پیشرفت 90 درصدی انتقال مشاغل مزاحم به اسب‌ چران

alireza khajeeرئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از پیشرفت 90 درصدی پروژه انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده صوتی به منطقه اسب‌ چران شهر دماوند خبر داد.

به گزارش تارود، علیرضا خواجه‌ ای با اشاره به انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده صوتی به منطقه اسب‌چران اظهار داشت: طرح اولیه شهرک صنوف به درخواست اتاق اصناف دماوند در سال 85 ارائه شده است و این طرح به منظور جمع‌آوری و انتقال مشاغل پر سر و صدا و برای زیباسازی شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام مشاغلی که به هر نحوی آلودگی صوتی و زیست‌محیطی شهر را به همراه دارند، ساعت پنج بعد از ظهر به بعد که ساعت پرکاری اصناف به حساب می‌آید، تعطیل می‌شوند؛ به جای آنها مشاغلی همچون سوپرمارکت، لباس‌فروشی و … جایگزین می‌شود که تا ساعت 21 یا 22 شب فعالیت داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه زیربنای این پروژه عظیم 193 هکتار است، تصریح کرد: این پروژه شامل امکانات خدماتی همچون درمانگاه، مسجد، سوپرمارکت و غذاخوری است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه انتقال مشاغل مزاحم و پر سر و صدا در سال‌های گذشته پیشرفتی نداشته، اما در دولت تدبیر و امید، 90 درصد کار صورت گرفته است، گفت: 10 درصد باقی مانده نیز در حال انجام است.

وی در خصوص سرنوشت مغازه‌های تخلیه شده از سوی اتاق اصناف شهرستان دماوند اظهار داشت: صاحبان این اماکن می‌توانند آن را اجاره دهند یا در صورت تمایل آن را به مغازه دیگری همچون سوپرمارکت تبدیل کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی احداث این شهرک صنفی افزود: با توجه به شکایات متعدد مردم مبنی بر سلب آسایش، ایجاد آلودگی صوتی و زیست‌محیطی برخی مشاغل، تصمیم گرفتیم تا این طرح را عملیاتی کنیم.

خواجه‌ای تأکید کرد: زمانی که شهرک صنوف آماده بهره‌برداری شود، کلیه مشاغل مزاحم و پر سر و صدا باید از این قانون اطاعت کرده و محل کار خود را به شهرک صنوف واقع در منطقه اسب‌چران دماوند انتقال دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا