میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت

خبرگزاری فارس: میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافتمیزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر نسبت به مدت سال گذشته 6.5 درصد افزایش یافت.

به گزارش تارود به نقل از خبرگزاری فارس، به گزارش «رویترز» از ماه نوامبر سال جاری تا کنون، واردات نفت کره جنوبی از ایران ۶.۵ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش میزان حمل و نقل میان دو کشور در یازده ماه اول سال جاری میلادی به دلیل وجود تحریم‌ها از سال گذشته کمتر بوده است.

بر اساس توافق ژنو، ایران تعهد کرده تا غنی سازی اورانیوم را کاهش داده و خریداران اصلی نفت ایران در آسیا شامل کره جنوبی موظف شدند سطح واردات نفت ایران را بالاتر از میزان سال ۲۰۱۳ افزایش ندهند.

تبادل نفت خام ایران و کره جنوبی در طول یازده ماه اول سال میلادی ۵.۵۶ میلیون تن یا ۱۲۴ هزار و ۱۲ بشکه در روز بود که در مقایسه با سال قبل ۷.۶ درصد کاهش داشت.

اطلاعات اولیه گمرکی از پنجمین وارد کننده نفت خام جهان حاکی از آن است که کره جنوبی تنها در طول ماه گذشته میلادی ۵۶۷ هزار و ۶۱۱ تن معادل 138 هزار و 686 بشکه نفت خام ازایران خریداری کرده است در حالی که در طول سال گذشته میلادی تمام خرید نفت کره جنوبی از ایران معادل 532 هزار و 851 بشکه نفت بود و این ارقام حاکی از افزایش ۶.۵ درصدی واردات نفت خام کره از ایران در طول ماه گذشته میلادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا