رودهن نیازمند توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی

reza taher khaniبخشدار رودهن گفت: تنها مرکز بهداشتی و درمانی بخش رودهن جوابگوی نیاز شهروندان نیست و تجهیز آن با هدف تامین زیرساخت های بخش درمانی، حمایت مسوولان استانی و کشوری را می طلبد.

‘رضا طاهرخانی’ صبح یکشنبه در بازدید از اجرای طرح واکسن پنتاوالان (پنج گانه) شهر رودهن اظهار کرد: شهر رودهن به دلیل قرار گرفتن در محور هراز و فیروزکوه و همچنین نزدیک بودن به پایتخت علاوه بر جمعیت بیش از 60 هزار نفری ثابت و دانشجو، با حجم بالایی از مسافران و گردشگران روبه روست.

وی با بیان اینکه شهر رودهن فاقد بیمارستان و امکانات مناسب درمانی و اورژانسی از جمله آمبولانس است ادامه داد: این شهر برای دستیابی به توسعه و تامین مطالبات اولیه شهروندان نیازمند زیرساخت های لازم در بخش های مختلف بوده که یکی از آن حوزه بهداشت و درمان است.

طاهر خانی تصریح کرد: نبود بیمارستان در این شهر، اغلب بار درمانی شهروندان ساکن در رودهن و حومه را بر دوش درمانگاه هایی با امکانات محدود در اطراف شهر می گذارد که 90 درصد وظایف این مراکز ارائه خدمات اورژانسی است و مردم برای دریافت خدمات درمانی مناسب مجبور به تردد و رفت و آمد به بیمارستان های شهر تهران هستند که طولانی بودن مسیر احتمال مرگ بیمار و یا سانحه را افزایش می دهد.

این مقام مسوول با تشکر از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای روان سازی طرح تامین سلامت کشور بیان کرد: دولت یازدهم در طی یک سال اخیر اقدامات ارزشمندی را برای توسعه زیرساخت های بخش سلامت برداشته است که برای بهره مندی از این طرح ها باید امکانات لازم را فراهم کرد.

طاهرخانی از زحمات شبانه روزی پرسنل مرکز بهداشت و درمان رودهن تقدیر کرد و گفت: خدمات رسانی در مرکز بهداشت و درمان این شهر نباید به تزریقات و پانسمان و بهداشت خانواده ختم شود بلکه باید توسعه یابد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تجهیز مرکز درمانی رودهن یکی از برنامه های مهم در راستای تقویت زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان رودهن تلقی می شود، خاطرنشان کرد: زمین پشت درمانگاه با مشارکت مردمی خریداری شده و مراحل احداث بیمارستان حوادث جاده ایی (تروما) در آن کلید خورده است ولی بخاطر نبود بودجه و اعتبار این پروژه متوقف شده است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل عباس(ع) این دانشگاه شد و گفت: احداث این بیمارستان یکی از مطالبات شهروندان رودهنی است که امیدواریم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان نسبت به برنامه ریزی جهت تکمیل بیمارستان یکصد تختخوابه دانشگاه و بیمارستان حوادث جاده ایی این شهر تلاش نمایند.

لازم به ذکر است، همجواری با دو محور مهم فیروزکوه و هراز، تردد روزانه چند 10 هزار مسافر از این محورهای مواصلاتی کشور، وجود 30 هزار دانشجو در این شهر، بروز تصادفات جاده ایی، وجود مراکز متعدد کارگاهی – صنعتی و امکان بروز حوادث شغلی و دوری از مراکز درمانی شهرهای اطراف از جمله تهران از جمله مواردی است که لزوم احداث بیمارستان در شهر رودهن را تقویت می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا