جولان سارقان سیم‌ های برق در شب‌ های برفی دماوند

downloadشب‌ های سرد و برفی زمستان بهترین فرصت برای سرقت سیم‌های برق توسط سارقان در شهرستان دماوند به حساب می‌آید و به همین جهت شب گذشته سیم‌های برق شهر کیلان به سرقت رفت تا شهروندان این شهر چندساعتی با قطعی برق مواجه باشند.

به گزارش تارود، سرقت سیم‌های برق یکی از معضلات اساسی برای شهرستان دماوند به شمار می‌رود که با آغاز فصل زمستان این سرقت‌ها در تمام نقاط این شهرستان آغاز می‌شود و در این میان، اداره برق شهرستان دماوند هزینه‌های زیادی در جهت بازسازی شبکه توزیع برق این نقاط پرداخت می‌کند.

اما اینکه چرا سارقان فصل زمستان را برای سرقت‌های خود انتخاب می‌کنند، به این علت است که شب‌های زمستانی به دلیل بارش‌ برف، سرد هستند و وجود برف‌ بر روی زمین عملکرد مأموران پلیس برای دستگیری این سارقان را تضعیف می‌کند و به طور معمول در فصل زمستان با افزایش سرقت‌های گوناگون مواجه هستیم.

شهر کیلان نیز به مانند نقاط دیگر شهرستان دماوند، همواره از سرقت‌ سیم‌های برق رنج برده است و شهروندان کیلانی بارها به خاطر این‌گونه سرقت‌ها با ساعت‌ها قطعی برق مواجه بوده‌اند.

اما در دو شب گذشته شهرهای مختلف دماوند با بارش برف همراه است و بر اساس اداره هواشناسی شهرستان دماوند، دیشب برودت هوا در این شهرستان هفت درجه زیر صفر بوده است و به نظر می‌رسد که مردم دماوند سردترین شب سال 93 را گذراندند و حتی در بعضی‌ نقاط شاهد یخ‌زدگی لوله‌های آشامیدنی نیز بوده‌ایم.

*سرقت سیم‌های برق در کوهان

سرمای شب گذشته فرصتی را برای جولان سارقان فراهم کرد تا بار دیگر شهر کیلان با معضل سرقت‌های سیم برق مواجه شود که در این زمینه اهالی محله کوهان و به خصوص ساکنان خیابان سردار شهید احمد عظیمی، از بامداد امروز تاکنون با قطعی برق روبه‌رو هستند.

هوشیاری مأموران پلیس برای پیشگیری از این سرقت‌ها بسیار تأثیرگذار است و در برخی مواقع شاهد زحمات نیروی انتظامی برای دستگیری این افراد بوده‌ایم که در این زمینه جای قدردانی از آنها وجود دارد.

در سال‌های گذشته، سارقانی که توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند، بیشتر کسانی بودند که از شهرستان‌های هم‌جوار دماوند برای سرقت به شهرهای این شهرستان می‌آمدند و حتی در این زمینه تاکنون چندین باند سرقت سیم‌های برق نیز انهدام شده است.

همان‌طور که بارها مسئولان انتظامی شهرستان دماوند و ویژه شرق استان تهران اعلام کردند، نمی‌توان امنیت جامعه را تنها بر دوش مأموران زحمت‌کش انتظامی بدانیم و مردم نیز باید برای تأمین امنیت جامعه خود کوشا باشند و نسبت به این سرقت‌هایی که از جلوی درب منزلشان صورت می‌گیرد، هوشیار باشند.

*هوشیاری مأموران و تدابیر اداره برق برای جلوگیری از سرقت سیم‌های برق

به هر تقدیر، امیدواریم که مسئولان انتظامی شهرستان دماوند با توجه به تشکیل کارگاه تشدید سرقت‌ها، تدابیر امنیتی را برای چنین سرقت‌هایی در نظر بگیرند تا این سارقان بیش از پیش نتوانند از خلوت و برفی بودن شب‌های زمستان سوءاستفاده کنند و علاوه بر اینکه موجب قطعی ساعت‌ها برق منازل شهروندان می‌شوند، خسارت‌های زیادی را به اموال بیت‌المال نیز وارد ‌کنند.

همچنین مسئولان شرکت برق نیز برای جلوگیری از سرقت‌های سیم برق در بعضی نقاط از سیم‌های رشته‌ای و کلافی استفاده کردند که ارزش آن از سیم‌های معمولی و مسی کمتر و سرقت آن نیز سخت‌تر است و امیدواریم که این شرکت بتواند با برنامه‌ریزی‌های خود تمام سیم‌های برق را به این صورت دربیاورد تا خودش و مردم از سرقت سیم‌های برق آزار نبینند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا