تعویض رایگان کاتالیست تاکسی های پایتخت

تعویض رایگان کاتالیست تاکسی های پایتختجانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران از طرح تعویض کاتالیست تاکسی پژو و سمند خبر داد و گفت: مبلغ هر یک از این کاتالیست‌ها ۷۰۰ هزار تومان است که به صورت رایگان به انجام می‌رسد.

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، مهدی ابراهیمی جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران با اشاره به آغاز طرح تعویض کاتالیست خودروهای پژو و سمند مدل‌های ۸۸ تا ۹۰ افزود: با توجه به اینکه امروزه آلودگی‌های شهر تهران به عنوان مهمترین معضل شهر و کشور محسوب شده و بخش مهمی از این آلودگی به دلیل تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر است و طرح تعویض کاتالیست خودروها می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی هوا و نیز مصرف سوخت ایفا نماید.

وی به تعویض کاتالیست ۹۲۰ پراید در ابتدای سال ۹۳ اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح تعویض کاتالیست خودروهای پژو و سمند به عنوان فاز دوم اجرای این طرح تمامی رانندگان تاکسی‌های پژو و سمند مدل های ۸۸ تا ۹۰ می توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده به صورت ۱۰۰ درصد رایگان و در کمتر از یک ساعت اقدام به تعویض کاتالیست خودروی خود نمایند.

وی با بیان اینکه مراکز اعلام شده در ۵ پهنه شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی شهر اقدام به ارائه خدمات به متقاضیان می‌نماید تصریح کرد: در این هفته نیز چند مرکز دیگر جهت سهولت تردد و ممانعت از مراجعه متقاضیان به نقاط دورتر به مراکز قبلی اضافه خواهد شد.

جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران با عنوان اینکه نصب برچسب طرح تعویض کاتالیست بر روی هر یک از تاکسی ها موید انجام این فرآیند توسط تاکسیرانان خواهد بود افزود: هزینه‌ هر یک از این کاتالیست‌ها ۷۰۰ هزار تومان است که البته با اعتبار در نظر گرفته شده شهرداری و تاکسی‌رانی به صورت کاملا رایگان برای تمامی متقاضیان به انجام خواهد رسید.

ابراهیمی با اشاره به ثبت پروانه هوشمند تاکسیرانان در سامانه سیما تاکسی اظهار داشت: ارسال پیامک از سامانه سیما تاکسی برای تاکسیرانان جهت مراجعه آنها به نزدیک ترین دفتر و مرکز اعلامی و نیز ارائه نوبت به آنها سبب تعویض کاتالیست این افراد در کوتاهترین زمان ممکن و ممانعت از مراجعه آنها به مراکز دورتر و در نتیجه بازگشت سریعتر آنها به پایانه‌های تاکسی‌رانی و در نتیجه ممانعت در توقف جابجایی مسافران خواهد شد.

وی طرح تعویض کاتالیست خودروها را در فازهای ۵ هزارتایی عنوان و تصریح کرد: هرچند مراحل مناقصه فاز دوم طرح تعویض کاتالیست‌ها به انجام رسیده اما مطابق پیش‌بینی‌های به عمل آمده تا پایان سال کاتالیست ۱۵ هزار تاکسی تعویض خواهد شد.

جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران با عنوان اینکه با توجه به آغاز چند روزه این طرح تا کنون تعویض کاتالیست حدود ۷۰۰ تاکسی سمند و پژو به انجام رسیده است خاطر نشان کرد: در حدود ۸ میلیارد تومان صرف این پروژه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا