ساخت ‌و سازهای غیر مجاز؛منبع در آمدی شهرداری های دماوند

naser mahmodi farفرماندار دماوند گفت: متاسفانه عمده در آمد شهرداری‌ های دماوند از محل ساخت ‌و سازهای غیر مجاز تأمین می‌شود.

به گزارش تارود، ناصر محمودی‌ فرد امروز در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه با وجود تمام تلاش‌هایی که در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز محسوس بوده است، اما به طور مجدد ساخت ‌و ‌سازهای غیرمجاز دیگری در شهرستان دماوند وجود دارد یا در حال احداث هستند و دلیل این موضوع چه چیزی است؟، اظهار داشت: به طور اساسی، دو نوع ساخت و‌ ساز غیرمجاز وجود دارد؛ یک نوع ساخت‌ و‌ سازی است که در حریم شهرها صورت می‌گیرد و مدیریت آن با شهرداری‌هاست و یک نوع دیگر خارج از محدوده‌ شهرها بوده و مدیریت آن نیز بر عهده بخشداری‌ها گذاشته شده است.

فرماندار دماوند افزود:‌ از آنجایی که در شهرداری‌ها درآمد پایداری وجود ندارد، بخش عمده‌ای از درآمدهایشان از طریق ساخت ‌و سازهای غیرمجاز است و در این زمینه متأسفانه دچار تناقض هستیم.

محمودی‌فرد افزود: هر چند عمده تخریب‌ها در خارج از محدوده‌ شهرها بوده است، اما در حاشیه شهرها نیز تخریب‌های خوبی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ به هر حال، در صیانت از حریم شهرها و بر اساس وظیفه‌ای که قانون بر عهده شهرداری‌ها گذاشته‌، لازم است شهرداری‌ها به طور جدی‌ وارد این موضوع شوند و نقش‌ مهمی را ایفا کنند.

 اجرای طرح‌های گردشگری برای جلوگیری از ساخت‌ و ساز غیرمجاز

فرماندار دماوند همچنین در پاسخ به این سئوال که شهرک‌های بزرگی همچون آویشن، موقوفات سرخه‌پلنگان و روستای محمودیه از جمله ساخت ‌و سازهای بزرگ شهرستان دماوند به حساب می‌آیند و این شهرک‌ها متعلق به چه کسی هستند و برای منابع ارضی و منابع آبی آن چه چاره‌ای اندیشیده شده است؟، اظهار داشت: ساخت ‌و سازهای غیرمجاز یکی از موضوعات مهم و اساسی مجموعه فرمانداری شهرستان دماوند به حساب می‌آید.

وی بیان داشت: ساخت ‌و سازهای غیرمجاز طی این سال‌ها باعث رنجش دماوندی‌ها شده و هم منابع طبیعی و هم منابع آبی آنها را مورد تعرض قرار داده است.

فرماندار دماوند گفت:‌ آنچه حایز اهمیت بوده، ظرفیت بسیار بالای شهرستان دماوند برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ گردشگری به سبب عواملی از قبیل پاکی آب و هوا، ممنوعیت در شعاع 120 کیلومتری و دسترسی به تهران است؛ زمانی که در حوزه‌ گردشگری شهرستان دماوند کار می‌کنیم، پروژه‌هایی از قبیل آویشن، سرخه پلنگان و سایر پروژه‌های مشابهی که در قالب گردشگری طراحی شدند، مشاهده می‌شود.

محمودی‌فرد بیان داشت:‌ طرح آویشن از پروژه‌هایی بوده است که از سال 75 با توافق وزارت راه و شهرسازی وقت شکل گرفت و اکنون نیز وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری این موضوع است.

فرماندار دماوند گفت:‌ آویشن مجموعه‌ای کاملاً قانونی است و اخیراً نیز بخشی که در قالب واحدهای اقامتی آن بوده، از طریق بورس پیگیری شده است؛ این موضوع نشان از نظارت کامل وزارت راه و شهرسازی بر آن دارد و آنچه در این پروژه برای ما اهمیت داشته، این بوده است که بتوانند سریع‌تر آن را به بهره‌برداری برسانند تا مردم از فضای مورد سرمایه‌گذاری و رستوران آن استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا