آیین خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در دماوند+تصاویر

به مناسبت اربعین حسینی، آیین خطبه‌خوانی حضرت زینب کبری (س) در حسینیه محله قاضی شهر دماوند برگزار شد.

بعد از ظهر امروز به مناسب اربعین حسینی، آیین خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) که اقتدار و عظمت این بانوی فرهیخته را نشان می‌دهد، برای دومین سال متوالی در حسینیه محله قاضی شهر دماوند برای شیفتگان و عاشقان اهل‌بیت (ع) به اجرا درآمد.

فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) دماوند در حاشیه این مراسم در این شهر اظهار داشت: امسال با توکل بر خداوند متعال و امام حسین (ع) توانستیم برای دومین سال متوالی در دماوند با همت و مشارکت شهرداری و  شورای شهر اسلامی این شهر، آیین خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) را برگزار کنیم.

ملیحه سرپوشی افزود: گروه نمایش مقتل‌خوانی از کانون بسیج هنرمندان و مداحی در وصف سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جمله برنامه‌های این مراسم بود و همچنین مسئول اعزام راویان سیره شهدای استان قم نیز در این مراسم نیز به سخنرانی پرداخت.

وی هدف از اجرای این برنامه را انتقال روایات و احادیث واقعه عاشورا در جامعه کنونی دانست و گفت: جامعه ما باید به وقایع تاریخی، فرهنگی و سیاسی آن دوران به خصوص سخنان کوبنده حضرت زینب (س) در مجلس یزید، آشنا شود تا به اصل روشنگری و زنده نگه داشتن نهضت عاشورای حسینی بپردازد.

فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) دماوند اضافه کرد: در شهرستان دماوند برنامه‌های عزاداری متفاوتی اجرا شده و انتظار نمی‌رفت که با جمعیت هزار نفری در این مراسم مواجه شویم و این نشان‌گر عشق و ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا