ائتلاف ساختگی آمریکا فقط شعار است

خبرگزاری فارس: مباحث مطرح درباره مبارزه با تروریسم مانند ائتلاف ساختگی آمریکا فقط شعار استرئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث مطرح درباره مبارزه با تروریسم مانند ائتلاف ساختگی آمریکا فقط شعار است.

به گزارش تارود به نقل از خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با سلیم عبدالله الجبوری رئیس مجلس عراق که امشب (سه‌شنبه) در ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس پارلمان عراق: با تشکر از سعی و تلاش ملت و دولت عراق در میزبانی صمیمانه از برادران ایرانی خود در ایام اربعین حسینی گفت: در مذاکرات دو جانبه بر روی موضوعات مختلف همکاری‌های فی‌مابین ایران و عراق بحث شد.

وی از تأکید دو طرف بر گسترش روابط اقتصادی و ارائه ایده‌های مناسب برای ارتقای همکاری‌ها خبر داد و افزود: همچنین در مورد همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور، تشکیل گروه دوستی و رایزنی میان کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های ایران و عراق بحث و بررسی صورت گرفت.

لاریجانی عراق را کشوری مهم و دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: به خاطر بحران‌های تروریستی منطقه نیازمند همکاری و هم‌راستایی با عراق هستیم.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای صورت گرفته در دیدار خود با رئیس پارلمان عراق در زمینه همکاری تنگاتنگ برای مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با بحران‌ها بار دیگر از حضور سلیم الجبوری در ایران تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود سفر وی موجب بالا بردن سطح روابط دو کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری‌های دو کشور در قبال مبارزه با ترویسم اظهار داشت:  همکاری ایران در زمینه مبارزه با تروریسم بیانی نبوده بلکه عملی است و این موضوع از نشست ژنو تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با تروریسم باید زمینه برای همه آنها که قصد مبارزه با این پدیده را دارند فراهم باشد، گفت:‌ چه در داخل عراق و چه در سوریه اگر اراده مبارزه با تروریسم باشد از آن استقبال خواهد شد.

لاریجانی با ابراز تأسف از اینکه بعضی مبارزات با تروریسم مانند ائتلاف ساختگی فقط در حد حرف است، خاطرنشان کرد: در مذاکرات با رئیس پارلمان عراق به این موضوع توجه داشتیم که منطقه نیاز به تمیهدات امنیتی داشته که این تمهیدات با مساعی همه کشورها صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مجموعه حوادث تروریستی ماه‌های اخیر را موجب سوق دادن کشورها به سمت همکاری‌های بیشتر عنوان کرد و گفت:‌ ممکن است در حد قابل قبولی توقع داشته باشیم که کشورها ترتیبات منظمی در این باره سامان دهند اما هنوز با آن فاصله داریم هرچند که نگاه‌ها در این زمینه به هم نزدیک شده که می‌تواند قدم اول برای همکاری‌های گسترده‌تر باشد.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930925001503#sthash.j58Etqo5.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا