش‌آمدگو سه متر ارتفاع و هفت درجه آزادی چرخش دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری این ربات نصب شود؛ همچنین ورودی شرق دماوند را قرار است که با توجه به یک سرمایه‌گذار طرحی اجرا کنیم.

*بر اساس اسناد؛ آستان امامزاده هاشم (ع) در حریم شهر دماوند قرار دارد

شهردار دماوند در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره ‌مالکیت امامزاده هاشم (ع) ‌گفت: در این زمینه ما بر روی بحث‌های قانونی تمکین داریم و تبلیغات موضوع‌هایی که اصلاً ربطی به امامزاده هاشم (ع) ندارد، درست نیست.

صفری با بیان اینکه مشکلات در این خصوص باید به دور از جنجال و اتفاق‌های ناخواسته، بر اساس مراحل قانونی پیگیری شود، افزود: قانون همه موضوعات را برای ما به صورت منطقی مشخص کرده است که باید آنها را ملاک کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس حریم مشخص شده برای شهر دماوند، دقیقاً آستان امامزاده هاشم (ع) در حوزه شهری دماوند قرار دارد و همچنین سندهای مالکیت این امامزاده نیز متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند است و این موضوع‌ها جزو مستنداتی است که باید به آن اتکا کنیم و نباید مسائل جانبی را به این موضوع ارتباط دهیم.

*راه‌اندازی گروه «خبر و مشکلات دماوند» در فضای مجازی برای رفع مشکلات شهری

شهردار دماوند در پاسخ دیگر خبرنگار فارس مبنی بر راه‌اندازی گروه «خبر و مشکلات دماوند» در فضای مجازی اظهار داشت: خوشبختانه اقدام خوبی در بحث مدیریت فضای مجازی صورت گرفته است و سعی داریم که از این طریق مشکلاتی که سریعاً قابل رفع هستند را اقدام کنیم و مشکلاتی که نیاز به زمان و برنامه‌ریزی دارد را به شهروندان قول منطقی برای رفع آن مشکل بدهیم.

صفری این موضوع را نوعی کرامت گذاشتن بر شهروندان دانست و گفت: برای این موضوع ارزش قایل شدیم و سعی کردیم با این اقدام به‌طور مستقیم با مردم از طریق راه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا