هشداری که به شایعه تبدیل شد!/ تخلفی 180 هکتاری، اولی تر از پیگیری شایعات است

فرماندار شهرستان دماوند انحلال شورای شهر آبعلی را شایعه خواند و از تخلف دو عضو شورا در حالی خبر داد که صحبتی از تخلف 180 هکتاری وزارت کشور به میان نیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، خبرگزاری فارس که از ابتدا پس از انتشار مصاحبه پایگاه خبری تحلیلی تارود به دنبال صحت این خبر بود، طی مصاحبه ای با فرماندار شهرستان دماوند مدعی شد که خبر انحلال شورای شهر آبعلی از اساس کذب بوده است.

علیرغم این گویا همکاران رسانه ای در این خبرگزاری، متن کامل خبر را به صورت درست نخوانده بودند و یا درک درستی از موضوع مهمی که مورد اشاره نماینده مجلس مردم دماوند و فیروزکوه بوده است بدست نیاورده اند که آدرس را اشتباه رفته اند به جای آنکه به دنبال زخم دیگری بر پیکره کوهپایه دماوند باشند، به دنبال تبدیل تذکر مهم به شایعه و کم اهمیت کردن آن بودند.

hezar-dasht-7
هزار دشت یکی از شهرک های در حال توسعه آبعلی

در این خبر به نقل از خبرگزاری فارس اظهار شده است که چندی پیش یکی از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی از انحلال شورای اسلامی شهر آبعلی خبر داد و استانداری تهران را مسئول مستقیم این امر دانست.

در این بین، شایعات زیادی در خصوص انحلال شورای اسلامی شهر آبعلی مطرح بوده است و بعضی از رسانه‌های شرق استان تهران نیز به این موضوع دامن زدند و از منحل شدن این شورا خبر دادند؛ البته نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز انتقاد‌هایی نسبت به این موضوع داشته است.

فرماندار شهرستان دماوند در این زمینه با بیان اینکه اصلاً بحثی به عنوان انحلال شورای اسلامی شهر آبعلی وجود نداشته است، گفت: قطعاً اصل این خبر فاقد صحت است.

ناصر محمودی‌فرد با بیان اینکه دو نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر مرتکب تخلف شدند، افزود: بر این اساس شورای حل اختلاف استان تهران تصمیم بر عزل این دو عضو شورای اسلامی گرفته است.

وی با بیان اینکه این حکم بدوی است و مراحل قانونی خود را طی می‌کند، تصریح کرد: اگر فرایند قانونی این موضوع طی شود و از طریق مراجع ذی‏صلاح و بالادستی تأیید گردد، حکم نافذ خواهد بود.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اکنون کارهای حقوقی دو عضو شورای اسلامی آبعلی در حال پیگیری است، تصریح کرد: تاکنون موضوع انحلال شورای اسلامی آبعلی مطرح نبوده و تنها بحث تخلف دو عضو شورای اسلامی این شهر بوده است.

محمودی‌فرد اضافه کرد: تاکنون کسی اقدام به انحلال شورای اسلامی آبعلی نکرده و این شورا همچنان جایگاه حقوقی خود را حفظ کرده و پا برجا است.

براساس این گزارش؛ اردیبهشت‌ماه امسال علی رمضانی جانباز 70 درصدی که رئیس شورای اسلامی آبعلی بوده به دلیل عارضه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید و پس از آن یکی از اعضای علی‌البدل به جمع این شورا پیوست.

اما بعد از گذشت چند ماه، خبر از تخلف دو عضو شورای اسلامی شهر آبعلی شنیده می‌شود؛ این در صورتی است که با عزل این دو عضو شورا و اضافه شدن یکی دیگر از اعضای علی‌البدل، مجموع چهار نفر ساختار شورای اسلامی آبعلی را شکل می‌دهند و براساس قانون تعداد اعضای شوراها باید فرد باشد.

اما در این بین موضوعی که باید تذکر داده شود این است که نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تلاش هایی مشکوک را در جهت انحلال شورای شهر آبعلی به بهانه تخلف عضو آن را متذکر شده است و مسلما هدف از طرح آن هشدار جهت جلوگیری از وقوع چنین حادثه ای بوده است و مسلم است که هر دو نماینده مجلس بنابر اسناد و شواهدی از این موضوع صحبت به میان آورده اند و طبیعی است که تلاشی منفی عده ای که رسانه ای گردد، قطعا تکذیب خواهد شد و نیازی به پیگیری نیز نداشته است و از این باب تارود نیز پیگیری در این جهت انجام نداده بود، وگرنه شخص فرماندار فردی رسانه ای و پاسخگو هستند که با توجه به سوابق وی در استانداری استان مهمی همچون قم همین انتظار نیز از وی می رفت.

موضوع ساخت و سازهای انبوه در کوهپایه های دماوند و تغییر کاربری های کلان توسط دستگاه های مسئول در کشور با عنوان طرح های مختلف، موضوعی است که از سال ها پیش در این ریه تنفسی استان تهران رواج پیدا کرده است و به شیوه های مختلف ادامه پیدا کرده است.

امروز برای دهکده هشت بهشت ها، برای شهرک آویشن ها، برای ارتفاعات سرخه پلنگان و برای هزاران ساخت و ساز غیر مجاز که ابتدایی نتیجه آن بیش از چهار هزار حلقه چاه غیر مجاز در سطح شهرستان دماوند که تنها هزار عدد آن در ارتفاعات بالا دست دماوند و در دشت مشاء می باشد،  کار به آن نقطه رسیده است که مسئولین هیچ جوابی ندارند و انگ گردشگری را بر باغشهر مرفهین می چسبانند. آن ها با اعتماد به نفس تمام می گویند که در زمین خالی می خواهیم باغ ایجاد کنیم و بخشی از آن را هم ویلاسازی نماییم و گویا اینجا خوزستان است که افزایش باغ با آب رودخانه کارون هنر باشد؛ حال باغ های مردم پایین دست هر چه می خواهد بشود، بشود.

با این حال شایسته ذکر است که تقاضای پیگیری انحلال شورای شهر آبعلی توسط ارتباط یکی از مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی تارود از طریق سامانه پیامک 5000297213 مطرح شده بود و تارود به عنوان صدای رسای مردم شهرستان دماوند، رسالت خویش دید تا این موضوع را به جد پیگیری کند. حتما نگرانی این شهروند و تمام مردم شهر آبعلی نیز با دیدن تکذیب انحلال از زبان فرماندار شهرستان دماوند رفع خواهد شد، اما پیگیر سوالی بزرگتر در خصوص تخلف 180 هکتاری وزارت کشور  دولت راستگویان خواهند بود.

انتهای پیام/

14 دیدگاه

  1. آخه از کی تالا رطب خورده می تونه منع رطب کنه….
    اگه قرار باشه بخاطر تخلف دو عضو شورای شهر، حتی این اعضا محاکمه بشن یا از شورا بیرون انداخته بشن یا شورا منحل بشه، منطق اسلامی حکم می کنه که کسایی که به اصطلاح بعنوان الگوی مردم تو این مملکت هستند، ابتدا برای تخلف بزرگتر خودشون محاکمه بشن و احیانا اعضای صاحب زمین های وزارت کشور بیرون انداخته بشن و شاید کلا وزارت کشور منحل بشه بعد بیایم سراغ دو تا عضو شورا شهر خرده پا که از بالا دستیشون مشق یاد گرفتن

  2. این کامنتو ناصر رضا آهی زیر خبره فارس گذاشته، خیلی بد ترکونده:
    ازفرماندار دولت راستگويان بعيده كه صادقانه با مردم سخن نميگه پيشنهاد انحلال را ايشون داده واين موضوع بر اساس اسناد متقن هست ،اگر دو نفر سلب عضويت بشن انحلال به خودي خود صورت ميگيره آقاي فرماندار نفرمودن در جريان انتخاب شهردار آبعلي چقدر شورها تحت فشار بودن وآنها مجبور كرد گزينه پيشنهادي فرماندار شهردار بشه ،آقاي محمودي فر بايد داستان عدم سكونت شهردار مورد حمايتشون كه الان شرايط احراز شهردار بودن را از دست داده را هم پيگير بشن ودر اين موردتدبير به خرج بدن
    – See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930909000970#sthash.2VPOj84m.dpuf

    1. ای بابا
      رئیسشون که گفت صد روزه درست می کنیم، بعد صد روز گفت: کی بود، کی بود من نبودم
      .
      .
      خدا برسه به داد زیر دستیاشون

  3. دوستان وزارت کشور کلا بهشون بد نمی گذره
    اون از شهرک محمودیه اینم از این یکی

  4. یکی نیست از این تدبیریها بپرسه که آیا حواستون به کارهاتون هست؟ آیا این بود اون اعتدالی که ازش دم زدین آیا تابحال به کارنامه یکساله خودتون نمره دادین ؟چقدر تو این یکسال از مشکلات مردم کم کردین؟ واقعا چقدر با منویات مقام معظم رهبری هماهنگ بودین؟ چقدر فرمایشات ایشون رو نصب العین خودتون کردین؟ ایشون که کوچکترین دخالتی تو این یکساله تو کاراتون نکردن که بهانه نداشته باشین اما بدونین چشمهایی هستن که شمارو و کارهاتون رو رصد میکنن و میدون تاخت و تازی که راه انداختین همچین خالی خالی هم نیست این مملکت به برکت خون شهداء پابرجا مونده و اگر به این ارزشها اعتقاد ندارین حداقل به بازتاب سیاسی بازی و تهمت وافتراء بستنی که راه انداختین دقت کنین چون دامن خودتون رو میگیره و جریان چاه و چاه کن میشه حال خود دانید

  5. تارود در مطرح کردن مباحث خبری و مسایل شهرستانی کوچکترین معیاری از انصاف رو رعایت نمیکنه و فقط با یه سری مطالب دست و پا شکسته میخواد به منافع خودش برسه. اگر واقعا میخواید برای آقای مشهدی عباسی برای دوره بعد فعالیت کنید هیچ ایرادی نداره و حق شماست اما این دلیل نمیشه به این خاطر فرمانداری رو بکوبید که خیلی بیشتر از محلی ها تو این مدت دوندگی و دلسوزی کرده. سمت و سوی اخبار اخیر شما خیلی خیلی واضح جهت داره. امیدوارم سهوی بوده باشه و گرنه برای کسی که میخواد رسالت اطلاع رسانی رو ادا کنه واقعا تاسف آوره.
    اینکه آیا واقعا ایشون پیشنهاد انحلال داده یا خیر رو من نمیدونم و اون دوستمون هم معلوم نیست منبعش چی بوده که گفته موثقه و به این راحتی داره متهم میکنه اما رسالت خبرنگاری و اطلاع رسانی رسالت مقدسیه لطف کنید اگر نمیتونید قداستش رو حفظ کنید این فعالیت رو کنار بذارید.
    ان جاءکم فاسق بنبا فتبینوا. به صرف یک پیامک نمیشود اینقدر مانور داد.

    1. با سلام خدمت شما مخاطب گرامی
      مسلما تارود دنبال منفعت شخص یا شخصی نیست که بخواهد از کنار هم قرار دادن مطالب به هر صورتی، دنبال آن منفعت خاص باشد. تارود تنها از حرفی که به نفع مردم شهرستان دماوند باشد حمایت می کند. حال این حرف از زبان فرماندار باشد و یا نماینده مجلس و یا بخشدار یا شهردار یا امام جمعه و… و معیار صلاح هم نظراتی است که مردم خودشان در آن خصوص صحبت می کنند و یا در خصوص مورد آبعلی که از طرق گوناگون از جمله سامانه پیامک 5000297213 تقاضای پیگیری جدی نمودند؛ حتی پیش از آنکه نماینده بهارستان در خصوص آن به وزیر کشور تذکر دهد و سپس تارود با نماینده مجلس دماوند گفتگو داشته باشد(https://tarood.ir/?p=72575).

      در خصوص آقای فرماندار و شخص آقای محمودی فرد نیز همانگونه که در متن همین خبر و خبرهای قبلی نیز چندین بار علیرغم اصول خبرنگاری که تعریف از افراد چندان حرفه ای نیست، آمده است(برای نمونه در این خبر https://tarood.ir/?p=56451)، همواره وی فردی دلسوز و یکی از فرمانداران خوب، با ثبات شهرستان قلمداد شده است و با توجه به سابقه خوب وی در خصوص توجه به حرف مردم و رسانه، قصد این رسانه نیز در نهایت حتما کمک به وی و مجموعه فرمانداری می باشد.

      در خصوص ادعای شما برای فعالیت برای آقای مشهدی عباسی! تنها کافی بود خبر (کلید تشکیل البرز شرقی به مرکزیت ورامین زده شد/ استقرار نیروی انتظامی شرق استان تهران در ورامین یا لینک https://tarood.ir/?p=47519) را به یاد می آورید که بعدها توسط نماینده دماوند نیز بارها در نشست های خبری مختلف راجع به کار کردن این خبر تذکر و برای آن توضیح داده شد و به نوعی شاید سنگین ترین انتقاد نسبت به عملکرد نماینده از دیدگاه مخاطب خبر بوده است که البته با توضیحی که بعدها دادند، مشخص شد مقدمات این کار در سال های قبل صورت پذیرفته و در حقیقت به تازگی به نیاتی خاص بر روی آن توسط مسئولین ورامین مانور داده شده است.
      همچنین جالب است بدانید حتی سایت نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه و سایت شورای اسلامی شهر دماوند خود خبر اختصاصی مشکوک بودن انحلال شورای دماوند(https://tarood.ir/?p=72575) که اختصاصی تارود بود را بدون منبع ذکر کرده اند و این چگونه با ادعای حمایت شما تناسب پیدا می کند!

      در هر صورت، انتقاد برای هر مجموعه کاری موجب اصلاح یا بهبود آن می شود و مجموعه پایگاه خبری تحلیلی تارود از شما مخاطب عزیز صمیمانه تشکر می نماید.

    2. ali وقتی تخلف برای وزارت کشور باشه مشخص هستش که فرمانداری زیر سوال میره.
      شما گویا تو این شهر زندگی نمی کنی. ی سر برید تغییز کاربری عمده رو ی نگاه بندازید، بعدش اینجوری از فرمانداری دفاع کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا