افتتاح مرکز نیکوکاری شهر آبسرد

مرکز نیکوکاری امام خمینی (ره) شهر آبسرد با حضور قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در امور شهرستان های استان تهران و برخی از مسوولان دستگاههای اجرایی به منظورسهولت دسترسی نیازمندان به دریافت خدمات کمیته امداد افتتاح شد.

markaz nikokari abesard (6)

به گزارش تارود، ‘کریم محمودی’، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در امور شهرستان های استان تهران به اهمیت جایگاه کمیته امداد درانقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) دومین نهادی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل با هدف از بین بردن فاصله طبقاتی و حمایت از مظلومان و نیازمندان جامعه بنیان نهاده شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکزنیکوکاری شهر آبسرد اظهار داشت: ضمن دسترسی آسان افراد و نیازمندان جهت دریافت کمک ها و ارایه خدمات به افراد تحت پوشش، زمینه جلب مشارکت های مردمی، شناسایی افراد نیازمند با حفظ شان و منزلت آنان، جلوگیری از کمک های مکرر و … را فراهم می کند.

markaz nikokari abesard (3)

این مقام مسوول با بیان اینکه برای تاسیس اداره کمیته امداد نیازمند تقویت بعد جمعیتی یک شهر هستیم، خاطرنشان کرد: ساختار کمیته امداد براساس رتبه بندی شهرستان ها و مطابق ابلاغیه استان شکل می گیرد و البته برای ارائه خدمات به مردم نیازی به وجود یک اداره کل و هزینه های بالا نیست چرا که با همین مراکز نیز می توان خدمات مورد نیاز را برای مخاطبان این مجموعه فراهم کرد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در امور شهرستان های استان تهران بیان کرد: برای کمک به نیازمندان، نخستین گام شناسایی افراد است که این امر نیز در مرکز نیکوکاری شهر آبسرد انجام می شود.

در ادامه این آیین امام جمعه آبسرد و حومه نیز با اشاره به روایات و مستنداتی از زندگی ائمه معصومان(ع) یاری رساندن به همنوع را امری بسیار پسندیده معرفی کرد و گفت: قبل از افتتاح این مرکز، کمک هایی به صورت های مختلف و مردمی جمع آوری و بین نیازمندان تقسیم می شد که جای قدردانی از شهروندان خیر آبسردی دارد.

حجت الاسلام سید ‘احمد میرشریف’ خواستار تاسیس اداره کمیته امداد در این شهر شد، اظها داشت: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام یاری رساندن و دستگیری از محرومین آثار بسیاری پر برکت همچون همدلی، رافت و نزول خیرات و برکات را به همراه دارد.

همچنین مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند نیز در ادامه گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به دست مبارک بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تاسیس تا با ساماندهی کمک های مردمی از محرومین حمایت کنند.

markaz nikokari abesard (5)

‘وحید زمان’ خاطرنشان کرد: کمیته امداد با شفاف سازی از منابع خیرین و متدین گرفته می شود و به دست افراد آبرومند با حفظ کرامت و عزت نفس قرارمی گیرد و این همان چیزی بود که امام خمینی (ره) با نیات خیرخواهانه دنبال می کرد.

زمان با بیان اینکه بیش از 130 خانوار در شهر آبسرد و حومه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرار دارند، افزود: تعداد دو هزار و 441 خانوار در شهر آبسرد و 902 خانوار در شهر کیلان می توانند از این مرکز بهره مند شوند.

این مقام مسوول گفت: مرکز نیکوکاری شهر آبسرد بعد از مرکز نیکوکاری محله چالکا شهر دماوند به عنوان دومین مرکز نیکوکاری در شهرستان دماوند است که امور پذیرش، شناسایی و معرفی نیازمندان را انجام می دهد.

در ادامه ‘پرویز قنبری’ شهردار آبسرد نیز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد در راستای دستگیری از نیازمندان بصورت پنهان و آشکار مساعدت های مطلوبی را انجام می دهد که قطعاً وجود این مرکز منشا خیر و برکات بیشتری برای نیازمندان خواهد بود.

قنبری در پایان با اشاره به طرح مسائل شهری آبسرد در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در راستای شهرهای کلان نوید اخبار خوشی را برای شهروندان آبسردی داد.

رئيس شوراي اسلامي شهر آبسرد گفت: طي جلسات مكرر در پي دغدغه مديران شهر به منظور ساماندهي به افراد كم بضاعت شهر و حومه امروز شاهد آغاز بكار اين مركز در آبسرد هستيم.

markaz nikokari abesard (4)

بابک همایون فر افزود: رسيدگي به زندگي افراد كم توان از وي‍ژگي هاي مردمان آبسرد است و حالا با افتتاح اين مركز اين موضوع از نظم بهتري برخوردار خواهد شد.

وی گفت: هيئت عامل اين مركز با سرلوحه قرار دادن ” ياد دادن اصل ماهيگيري” به اين قشر از جامعه كار خود را آغاز نموده است تا با گرويدن اين عزيزان به بازار كار زندگيشان در طي ساليان تامين گردد.

عضو شوراي اسلامي آبسرد در پایان اظهار داشت: در راستاي استقرار ادارات ديگر نيز مكاتبات وسيعي انجام شده است از قبيل اداره كار و راه اجتماعي، راهنمايي و رانندگي،انتقال خون و … كه اميدواريم پيگيري هاي مستمر مديران شهري آبسرد در آينده نزديك به ثمر بشيند.

لازم به ذکر است، دفتر مرکز نیکوکاری شهر آبسرد با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر در یکی از ساختمان های این نهاد شهری مستقر شده است.

markaz nikokari abesard (2)

افتتاح این مرکز نیکوکاری با حضور رییس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، مسوول امور مساجد شرق استان تهران، رییس کمیته امداد دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آبسرد و خانواده معظم شهدا صبح امروز /پنجشنبه/ به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا