یک زن مسئول شکنجه در سیا!

یک زن مسئول شکنجه در سیا!مسئول شکنجه​های مخوف سازمان سیا زنی ۴۹ ساله است که نامش فاش نشده و گفته شده اطلاعاتش درباره القاعده بیشتر از هر کارمند دیگر سازمان سیا است.

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، همکارانش او را فردی باهوش توصیف می​کنند که از ارتکاب اشتباه نمی​هراسد و اطلاعاتش درباره القاعده بیشتر از هر کارمند دیگر سازمان سیا است.

یک مامور اطلاعاتی سابق سازمان سیا درباره زنی که مسئول برنامه​های شکنجه​های مخوف در این سازمان شناخته شده، می​گوید: «در اصل او باید در دادگاه محاکمه و مجازات می​شد و به خاطر اعمالی که مرتکب شده به زندان می​افتاد.»

سازمان سیا نام این زن را فاش نمی​کند و فقط گفته می​شود که وی ۴۹ سال دارد و از اشتباهی که احتمال دارد مرتکب شود نیز هراسی ندارد. اشتباه بزرگ او پیش از واقعه تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود. وی با شکنجه از اعضای القاعده اعترافات دروغین گرفت اما به رغم آن در سازمان سیا رشد کرد.

اکنون او به عنوان مسئول مخوف​ترین شکنجه​های سازمان سیا شناخته می​شود و درباره فعالیت​هایش در گزارش تحقیق کمیته‌ی اطلاعاتی سنا پیرامون استفاده از شکنجه در سازمان سیا توضیح داده می​شود.

جزئیات فعالیت این کارمند ارشد سازمان سیا و “نقش برجسته​اش” پیشتر در گزارش ماتیف کوله (Matthew Cole) گزارشگر شبکه تلویزیونی”ان. بی. سی.” افشا شده بود. به گفته این گزارشگر او همان فردی است که مانع انتقال اطلاعات مربوط به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک به پلیس فدرال آمریکا “اف بی آی” شده است.

این مامور اطلاعاتی در سال ۲۰۰۰ میلادی یعنی یکسال قبل از حملات ۱۱ سپتامبر از سفر تروریست​ها به آمریکا مطلع بوده اما این اطلاعات را انتقال نداده و برای خود محفوط نگهداشته است. در حالی​که همین اطلاعات می​توانست جان هزاران انسان را از مرگ نجات دهد. اما او به خاطر این سهل​انگاری نه تنها محاکمه و مجازات نشد، بلکه تا معاونت اداری آن بخش از سازمان سیا که مسئولیت شکار بن لادن و مبارزه علیه جهاد در سطح دنیا را برعهده داشت، ارتقاء پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا