وضعیت آبسرد دماوند و پروژه سیستانیکا

715303 (1)شورای عالی شهرسازی و معماری در آخرین جلسه خود رخداد های شهر آبسرد دماوند و پروژه سیستانیکا را بررسی کرد.

به گزارش تارود، در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که مورخ سوم آذر ماه 93 برگزار شد دو موضوع رخدادهای شهر آبسرد دماوند و پروژه سیستانیکا بررسی و بر این اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره رخدادهای شهر آبسرد دماوند به شرح زیر است:

براساس مصوبه شورای عالی نظر به اهمیت حفظ باغات اراضی کشاورزی در مناطق مجاور شهرهای بزرگ و ضرورت پاسخگویی شورای عالی به تکلیف مقرر توسط مقام معظم رهبری و با توجه به وضعیت نگران کننده ساخت و ساز در حریم شهر آبسرد مقرر شده:

گزارش تفصیلی و کارشناسی از حجم وسعت ساخت و ساز ، دلایل و عوامل آن در این منطقه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ظرف مدت یک ماه تهیه و توسط دبیر شورای عالی به نهادهای نظارتی و بازرسی از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه شود.

دبیرخانه شورای عالی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برنامه‌ای کالبدی برای پاسخگویی به تقاضای سکونت گاه‌های گردشگری، تفریحی و همچنین تفرجگاه‌ها نیز ارائه کند.

شورا بر ضرورت نظارت رعایت قوانین مربوط به حفظ باغات و اراضی کشاورزی و همچنین کنترل جدی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر آبسرد و بهیاری‌های واقع دراین منطقه توسط سازمان‌ها و نهادهای مسوول تاکید و مقرر شد استانداری تهران ، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و بنیاد مسکن استان تهران گزارشی از اقدامات انجام گرفته را ظرف مدت سه ماه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه کند.

دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارت کشور آیین نامه نظارت بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را تدوین و به تصویب شورای عالی برساند.

براساس این گزارش مصوبه شورای عالی شهرسازی برای پروژه سیستانیکا واقع در منطقه 9 شهرداری تهران به آدرس خیابان هاشمی، حدفاصل بزرگراه آیت الله سعیدی و بلوار استاد معین بدین شرح است:

دبیرخانه شورای عالی موظف است ضمن مکاتبه با شهرداری تهران و ابلاغ دستور توقف پروژه دلایل عدم توقف پروژه را با توجه به دستورات مراجع فنی و قضایی پیگیری کند. گزارشی از تخلفات رخ داده در حوزه معماری شهرسازی توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه و به سازمان‌های نظارتی و قضایی ارائه شود تا چنانچه تخلفی صورت گرفته تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

همچنین گزارشی از تخلفات رخ داده در حوزه فنی و مهندسی توسط سازمان نظام مهندسی تهیه و به مراجع ذیصلاح ارائه و پیگیری شود.

تخلیه ساختمان های مجاور که در معرض خطر هستند، براساس گزارش فنی دفتر سازمان‌های مهندسی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گرفته و پیگیری های لازم انجام وگزارش کلیه بندهای مذکور ظرف مدت دو هفته به شورای عالی ارائه شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا