تقویت حضور بخش خصوصی جهت توسعه شهر دماوند

81435249-6155711فرماندار دماوند گفت: نقش دولت در امر سرمایه گذاری تنها تسهیل کننده و وظیفه سرمایه گذاران تصدی گری است که در صورت تحقق این مهم، موجب توسعه اشتغالزایی و حفظ منابع طبیعی می شود.

به گزارش تارود، ‘ناصر محمودی فرد’ در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که می تواند در تقویت حضور بخش خصوصی جهت توسعه شهر موثر باشد، داشتن نگاه مثبت به حمایت از سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: اگر نگاه سرمایه گذاری در شهرستان دماوند شکل گیرد، می توان در حوزه اشتغال زایی، حفظ منابع طبیعی، توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری و … این شهرستان تأثیر گذاشت.

فرماندار دماوند گفت: دماوند یکی از شهرهای قابل توسعه در بخش گردشگری است که با فراهم سازی زیرساخت های لازم می توان به عنوان یک پایلوت در استان مطرح کرد و همین امر در تقویت ظرفیت ها و زیرساخت ها موثر است.

محمودی فرد ادامه داد: ابتدا باید دماوند را معرفی و بعد بسترهای لازم را جهت توسعه گردشگری فراهم کرد که این اتفاق علاوه بر تقویت این بخش، در توسعه بخش های دیگر نیز موثر است.

وی در ادامه به سایت گردشگری چشمه اعلا دماوند اشاره کرد و افزود: چشمه اعلا یکی از مناطق گردشگری شهرستان دماوند به حساب می آید که متأسفانه طی سال های اخیر با بی مهری مواجه بوده که با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری دماوند شاهد توسعه این بخش هستیم.

این مقام مسوول ادامه داد: تاکنون بخش داخلی سایت گردشگری توسط شهرداری دماوند با اجرای عملیات عمرانی و هزینه ایی بالغ بر 10 میلیارد ریال به شرایط مطلوب دست یافته که طی بازدید صورت گرفته با معاون وزیر راه و شهرسازی از منطقه چشمه اعلا، قرار است مابقی این مجموعه توسط سرمایه گذار اجرا شود.

محمودی فرد اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریع تر اجرای طرح گردشگری منطقه چشمه اعلا را آغاز شود.

در ادامه ‘مجید صفری’ معاون فرماندار دماوند به تهیه سند آمایش و گرایش گردشگری شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: طی نشست های مختلف صورت گرفته با نهادهای مربوطه قرار است همه دستگا ه ها و نهاد های شهرستان دماوند به صورت کتبی برنامه های خود را بر اساس سند چشم انداز اعلام کنند که یکی از اهداف مهم آن توسعه گردشگری است.

وی با بیان اینکه سعی کردیم با این رویکرد دستگاه ها را درگیر مسائل ارتباطی خویش کنیم، ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کارگروه ها در سطح شهرستان و همچنین دعوت از مدیران استانی می تواند در توسعه بخش های مختلف شهر موثر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا