190 هزار سو سوخت هسته ای، برای نظام واجب است

محمد علاء الدینی امام جمعه دماوندحجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در جمع نمازگزاران پرشور این شهر، ضمن تسلیت به مناسبت ایام آخر صفر به خصوص رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن‌ مجتبی (ع) و سلطان خراسان، حضرت علی‌‌ بن موسی‌الرضا (ع) اظهار داشت: امروز باید سیره آن بزرگواران برای تقویت وحدت در بین مسلمانان بازنگری و به آن پرداخته شود.

به گزارش تارود، وی با بیان اینکه امروز باید از خوش‌بینی نسبت به دشمن پرهیز کرد، افزود: باید سرمایه‌گذاری بر اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و قطعاً نباید زمینه تریبون‌داری کسانی که دستاوردهای هسته‌ای کشور را زیر سئوال می‌برند و با قباحت اعلام می‌کنند که نه تنها مذاکرات هسته‌ای دستاوردی نداشت، بلکه هزینه‌های کلانی ایجاد کرده است را فراهم ساخت.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این افراد کسانی هستند که زمانی سخنگوی جیره و مواجب آمریکایی و صهیونیست‌ها در مجلس ایران بودند و رئیس وقت مجلس بارها آنها را مجبور به عذرخواهی می‌کرد که همواره در این زمینه موضع‌گیری این افراد را به دنبال داشت.

علاءالدینی با اظهار این موضوع که این نوع ادبیات فرصت‌های مناسبی را برای دشمنان ایجاد می‌کند، گفت: همچنین باعث عبور از خط قرمز‌هایی می‌شود که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید کرده‌اند و انرژی هسته‌ای در حد 190 هزار سو(واحد جداسازی) سوخت را یک امر واجب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانستند.

وی بیان کرد: از افرادی که این دستاوردها را زیر سئوال می‌برند، تقاضا داریم به این سئوال مبنی بر اینکه اگر موضوع هسته‌ای دستاوردی نداشته است، چرا دشمن می‌خواست با ایجاد تحریم‌‌های فلج‌کننده ما را تسلیم خودش کند، پاسخ دهند؛ اوباما می‌گوید که اگر می‌توانستیم تمام پیچ و مهره‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران جمع می‌کردیم، اما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اگر موضوع هسته‌ای ایران دستاوردی نداشت، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تمام توان خود را در این 10 سال به کار نمی‌بردند تا ما این دستاوردها را نداشته باشیم و در این زمینه محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردند؛ دشمنان در مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند که آنچه ما را پای میز مذاکره کشانده، انرژی 19 هزار سانتریفیوژ ایران بوده است.

علاءالدینی با بیان اینکه متأسفانه کسانی که به دستاوردهای هسته‌ای معتقد نیستند، بیشترین ضربه را به کشور می‌زنند، تصریح کرد: انتظار داریم تا مسئولان و مردم در مقابل این نوع ادبیات و گفتمان‌ها به طور قاطع برخورد کنند و در مقابل کسانی که می‌خواهند با تحقیر توان ملی، مقاومت را در عرصه‌های حساس از بین ببرند، موضع‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌ها بر روی منتقدان بسته می‌شود، چرا تریبون‌‌ها در اختیار چنین افرادی قرار ‌می‌گیرد، تأکید کرد: در حالی که شاهد این نوع ادبیات در کشور هستیم، در کوبا مشاهده کردیم که مردم این کشور، طی 50 سال اخیر چگونه در مقابل آمریکا ایستادگی کردند و آن را به زانو در آوردند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه قطعاً این ایستادگی تأثیرگذار بوده که باعث لغو تحریم‌های کشنده آمریکایی‌ها شده است، ادامه داد: کوبایی‌ها توانستند با حفظ استقلال و فرهنگ مقاومت، دشمن را به زانو در بیاورند؛ همچنین در لیبی و کره شمالی نیز مشاهده می‌کنیم که چطوری آنها فریب استکبار را خورده‌ و تسلیم دشمن شده‌اند.

علاءالدینی اضافه کرد: آنها نه تنها موقعیت‌های خود را در تمام زمینه‌ها از دست دادند، بلکه با تحویل امکانات هسته‌ای خود به دشمنان، موجودیت کشورهایشان را به خطر انداختند.‌

وی با بیان اینکه امروز وحدت در بین نیروهای درون نظام بسیار حایز اهمیت است، اظهار داشت: خوشبختانه در تمام صحنه‌های مختلف به خصوص در گرد‌همایی باشکوه اربعین حسینی، توانستیم وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان دهیم و از این موضوع می‌توانیم در جهت تحقق مقام معظم رهبری پیرامون کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین راه مبارزه با دشمن یعنی «اقتصاد مقاومتی» استفاده کنیم.

امام جمعه دماوند با ذکر این موضوع که امروز دشمن به دنبال تثبیت اهداف خودش است و می‌خواهد با دامن زدن به روند کاهش نفت ما را به زانو در بیاورد، تأکید کرد: آنها با این موضوع به دنبال این هستند تا در ارتباط با مسائل سوریه، ایران و روسیه کوتاه بیایند؛ متأسفانه امروز مدعیان خادم‌الحرمین بیشترین خدمت را به دشمن می‌کنند تا موقعیت و منافع خود را حفظ کنند.

علاءالدینی متذکر شد: اکنون انتظار ما این است که از فرصت‌های موجود بیشترین استفاده را برای قطع پیوند اقتصاد و نفت به کار ببریم و این همان موضوعی است که می‌تواند زمینه‌ساز عبور از بحران‌ها باشد و در مذاکرات هسته‌ای آینده، ما را پیروز میدان کند.

انتهای پیام/سرآکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا