وعده و وعیدهای پوچ برای بهبود معیشت مردم

در واقع با گذشت یک سال از آن تاریخ مشخص می شود که بهبود معیشت مردم در صورت ادامه مذاکرات و توافق یک شعار و وعده بوده که در حد همان وعده باقی مانده است.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هنگامی که سال گذشته تیم مذاکره کننده از اولین نتیجه مذاکرات با 5+1 سخن گفت و آن را یک دستاورد بزرگ هسته‌ای دانست بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران وابسته به دولت با خوشحالی خبر برداشته شدن تحریم ها را به ملت دادند.

از ابتدای مذاکرات تا کنون عده زیادی به دنبال گره زدن بهبود معیشت مردم با نتیجه مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها بودند.

اما بسیاری از کارشناسان این موضوع را وعده‌ای بیش ندانسته و این کار را یک آدرس غلط اعلام کردند که دولت به مردم می دهد.

سعید زیباکلام در این خصوص با بیان اینکه گره زدن معیشت مردم به تحریمها اشتباه بزرگی است تاکید کرد: مشکلات معیشتی را باید در سوء مدیریتها و غارتهای آقایان و آقازاده ها دید.

با این حال دولت یازدهم و برخی از اقتصاددانان وابسته به دولت همچنان زمان هایی را برای برداشته شدن تحریم ها و بهبود معیشت مردم اعلام می کردند.

در این راستا حتی برخی از روزنامه های دولتی با زدن تیترهای داغ مژده برداشته شدن تحریم ها را می دادند.

به هر صورت با گذشت یک سال از آن وعده ها می بینیم که نه تنها گره ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باز نشد بلکه مذاکرات در یک پیچ و تاب بیشتری قرار گرفته و تا کنون غربی ها در قبال کوتاه آمدن های ایران پای میز مذاکره، امتیازی به ایران نداده‌اند.

در واقع با گذشت یک سال از  آن تاریخ مشخص می شود که بهبود معیشت مردم در صورت ادامه مذاکرات و توافق یک شعار و وعده بوده که در حد همان وعده باقی مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا