منتجب‌نیا: نمایندگان فعلی مردمی نیستند/می خواهند آخرین ضربه را به دولت وارد کنند

منتخب نیاقائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: حجاب جزء ضرورت‌های اسلامی است ولی هنر ما باید این باشد که حجاب را برای بانوان تفهیم کرد؛ چرا که با زور نمی‌توان زنان را مجبور به رعایت حجاب کرد و با زور نمی‌شود مردم را به بهشت برد؛ باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش تارود، رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نمایندگانی که امروز برای این قانون سینه چاک می‌کنند این امکان را برای خودسری فراهم کرده و اجازه می دهند کسانی به نام امر به معروف و نهی از منکر وارد شده و در جامعه ایجاد تشنج کنند و برای کشور مشکلات امنیتی ایجاد کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنده به شدت از شورای نگهبان این انتظار را دارم که این طرح را رد کرده چرا که بسیاری از نقاط آن بر خلاف روح اسلام و قانون اساسی است، اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر قانونی شود باید در ابتدا کلاس‌هایی برای این جوانان بگذارند تا معروف و منکر را به آنها آموزش دهند و شرایط امر به معروف را به آنها بشناسانند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید در مجلسی تصویب می شد که مردمی باشد این مجلس متاسفانه تعدادی از نمایندگان فعلی نمایندگان مردمی نبوده و با حداقل آراء وارد مجلس شده اند و چون می‌دانند که دوره آخر مجلس آنها است، می خواهند آخرین ضربه را به دولت وارد کنند.

منتجب نیا در ادامه گفت: این نمایندگان می‌خواهند قبل از آنکه مردم آنها را طرد کرده و دیگری را انتخاب نکنند،‌ انتقام خود را از مردم بگیرند قانون باید در مجلسی تصویب بشود که نمایندگان واقعی مردم در آن باشند که امیدواریم در دوره آینده با حضور وحدت اصلاح‌طلبان و حضور یکپارچه مردم به مجلسی برسیم که در شأن این ملت بوده و همان مجلسی باشد که امام فرمودند در رأس همه قوا است.

وی همچنین تأکید کرد: در مجلس آینده باید عقلا بنشینند و عقلا برای امر به معروف و نهی از منکر تصمیم بگیرند؛ در واقع برخی از افراد وجودشان منکر است که خودشان می‌آیند و امر به معروف انجام می‌دهند؛ در حال حاضر منکرهای بیشتری در جامعه مانند اختلاس‌ها و … وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: حجاب جزء ضرورت‌های اسلامی است ولی هنر ما باید این باشد که حجاب را برای بانوان تفهیم کرد؛ چرا که با زور نمی‌توان زنان را مجبور به رعایت حجاب کرد و با زور نمی‌شود مردم را به بهشت برد؛ باید فرهنگ سازی شود.

منتجب نیا تصریح کرد: دلواپسی ها و دغدغه های اخیر این آقایان این است که دست این افراد از بیت المال قطع شده و منافعشان به خطر افتاده است؛ روحانی مثل دولت قبل اگر بیت‌المال را در اختیار این افراد قرار بدهد دیگر هیچ دلواپسی برای این افراد باقی نمی‌ماند.

وی در خصوص وزرای پیشنهادی علوم اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور کسی را معرفی می‌کند یعنی سوابق او را بررسی کرده و از نظر کارشناسان در این زمینه استفاده کرده است تا بهترین گزینه را معرفی کند و شکی در ظرفیت افرادی که به مجلس معرفی شدند وجود ندارد؛ ولی مهم این است عده ای کمر بسته بودند که از طریق وزارت علوم با مردم و دولت مقابله کنند و هدف آنها این بود که دانشگاه ها باید مثل دولت گذشته در اختیار جناح افراطی باشد آنها دانشگاه نمیخواهند پادگان سیاسی و نظامی می‌خواهند.

این سیاستمدار اصلاح طلب اذعان داشت: رئیس جمهور بارها قبلاً اعلام کرده که دانشگاه‌ها را از حالت پادگان سیاسی خارج می‌کند و این افراد مقاومت می کنند و می گویند وزارت علوم باید در اختیار عناصری باشد که ساختار شکن هستند و خودسر هستند و با مردم هماهنگی ندارد.

منتجب نیا بیان داشت: رئیس جمهور در نهایت اجازه نداد وزارت علوم در اختیار عده ای خودسر قرار بگیرد؛ عقل، علم و تکنولوژی باید بر دانشگاه‌ها حاکم شود و نباید زور، مشت و لگد بر وزارت علوم حاکم شوددوره گذشته وزارت علوم در آموزش عالی در اختیار نیروهای خودسر و زور مدار بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های منسجم برای انتخابات در پیش رو داریم که اصلاح‌طلبان با وحدت وارد صحنه انتخابات مجلس می‌شوند و من هم به عنوان یک مهره کوچک اصلاح‌طلب در حال برنامه ریزی و کار برای مجلس بعد هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا