افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات رودهن

دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن با حضور جمع کثیری از اهالی شهرهای رودهن، آبعلی و روستا های تابعه و همچنین مسئولان بخشی و شهرستانی به طور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش تارود، رضا طاهر خانی بخشدار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن در این مراسم گفت: در ستاد عتبات عالیات، آنچه موجب کار و تلاش بی وقفه می شود، عشق به ائمه اطهار (ع) و ادای دین نسبت به خون شهدا است.2ara (1)
وی با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات امامان معصوم بعد از سقوط صدام از سال 82 با همکاری مردم و دولت عراق و تمام شیعیان جهان از جمله ایران آغاز شد، اظهار داشت: بازسازی عتبات عالیات در بخش رودهن با تکیه بر باورهای دینی مردم به راحتی تحقق خواهد یافت چرا که مردم مسلمان و شیعه ما برای باورها و اعتقادات خود ارزش بسیاری قائل می‌شوند.
طاهر خانی گفت: قبل از افتتاح دفتر ستاد عتبات، هماهنگی های لازم طی جلسات مختلف با رابطین صورت گرفت و اقدامات خوب و موثری نیز در دهه های اول و دوم محرم در شهرها و روستا های تابع بخش رودهن انجام شد که جای تقدیر دارد.
بخشدار و رئیس ستاد عتبات عالیات بخش رودهن از افتتاح شماره حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن خبر داد و گفت: شماره حساب 0109998818002 نزد بانک ملی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن جهت واریز نذورات نقدی مردم ایجاد شده است و همچنین از تمامی شعب بانک ملی سراسر کشور نیز قابل پرداخت می باشد.
وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا مراسم گلریزانی برای جمع آوری نذورات مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق با حضور دکتر هاشمی استاندار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران در اوآخر ماه صفر در شهر رودهن برگزار نماییم.

*ستاد بازسازی عتبات عالیات از برکات نظام جمهوری اسلامی است

3yoyفرماندار شهرستان دماوند گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از برکات نظام جمهوری اسلامی است و وظیفه ما بستر سازی جهت مشارکت بیش از پیش مردم در جهت کمک به اینگونه فعالیت ها است.

ناصر محمودی فرد در مراسم افتتاح دفتر ستاد عتبات عالیات بخش رودهن گفت:امروز باید تلاش کرد تا با گسترش برنامه های تبلیغاتی در سطح شهرستان ،زمینه مشارکت همه عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) را در بازسازی این اماکن مقدسه به بهترین وجه ممکن فراهم نمود.
وی ادامه داد: در دوران های مختلف برخی از فرمانروایان ظالم اقدام به تخریب اماکن مقدس در کشورعراق نمودند ولی طی سال های گذشته با مشارکت های مردم و علاقمندان بویژه شیعیان به ائمه اطهار همیشه مورد حمایت و بازسازی قرار گرفته اند.
فرماندار دماوند افزود: پیامبرگرامی اسلام وهمچنین حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان همیشه و همه حال مردم و بویژه مسلمانان را به مهربانی محبت دعوت میکردند و هیچگاه جنگی از سوی مسلمانان آغاز نشد ولی متاسفانه بارها بارها به به همین خاندان پاک و مطهر تعرض و بی احترامی شد.
محمودی فرد گفت: بعد از به شهادت رسیدن این عزیزان دشمنان اسلام به قبور مطهر آنان نیز رحم نکردند و تا جایی که می توانستند نسبت به تخریب حرم مطهر ائمه اطهار اقدام کردند که به یاری خداوند متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ستاد بازسازی عتبات عالیات راه اندازی شد و تاکنون اقدامات شایسته و ارزنده ایی در راستای بهسازی حرمین ائمه معصوم و گسترش آنها در کشور عراق انجام دادند.
وی در پایان گفت: امروز نیز یزیدیان در غالب داعش در حال قتل عام مسلمانان بویژه شیعیان و همچنین از بین بردن دین و اسلام هستند و همه باید تلاش کنیم تا انشالله اسلام واقعی به تمام جهان معرفی شود.

*یکی از عبادت های مستحب شیعه زیارت قبور اهل بیت و پیامبر است

4ylyامام جمعه رودهن گفت: یکی از عبادت های مستحب که برای شیعه حیاتی است زیارت قبور ائمه اطهار(ع) ، پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامزادگان واجب التعظیم می باشد که اجر، ثواب و شفاعت روز قیامت را در پی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مدیح در مراسم افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن گفت: زیارت اهل بیت (ع) آثار فراوانی دارد که می توان به ایجاد معرفت در بین آحاد زائرین، ایجاد پیوند روحی و الفت وعلاقه، آثار روحی و روانی و تربیت انسانها اشاره کرد که اگر زیارتگاهی نباشد هیچ یک از این آثار و برکات وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه وهابیون طی سال های اخیر اقدام به تخریب حرمین مطهر ائمه معصومین در کشورعراق نمودند تا با این حرکت هم مسلمانان را به جان هم بیاندازند و هم دین را از بین ببرند.
نماینده ولی فقیه در رودهن افزود:خوشبختانه با راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات تا به امروز اقدامات خوب و موثری در جهت بهسازی و گسترش این حرمین مطهر انجام شده که می توان به احداث صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اشاره کرد که توسط ایرانیان در حال ساخت است.
حجت الاسلام والمسلمین مدیح با بیان اینکه هر کس کوچکترین نقشی در ساخت و بهسازی حرمین مطهر معصومین (ع) داشته باشد به اندازه زائرین آن حرمین ثواب خواهد برد گفت: دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرهای رودهن، آبعلی و مهرآباد و توابع از امروز بطور رسمی آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی مردم خوب ومومن منطقه خواهد بود.
امام جمعه رودهن، آبعلی و مهرآباد و توابع با بیان اینکه با راه اندازی گروه داعش قصد بر هم زدن اتحاد مسلمانان و از بین بردن مقدسات آنها را داشتند گفت: امروز بزرگترین تجمع دنیا متعلق به مسلمانان و بویژه شیعیان است که برای عزای امام حسین(ع) در کربلای معلی گرد هم می آیند و هیچ کس و هیچ گروهی هم نمی تواند جلو دار آن باشد.

در پایان این مراسم دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن در محل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرداری رودهن افتتاح شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا